Jean-Claude Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 tja, dan weet ik het ook niet meer - sorry ...... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
tajvdz Geplaatst: 8 juni 2011 Auteur Geplaatst: 8 juni 2011 nee ik zit te twijfelen of ik nog een keer contact op moet nemen met mijn tussen persoon. dan kan ik 2 dingen doen. zeggen dat ik weer problemen heb op de skybox en of hun contact met sky kunnen opnemen of gewoon weer over de dreambox beginnen. ik zag al wel dat iemand zelf naar sky heeft gebeld. of dat verstandig is weet ik niet. mijn kaart heeft denk ik een reset nodig ofzo... ik heb wel contact opgenomen met een andere firma die sky kaarten regelt voor het buitenland. die doen wat minder moeilijk over een dreambox maar goed dat was bij die andere ook in het begin. nu ik de kaart heb kan ik het zelf uitzoeken.
tajvdz Geplaatst: 8 juni 2011 Auteur Geplaatst: 8 juni 2011 ik heb nogmaals contact opgenomen met de tussenpersoon. niets meer over Dreambox gezegd maar dat ik problemen had met dat parenting control. ik vroeg of ze even contact op wilde nemen met sky. maar ze wilde voorbeelde, screenshots etc. toen heb ik gezegd dat het probleem met parenting control vaak terug komt en dat ik de melding krijg om smartcard er in te stoppen terwijl hij er in zit. ben benieuwd wat ze nu gaan doen....
tajvdz Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 krijg net dit bericht van de tussenpersoon: Having checked your account there is a note on the account that states you use a Dreambox. If this is still the case, then 100% this is the problem. Sky send ECM (Electronic Counter Measures) to 'corrupt' viewing cards that are used in non Sky digiboxes. Dat is eigenlijk zoiets als wat ik dacht. Maar als dit zo is zou dat komen omdat ik de kaart vaak wisselde tussen Dreambox en Skybox? En hoe is dit the fixen? Ben benieuwd wat ze dan precies hebben gedaan omdat het op de Skybox zonder problemen werkt. Misschien is nu opeens dan toch de boxkey vereist? Al betwijfel ik dat dan weer aan de andere kant want als ze dit toepassen op kaarten met premium kanalen die boxkey al gebruiken zou het geen effect hebben...
tajvdz Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Nou het begint een hele soap te worden met de kaart en er zijn een aantal vreemde dingen gebeurd vandaag. Ik heb de contactpersoon eerlijk verteld dat ik een Dreambox heb en dat ik van iemand heb gehoord dat heractiveren van de kaart het probleem oplost. Maar ik kreeg allemaal vreemde mails van hem terug maar onderaan stond ok ik heb Sky gebeld en ze hebben een heractivatie verstuurd. Nou ik dacht even afwachten of dit helpt en dat zie ik wel na mijn werk. Hij bleef echter doorgaan dat een Dreambox echt niet kon en illegaal was. Ik zei ja een sky kaart buiten de UK gebruiken is eigenlijk ook illegaal en jullie verlenen mij die service. Ja sky wist het wel volgens hem maar omdat ze zich aan de regels hielden stond Sky het toe. Toen mailde ik weer terug dat sky dat bij Dreamboxes ook weleens doet omdat degene die de heractivatie had gekregen zelfs had verteld dat hij een Dreambox gebruikte. Toen kreeg ik opeens een mail terug dat hij weer met sky had gebeld en had verteld dat ik een Dreambox gebruikte. Ze vertelde hem meteen dat de kaart geblokkeerd ging worden en inderdaad binnen 10 minuten kreeg ik op de skybox dat mijn kaart niet was geauteriseerd! Nu heb ik dus nooit kunnen controleren of het opnieuw activeren de oplossing was! Ik heb hem toen terug gemaild dat dit een ongelooflijke actie was en dat ik wilde dat de kaart weer ging werken. Dat ging niet. Ik was niet langer klant en ik moest het maar uitzoeken. Ik zei nou dan wil ik mijn geld terug want het is niet mijn schuld want ik heb sky zelf niet gebeld en door zijn info was mijn kaart nu onbruikbaar. Mijn borg voor de kaart zou ik ook niet terug krijgen. Daar na was mijn telefoon batterij leeg en thuis zag ik dat ik 2 mails had. 1 van hem weer en 1 van een zijn meerdere die de conversatie had gevolgd omdat hij ziek thuis zat en mailde vanaf zijn prive adres. Die zei me dat als ik nog klant wilde blijven hij me wel wilde helpen. In de mail van de persoon waar ik eerder contact mee had gehad stond dat ik geen contact meer moest opnemen en anders zou mijn mail adres geblokkeerd worden. Toen heb ik zijn baas gemaild dat ik graag klant wil blijven en verteld dat het allemaal op een misvertand berust en ik nu buiten mijn schuld om een geblokkeerde kaart heb. Hij mailde al snel terug dat ik binnen een paar dagen een nieuwe kaart toegestuurd krijg en dat hij hoopt dat de samenwerking voortgezet kan worden. Nou ja graag wat mij betreft! Dus ja ik krijg nu een nieuwe kaart en ik denk ook dat die het wel weer gaat doen in de Dreambox.. Ik hoop alleen dat alles goed gaat want de nieuwe kaart zal wel weer gekoppeld moeten worden aan mijn skybox en die was ook gekoppeld aan de geblokkeerde kaart. Verder is dat hele ECM verhaal dus een grote grap. Stel sky stuurt naar mij zo´n signaal dan zou de kaart niet meer werken op een andere box. Waarom gaan ze dan nog een kaart blokkeren als die toch alleen maar werkt op een skybox? Daar is toch niets illegaals aan! Het is misschien niet het beleid van Sky om een andere box te gebruiken, maar als hij alleen werkt in een skybox door dat ECM signaal dan is het toch niet verboden er een Dreambox naast te zetten waar hij toch niet meer in werkt?
columbo Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Er is niks illegaals aan een Dreambox,dat zelfde verhaal,over illegaal zijnde Magic Modules hadden we ca 10jaar geleden ook al,dit alles is alle maal door div.rechtzaken bevestigt dat deze modules,die overigens ook van dream Multimedia waren,en nu Dreamboxen, dat hier niks illegaals aan is.Je heb het recht je eigen hardware te kiezen,alleen willen sommige providers dat je hun rommel boxen koopt of huurd,zoals UPC, Sky IT,Germ,en UK,CD enz.Want natuurlijk is die rommel gecertificeerd,en andere Boxen niet.
Gast bobelen Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 begrijp hier helemaal niets van, ik heb je de provider gemaild die probleemloos, al 8 maanden mijn sky kaart gewoon inde server(in huis)laat werken, ik zou geld terug vragen en een ander contact nemen card reader /dev/ttyUSB2 handled 2494(2482) ecms and 0(0) emms Nds card 33518da Entitlement info 003 28-07-2011 00b 28-07-2011 0010 28-07-2011 001d 28-07-2011 30e1 28-07-2011 30e2 28-07-2011 30e3 28-07-2011 b732 28-07-2011 b736 28-07-2011 b765 28-07-2011 b766 28-07-2011 b772 28-07-2011 b773 28-07-2011 b846 28-07-2011 b860 28-07-2011 b8d2 28-07-2011
tajvdz Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 nee het is een heel raar verhaal. eerst wil hij niets voor me doen en dan is de kaart eenmaal geheractiveerd en gaat hij zonder dat ik er om vraag voor de 2e keer met sky bellen om het probleem voor me op te lossen en zeggen dat het op een Dreambox niet werkt. Nou ik had geld terug gekregen blijkt in plaats van dat ik moest betalen maar als ze mij een nieuwe kaart sturen lijkt me dat beter. Ik snap niet waar ze zo moelijk om doen. Ik gebruik een Dreambox omdat ik inderdaad mijn eigen apparatuur wil kiezen. Ik heb ook UPC en wat een rot ding is dat zeg! Allemaal net van die kleine ergerlijke dingen waar niet over nagedacht is. Al die dingen heb ik op de Dreambox niet. Maar goed de meeste mensen gebruiken een Dreambox voor cardsharing en ja daar ben ik blijkbaar de dupe van. Laten ze die mensen maar pakken die met een kaartje geld verdienen. Ik gebruik het puur voor eigen gebruik. Maar ja de info die van de kaart en de update data komen bij mij gewoon door. Nu ook nog nu de kaart geblokkeerd is. Staat bij mij zelfs 08-08-2011 nu dus dan was die heractivatie wel doorgekomen maar nooit kunnen testen of ik nu wel beeld had op de Dreambox.
ppaap Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 card reader /dev/sci0 handled 171497(170848) ecms and 1(1) emms Nds card ....... Entitlement info 003 06-08-2011 00b 06-08-2011 0010 06-08-2011 001d 06-08-2011 30e1 06-08-2011 30e2 06-08-2011 30e3 06-08-2011 30e4 06-08-2011 30e5 06-08-2011 b732 06-08-2011 b736 06-08-2011 b765 06-08-2011 b766 06-08-2011 b772 06-08-2011 b773 06-08-2011 b846 06-08-2011 b860 06-08-2011 b8d2 06-08-2011 Heb geen problemen met de update's andere tussen persoon nemen ppaap
D_liver Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Origineel bericht van: columbo Er is niks illegaals aan een Dreambox,dat zelfde verhaal,over illegaal zijnde Magic Modules hadden we ca 10jaar geleden ook al,dit alles is alle maal door div.rechtzaken bevestigt dat deze modules,die overigens ook van dream Multimedia waren,en nu Dreamboxen, dat hier niks illegaals aan is.Je heb het recht je eigen hardware te kiezen,alleen willen sommige providers dat je hun rommel boxen koopt of huurd,zoals UPC, Sky IT,Germ,en UK,CD enz.Want natuurlijk is die rommel gecertificeerd,en andere Boxen niet. Je verhaal klopt als je een Dreambox ( en vroeger een magic module ) koopt/kocht dan doe je niets illegaals, alleen................ Een Dreambox met alleen orginele firmware doet niet wat jij wilt wat ie moet doen, dus installeer je een image ( wat ook nog niet illegaal is ) vervolgens installeer je een emu/softcam en daar gaat je de fout in. Zodra je die gebruikt ben je niet meer legaal bezig. ( of iig minder legaal ) Zelfde verhaal geldt voor de magic module die moest ook geprogged worden voor ie interresant werd en dan stond de module vol met illegale keys. 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast Merkedesch Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Volgens mij mag je nog steeds geen SKY buiten de UK gebruiken...inderdaad gaat het vaak (lang)goed. Alleen bij een adres check door hun in de UK kan je kaart zonder tegen bericht gewoon inactief worden gesteld.En inderdaad is dan de oplossing een nieuwe kaart maar die wordt ook op een ander adres ten naam gesteld. En of het nu wel of niet mag??goedgekeurd wordt?door welke tussen persoon dan ook...de ervaring leert gewoon dat op het moment dat er niet meer over een "origineel" geleverde ontvanger gesproken wordt 9 van de 10x de "service" over gaat..(enkele uitzonderingen daar gelaten) Dus bij problemen praat gewoon over de door hun geleverde goederen.. succes, Merkedesch
Gast bobelen Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Volgens mij mag je nog steeds geen SKY buiten de UK gebruiken...inderdaad gaat het vaak (lang)goed. Alleen bij een adres check door hun in de UK kan je kaart zonder tegen bericht gewoon inactief worden gesteld.En inderdaad is dan de oplossing een nieuwe kaart maar die wordt ook op een ander adres ten naam gesteld. En of het nu wel of niet mag??goedgekeurd wordt?door welke tussen persoon dan ook...de ervaring leert gewoon dat op het moment dat er niet meer over een "origineel" geleverde ontvanger gesproken wordt 9 van de 10x de "service" over gaat..(enkele uitzonderingen daar gelaten) Dus bij problemen praat gewoon over de door hun geleverde goederen.. succes, Merkedesch denk dat je je vergist, sky uk haalt rechtstereeks het abbo geld van mij creditkaart af, alle gegevens van de kaart zijn bekend, nederland dus
tajvdz Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 klopt gebeurd bij mij ook. maar de kaart staat wel op naam van een persoon uit de UK. Ik mocht zelf onder geen beding naar Sky bellen omdat ik dat adres niet wist. Maar goed een softcam op zich is ook nog niet zo erg. Het enige wat die van mij doet is de originele kaartjes uitlezen. Zo lang je er geen andere dingen mee doet die wat mij betreft gerust verboden mogen worden is het goed. Daardoor zullen providers minder heftig reageren op een Dreambox. Ik gebruik een Dreambox omdat ik het een fijn en mooie ontvanger vindt en niet omdat je er illegale dingen mee kan doen!
Gast Merkedesch Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: bobelen denk dat je je vergist, sky uk haalt rechtstereeks het abbo geld van mij creditkaart af, alle gegevens van de kaart zijn bekend, nederland dus Ja maar toch vergis jij je..dat het geld vanaf een nederlands adres betaald word zegt niets...de kaart staat immers geregistreerd op een UK adres...zolang SKY UK dit niet controleert is er voor jou en menig geen niets aan de hand.. Mijn SKY UK kaart stond voorheen geregistreerd op het adres van een vriendin van mij in London helaas is ze inmiddels weer verhuist naar Nederland de abonnements gelden werden netjes voldaan helaas na controle van SKY ging de kaart op zwart en tot op heden heb ik hem nooit meer kunnen heractiveren... Gr.Merkedesch
tajvdz Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Geplaatst: 22 juni 2011 vandaag nieuwe sky kaart ontvangen. staat op het kaartjes wat er bij zat dat het een vervangend exemplaar is voor mijn oude. Ik heb hem eerst in de Skybox gestopt en dat werkte meteen. Daarna in de DReambox gestopt (uit CCcam info file de regels van boxkey enzo weggehaald) en het werkte ook meteen. Ik heb alleen de DM8000 geprobeerd omdat dat de box is waar ik het kaartje in ga gebruikenen. kaartje is er sindsdien niet meer uitgeweest. Ik weet niet of ik nu nog regels moet gaan toevoegen aan de info file. Weet iemand de regel voor instellen van 3.5 volt ipv 5? of gaat dit vanzelf goed? Moet de boxkey er in voor de updates? dan heb ik dus ook nog ergens de regel gezien voor de frequentie. weet iemand wat je precies moet invullen zodat ik het kaartje met gerust hart in de DM8000 kan laten zitten?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen