Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

welke CCcam.cfg moet ik aanpassen op een DM8000? Die in de etc map of var/etc? En geld dit ook voor alle andere configs zoals van Samba?

En welke gegevens moet ik toevoegen?

Ik kwam dit tegen:

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 5500000

B: /dev/sci0 00

BOXKEY: /dev/sci0 xx xx xx xx

Wat doen de bovenste 2 regels? Of horen die bij elkaar?

Is die Frequency het voltage? Ik hoorde dat je die op 3.3v moet zetten en dat standaard 5v is

De Boxkey kom ik wel uit denk ik.

Kan iemand bevestigen dat die nu bij alle kanalen noodzakelijk is? Was eerst toch alleen voor de premium kanalen? Ik heb die niet maar de 6 blokken uit de Entertainment Mix.

Toen ik de kaart kreeg werkte het meteen op de DM7000 en paar maanden geleden opeens niet meer.

Ik heb ook nog een Smargo reader. Die wilde ik gaan gebruiken op de DM7000 ivm het warm worden van de kaart. Is het waar dat dit op de DM8000 niet meer nodig is en het met de nieuwste CCcam ook allemaal veilig ingesteld kan worden?

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik zou geen risico nemen en de Smargo gebruiken!

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

mijn witte sky kaart zit al een jaar in mijn db8000, geen enkel probleem, wordt zelfs MINDER warm dan in een sky digibox :D

enkel de BOXKEY is nodig

voor de rest gewoon de standaard CCcam configuratie

zonder de boxkey krijg je inderdaad geen beeld op de premium kanalen, wél op de kanalen van het entertainment pack. Ik meen echter dat de boxkey ook nodig is voor de updates, dus ......

je hebt wel een tooltje nodig om de juiste boxkey te berekenen, google op "sky uk boxkey calculator" en ge zult hem wel ergens tegenkomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

ik heb de sky kaart al in de DM8000 gehad en ik vond ook dat hij daar veel minder warm in werd dan in de originele skybox.

De Smargo gebruik ik liver niet. In de Ccam kan je het voltage opgeven dus dan zou het weinig uit moeten maken.

Maar waar zijn die eerste regels voor die ik aangaf? Frequnetie zal wel de snelheid zijn? En die regel die met B: begint?

Volgens mij is dat veranderd met de boxkey. Mijn witte kaart heeft altijd gewerkt in de DM7000 maar opeens hield hij er mee op. De updates kwamen zonder boxkey ook altijd door en stonden nog ruim voor uit. De kaart werkt ook gewoon in de skybox.

Ik ben me niet gaan verdiepen in het weer werkend krijgen in de DM7000 omdat ik toch een DM8000 ging kopen.

Maar welke CCcam moet ik nu aanpassen? In de etc of var/etc?

Geplaatst:

bizar, heb geantwoord maar mijn antwoord staat in je "andere" thread

is /var/etc en /etc niet hetzelfde ?

die eerste dreambox is voor de smargo denk ik, die B ken ik niet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

ja dat had ik dus net ook dat ik in de andere thread uit kwam! ik moest daar ook op antwoorden dus heb de tekst daar weg gehaald met bewerken.

maar het voorbeeld wat ik gaf is van iemand die geen smargo gebruikte maar de interne reader.

De bovenste regel heeft met de snelheid te maken.

etc en var/etc hebben wel dezelfde inhoud maar 1 is een kopie van de ander toch?

Ik weet dan nooit welke ik moet aanpassen. Op de DM7000 was het weer iets anders.

Geplaatst:

/var/etc is waarschijnlijk een "symlink" van /etc

beiden zijn dan fysisch hetzelfde - wijzig iets in de ene en je zult zien dat de andere ook mee is aangepast.

die bovenste regel kan je gewoon laten vallen, ik gebruik hem ook niet en het werkt hier feilloos.

Geplaatst:

de B: regel ken ik niet.

en waarom zou je de voltage willen aanpassen ? is niet nodig voor de witte sky kaart.

ik denk trouwens niet dat je de voltage van de interne kaartlezers softwarematig kunt aanpassen. Je kan wel de kloksnelheid verhogen of verlagen, dacht ik. Maar bij het overklokken gaat de kaart wel verhitten, zou ik dus niet doen, gewoon de standaard config aangevuld met de BOXKEY regel is voldoende.

Gast bobelen
Geplaatst:

begrijp hier niets van, kaart werkt perfect in server(thuis)

zonder boxkey etc ,update goed net geupdated tot 28-7

dud het moet kunnen zonder boxkey en sky ontvanger

gr

Geplaatst:

die kloksnelheid is de bovenste regel met frequentie denk ik...

nou bij mij heeft het ruim een jaar gewerkt zonder boxkey en opeens niet meer op een dm7000 en ook niet in een dm8000.

in de skybox geen probleem.

kaart wordt wel gelezen in dreambox. update data zijn zichtbaar maar beeld blijft zwart.

in de dm7000 heeft het altijd zonder enige instelling gewerkt. kaartje was werken op skybox. in dreambox gestopt en gecodeerde zender geselecteerd en meteen beeld. tot hij het een paar weken geleden dus opeens niet meer deed!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jean-Claude
de B: regel ken ik niet.
en waarom zou je de voltage willen aanpassen ? is niet nodig voor de witte sky kaart.
ik denk trouwens niet dat je de voltage van de interne kaartlezers softwarematig kunt aanpassen. Je kan wel de kloksnelheid verhogen of verlagen, dacht ik. Maar bij het overklokken gaat de kaart wel verhitten, zou ik dus niet doen, gewoon de standaard config aangevuld met de BOXKEY regel is voldoende.

ok maar wat is de standaard config en de boxkeyregel?
dan zet ik die er straks wel in
Geplaatst:

ik heb dit toegevoegd aan de config van CCcam:

# SKY NDS BOXKEY

BOXKEY: /dev/sci0 11 22 33 44

(niet de eigenlijke boxkey maar die staat wel in de config op de box)

ik weet niet meer wat ik moet doen...

bij de CCcam Smartcard info staat de kaart gewoon bij met update data er bij.

ik hoop dat iemand me nog wat advies kan geven.

misschien een verkeerde boxkey? ik heb er een converter voor gebruikt en mijn serie nummer bestond uit 10 tekens. kreeg daar mee de 8 tekens lange code voor terug.

Op de skybox dus geen probleem.

Kan sky wat met de kaart doen zodat hij niet meer werkt op een andere box?

Hij is er opeens mee opgehouden op de DM7000 en had echt gehoopt dat het probleem op de DM8000 opgelost zou zijn.

Ik heb nadat ik hem gekoppeld had aan mijn skybox niets aan gedaan op de Dreambox. Ik stopte hem er in en werkte meteen...

Ik ben benieuwd wat er met een andere kaart zou gebeuren als ik die even in mijn Dreambox stop..

Ik begin er steeds meer van overtuigs te raken dat het aan de kaart ligt. 2 boxen waarop het niet werkt.

Maar wat ik nou ook frustrerend vind is dat niemand een eenduidig antwoord kan geven hoe het nou zit met de boxkey. Ik heb hem er ruim 15 maanden niet in gehad. dan kan hij die toch niet nu opeens wel nodig hebben?

Mij is altijd verteld is alleen nodig voor de premium kanalen. Nou die heb ik niet.

Is er nog iemand waarbij de kaart totaal niet werkt zonder boxkey?

Geplaatst:

je hebt de BOXKEY niet nodig om te kijken naar de "gewone" kanalen, da's al zeker. Enkel om de updates te verwerken, en da's ook niet zeker. Bij mij staat de boxkey er bij in elk geval en ik heb geen enkel probleem, noch om te kijken noch met de updates, en zoals ik al heb gezegd heb ik niet de neiging om hiermee te gaan experimenteren.

ziet CCcam de kaart eigenlijk wel ?

wat krijg je te zien als je de entitlements opvraagt ?

Geplaatst:

de kaart wordt gewoon gelezen ja. ik zie rij met de updates staan. dat hij in het onderste slot zit etc.

alleen geen beeld. er moet iets op de kaart zijn gebeurd toen ook die parenting control opeens aan stond.

ik kreeg van iemand te horen probeer eens een smargo reader. die heb ik wel maar zou dat echt verschil uitmaken?

en ik heb ook Oscam gedwonload maar weet niet of ik daar nog wat voor in moet stellen. zo standaard gaf hij ook geen beeld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen