Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Wat denk je ervan om eens geheel opnieuw te beginnen en een origineel DMM image te flashen alvorens je verder gaat? Is dat wellicht een idee?
Gast MiLo Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Origineel bericht van: Valkyrie ... Flashen via de webbrowser ging altijd prima, maar lukt nu gewoon niet meer. Wat gaat er fout dan? (bijvoorbeeld: Welke melding krijg je?) En je bent niet vergeten de box in "stop" mode te zetten (aanzetten met \/ knopje ingedrukt enzo)
Gast Valkyrie Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 @tgm: Heb ik (een tijdje geleden) inderdaad al geprobeerd, zonder resultaat helaas. Heb deze ook vandaag geprobeerd erop te zetten, maar dat lukt dus momenteel niet meer @MiLo: er gebeurd gewoon niets. Ik heb met verschillende versies van mozilla firefox geprobeerd te flashen. Ik begin met het uitschakelen van de dreambox met de ab via het menu. Dan wacht ik minimaal 10 seconden en zet de db weer aan terwijl ik het pijltje naar beneden ingedrukt houd. Er verschijnt direct een ip adres en *** STOP *** daaronder, zoals het hoort. Ik heb ook al geprobeerd na het uitschakelen ook nog eens de aan/uit knop achterop uit te schakelen maar dat verandert niets. Ik krijg met firefox het goede scherm bij het invullen van het ip adres, selecteer dan firmware upgrade, en kan daarna ook gewoon een nfi bestand selecteren, maar als ik dan op flash druk dan gebeurt er helemaal niets. Krijg dus ook geen foutmelding. Ik wacht lang genoeg (tot wel 20 minuten) maar het flash proces start niet. Toegang tot de box via het netwerk is verder probleemloos, kan streamen, opnemen op harde schijf van de pc enz enz. Verder functioneert de db ook echt uitstekend, heb al maandenlang helemaal geen crashes gehad, ook niet tijdens de problemen met opnemen.
Gast MiLo Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Ik denk een probleem met de bootloader. Dat is op te lossen met een seriele (nul-modem) kabel, en "dreamup", die kun je bij dmm downloaden van de website. PC met die kabel aan de dreambox hangen, dreamup starten, en dan de dream opstarten als die erom vraagt. Netwerk wel verbonden laten. Dreamup zorgt dan voor een nieuwe bootloader, en daarmee zou je het image moeten kunnen flashen.
Gast Valkyrie Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Ik heb zo'n seriele kabel ooit gekocht, maar mijn MacBook heeft geen seriele uitgang en een Windows laptop die ik evt kan lenen ook niet. Maar ik zal eens kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden. Bedankt voor het advies wel in ieder geval! :-)
Gast Valkyrie Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Ik heb een usb-rs232 adapter gekocht. Met nullmodem kabel en netwerkkabel beide aangesloten geflashed. Ipv 10 sec zoals overal beschreven duurde het 39 minuten om te flashen, maar goed. Geen verbetering van de opnames en toegang tot de harde schijf. Zowel met Gemini 4,70 als de originele firmware 3.0.3 niet. Na veel te veel uren hiermee bezig te zijn geweest en meer dan 100 euro uitgegeven te hebben, ga ik toch maar een nieuwe harde schijf kopen. Het wordt nu wel een beetje frustrerend.
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 begrijpelijk dat je gefrustreerd raakt. maar voor aankopen nieuwe dingetjes... is er ook de optie om op te nemen op PC (mounten van gedeelde map op PC) dus wel wat werk maar geen geld uitgeven! dan zou je dus kunnen zien of zulk soort opnames niet haperen of wel haperen, want als dat per LAN mount ook het geval is kan het zijn dat het niet eens aan die harddisk ligt. o eh ja, het lost dan misschien niks op maar dan spaar je een aankoop uit misschien die wel/of/niet helpt. ciao Eleanor Blancmange
Gast Valkyrie Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Dank je voor je reactie. Is mounten hetzelfde als via het programma idreamx opnemen op mijn harde schijf van mijn macbook? Want dat lukt in ieder geval prima.
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 ja eigenlijk wel... een stream wordt per LAN overgebracht naar een pC of mac die het opslaat dan moet er inderdaad iets met je hdd of de aansluitpoort ervan stuk zijn. maar als het de poort is, waarvan de connector enkel het uiterlijke instrument is, kan het zijn dat het ook met een nieuwe hdd niet werkt (don't shoot the messenger) de vraag is dus voor jou, of je nog heel lang van de dm7025 gebruik gaat maken tov nieuwe aanschafkosten van een ide schijf die nadien wellicht geen drol meer waard is (die schijf) denk eens aan een NAS? ciao Eleanor Blancmange
Gast Valkyrie Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Als ik hier thuis ga verbouwen en er komt een nieuwe keuken dan koop ik een koelkast met een NAS ;-) (en misschien dan ook maar eens een platte hd tv en hd ontvanger enz enz) maar ik was eigenlijk heel tevreden met mijn macbookpro/dm7025 combo. Dit probleem moet toch op te lossen zijn. Een aansluitingprobleem vind ik niet waarschijnlijk omdat het opnemen van enkel programma toch wel ruim 2 minuten goed gaat en ik ook programma's die op de harde schijf staan kan (of kon, al een tijdje niet meer getest) afspelen. Ik koop nu maar een sata schijf met digitus converter, dan heb ik tenminste nog iets aan die schijf mocht ik het allemaal niet werkend krijgen en evt dan maar een hd ontvanger ga kopen...
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 een gekoelde NAS ook niet verkeerd wil je dus zeker niet op kosten jagen. je hdd uitbouwen en met analysetools bekijken of er veel errors op te vinden zijn etc kan ook nog. maar goed de snelle weg kan de frustratie ook snel oplossen buy buy buy ciao Eleanor Blancmange
Gast Valkyrie Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Hè hè vandaag de nieuwe harde schijf en de digitus converter binnengekregen (erg rap, gisteren besteld!) en ingebouwd. Nog geschrokken toen ik ergens las dat die digitus maar 1 opname tegelijkertijd aankan maar na wat formatteer probleempjes uiteindelijk een uitstekend draaiende dreambox. Net even snel getest met 5 synchroon lopende opnames, dat ging prima! Hopelijk kan ik er nu weer een aantal jaar tegenaan met de nieuwe 7025+ voeding en een WD caviar green harde schijf (die een heel stuk stiller is ook). Volgende stap is een flash kaartje, dan ben ik volgens mij helemaal klaar voor de komende jaren. Bedankt voor jullie reacties. Wel een beetje sneu dat de oplossing al in de tweede post stond beschreven, maar goed, dat testen ging helaas niet vanwege het gebrek aan een testschijf. Fijn weekend!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Origineel bericht van: Valkyrie Wel een beetje sneu dat de oplossing al in de tweede post stond beschreven, maar goed, dat testen ging helaas niet vanwege het gebrek aan een testschijf. Oplossingen zitten vaak in kleine en simpele dingen. Wat telt is natuurlijk dat het nu naar behoren werkt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen