Tonskidutch Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 zo, wat is mounten en waarmee kan men die Engelstalige IT term (=aankoppelen) vergelijken en wat heb je eraan? eigenlijk een algemene inleiding die absoluut niet volledig of historisch correct zal zijn maar voor de sat-receiver gebruiker een aantal lessen bevat hoe NAS / PC / receiver / laptop aan te koppelen maar vooral hoe doe je dat? lees de bijlage versie 1 ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 zo na enkele niet erg boeiende basis aspecten te hebben behandeld nu even een vervolg tot en met les6) met wederom een vervolg. want het duurt wel nog even alles beschreven te hebben. ofschoon als je het eenmaal allemaal begrijpt en opgevolgd hebt, het een fluitje van een cent is ciao ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch zo, wat is mounten en waarmee kan men die Engelstalige IT term (=aankoppelen) vergelijkenen wat heb je eraan? eigenlijk een algemene inleiding die absoluut niet volledig of historisch correct zal zijn maar voor de sat-receiver gebruiker een aantal lessen bevat hoe NAS / PC / receiver / laptop aan te koppelenmaar vooral hoe doe je dat? lees de bijlage versie 1 ciao Proost en geniet van je sigaar, ik kijk met gestrekte nek naar deel 2 . . . oops deel b. Alleen al de manier van schrijven doet mij blijven boeien, nu nog de lesstof snappen. Maar ook ik doe mijn best. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 Citaat: Het is de absolute beginner of ook wel Noob danwel Newbee genaamd wel eens ter ore gekomen dat je apparaten allemaal aan elkaar kunt knopen en dan op al die aan elkaar geknoopte apparaten wederzijds media kunt afspelen. De veel gestelde vragen hebben titels als:Harddisk delen tussen 2 dreamboxen mijn receiver aan de pC koppelen mijn pC data op de receiver afspelen mijn films op receiver afspelen mijn mp3's naar receiver mijn dvd's afspelen op receiver mijn pC streamen naar receiver mijn receiver de pC stream laten afspelen mijn mediabox verbinden met de receiver mijn receiver verbinden met de mediabox mijn dvd's afspelen op de receiver mijn mkv's streamen naar receiver en vele, vele vraag titels / topics meer (zie sat4all en alle andere fora over multimedia) DE GEKSTE TITELS voor media “MOUNTEN” intern / extern / per ethernet / per internet Zodra we een basis uitbreiding willen kijken we naar hdd en of usb en de doorsnee gebruiker heeft het over kopieren en ftp'jen. denk daar aan... die term mounten is niet door iedereen gekend ik tracht dus meer dan enkel het mounten en die knoop in het brein te ontwarren. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 vervolg...> tot en met netwerkbrowser gebruiken en verbindingsbeheer naar PC even weekend Nothing Compares 2U Jimmy Scott
waterpas Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Mooi werk Tonski, voor mij kom je ook in aanmerking voor een "zaligverklaring" of is elke limburger dat al vanaf zijn geboorte? In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Tonskidutch Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 dat laatste er komt nog meer... maar moet even voorbereiden. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Ik hoop dat je snel verder gaat, ben inmiddels zo'n 35 uur bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. Iedere keer als ik om een overzicht vraag krijg ik telkens andere "gesharede" (kweet niet hoe je dat moet schrijven) PC's te zien en vervolgens geen content bij de diverse players. Dus . . . ik ben blij dat het weekend om is, kun je je opgebouwde rust weer omzetten in het spannende verloop . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 oké, duidelijk dat het niet altijd lukt, maar ook duidelijk dat de vraagsteller eigenlijk enkel over frustraties schrijft en niet over wat hij gedaan heeft. Con, het is algemeen bedoeld, maar documenteer dan ook wat je gedurende 35 uur hebt ondernomen, hetgeen een deel uitmaakt van de les) als je alle stappen gedurende die 35 uur zou opschrijven en weergeven zijn wij lezers misschien in staat je fout te ontdekken let wel het hoeft niet eens een fout te zijn, het kan ook zijn dat je de extra beveiliging van windows omzeilen nog niet gelezen had in m'n verhaal MAAR zonder nadere verklaringen over hoe en wat je gedaan hebt kan niemand hulp bieden lees mijn vervolg Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Je hebt helemaal gelijk. Nu even in ieder geval het vreemde wat ik continue meemaakte, iedere keer bij "Zoek opnieuw" kreeg ik verschillende PC's te zien. Ik had (in mijn beleving) 3 PC's gehuld in de zelfde werkgroup.Omdat ik afgelopen dagen ook weer ben teruggegaan naar VTi kwam ik tot de ontdekking dat de VU dan standaard staat ingesteld met als werkgroup "vuplus". Dus had ik de PC's ook die werkgroepnaam gegeven. Datik nog een en ander niet goed heb staan lijkt mij wel duidelijk, maar dat je iedere keer bij verversen andere clients ziet is merkwaardig . . . . toch? Maar goed, ik ga eerst je verhaal lezen, ben veel te benieuwd. Hier hetgeen ik bedoelde. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 indien de "diverse PC's en clients in je LAN unieke namen hebben met hun eigen vast IP adres zouden er niet telkenmale verschillende Citaat: maar dat je iedere keer bij verversen andere clients ziet is merkwaardig . . . . toch? getoond mogen worden maar altijd die unieke moeten voorkomen heb je ook in de vu+ een etc/hosts bestand en dat aangepast? voorbeeld: Code: 127.0.0.1 localhost.localdomain localhost10.0.0.65 BM750 Vuplus10.0.0.100 SVR1 SVR110.0.0.20 simone simone10.0.0.138 Fritzbox Fritzbox waar duidelijk gescheiden en met standaard hostname het IP adres gekoppeld is aan elkaar. 127.0.0.1 localhost.localdomain localhost BM750 de VU+ DUO SVR1 de QNAP simone de PC# (meerdere indien van toepassing) Fritzbox de router/modem en dus gateway en/of dns server ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Zoals ik beloofde, heb eerst je verhaal gelezen, eerst het slechte bericht. Na een uur lezen "moest ik eten" dus heb het nog niet uit. Nu het goede bericht. Ik heb het gelezen voor een deel en heb het volgende gedaan en alles wat ik heb gedaan had ik dus nog niet gedaan. - één (de mijne dus) pc voorzien van een vast IP-adres - dezelfde pc één extra account aangemaakt, naam "zuid" password "west" (je moet wat, toch?) - een map aangemaakt genaamd "vumedia" en vervolgens gedeeld Toen de dagelijkse borrel (lees sociale contact) en even snel op de VU stiekum (ging ten koste van het sociale karakter) de netwerkbrowser gestart en . . . warempel, Genius, zo heet mijn pc was in zicht. Ook na een tweede zoektocht. En bij verbindingsbeheer ging eigenlijk alles vanzelf. Na het eten (dus eerst borrelen en daarna eten) kon ik het niet laten om even de mediaspeler te starten, ook daar was Genius aanwezig incluis de bestanden. Ik heb zelfs al muziek gestreamd. So far so good. Tonskidutch, je bent goed bezig geweest, athans je hebt mij voor zover geholpen. Ik ben er nog lang nie, ik had immers een hanger van de VU maar dat is een ander verhaal en hoort hier niet thuis, ander topicje denk ik dan maar. Nu de rest lezen. Kortom, toppie. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Snuffer Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Tonski, Hier draait alles als een zonnetje bedankt. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
minplus Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ik heb a t/m d gedownload maar krijg 4 identieke bestanden.(??) 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen