Ga naar inhoud


Wie werd onlangs door CDS gebeld i.v.m. een contractverlenging?


Michel

Aanbevolen berichten

@Michel.:

 

Dan het 'akkefietje' dat ik had met CanalDigitaal. Destijds was ik een behoorlijke expert op het gebied van Irdeto kaarten. Ik werd via via door CanalDigitaal uitgenodigd om in Hilversum uit te leggen hoe die kaarten gemanipuleerd konden worden. Omdat ik dat uitsluitend als hobby deed, wilde ik van CanalDigitaal wel een schriftelijk stuk waarin stond dat men mij niet aansprakelijk kon houden voor enig vergrijp voor het geven van die uitleg. Een dag na die uitleg kwam men met politie en deurwaarder bij de kennis die dit gesprek geregeld had kijken en werd mijn laptop in beslag genomen.

***

 

Is dit niet heel erg naief geweest van jou, als ze al weten dat je een hacker "ben", was, dan ga je toch niet met open ogen op zoiets in??

 

En zonder advocaat zo'n verklaring van niets zal tegen je gebruikt worden slaat echt nergens op, zeker niet bij zoals je zelf aan geeft boevenbende, Nijvel??

 

Kan dit niet echt een "akkefietje" noemen, maar meer een "IK ben er ingeluist, met open ogen"....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Een maand of twee geleden werd ik door een dame van CanalDigitaal gebeld. Ze zeiden dat mijn contract bijna afliep en of ik het wilde verlengen. Ik heb al zeker 6 jaar het Familie-pakket en heb dit nog nooit hoeven verlengen. Dat loopt automatisch door tot wederopzegging. Ik zei toen dat dat automatisch verlengd werd. Nee zei ze toen, je moet nu aangeven of je het wilt verlengen want de wet is veranderd en nu moet je ieder jaar aangeven of je het contract wilt verlengen. Ik zei toen dat ik geel enkele actie onderneem en dat het abonnement gewoon automatisch doorloopt. Toen kwam ze met het aanbod om voor een paar maanden het HD-pakket op proef kon krijgen en als het me niet zou bevallen, ik dat gewoon weer binnen de gestelde tijd weer op kon zeggen. Omdat ik 3 kaartjes heb voor 3 TV, zou dat betekenen dat ik dan 15 euro per maand meer zou moeten betalen en daar voel ik totaal niets voor want ik kan nu ook al 18 zenders in HD bekijken. Daarom zei ik dat ik ook geen proefabonnement voor HD wilde hebben en dat ik ook geen bevestiging gaf voor het verlengen van mijn bestaande abonnement. Ik heb verder helemaal niets meer van CanalDigitaal gehoord en ben nog steed geabonneerd.

Je ziet dus dat ze de klanten gewoon willen belazeren door te zeggen dat de wet veranderd is en je elk jaar opnieuw moet verlengen. Gelukkig ben ik daar niet ingetrapt want anders had ik weer een contract van 1 jaar. Nu kan ik opzeggen wanneer ik wil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wet is inderdaad veranderd in hun nadeel. Na het eerste jaar kun je gewoon maandelijks opzeggen, punt. Het is inderdaad een leugen wat jou door deze medewerker wordt verteld. Je zou daar dus een klacht voor moeten indienen bij de Opta.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een aanbod van gratis 3 maanden Entertainmentpakket op proef geweigerd, omdat ik alleen maar gedoe verwacht bij opzegging binnen 3 maand.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar berichten terug schreef ik dat ze probeerden mij weer voor een jaar vast te zetten voor mijn abonnement. Maar daar bleef het niet bij. Binnen twee weken ben ik daarna nog 4 maal gebeld, telkens of ik het HD-pakket niet bij mijn Familie-pakket wilde hebben met 3 maanden gratis kijken. De eerste keer zei ik nee, de tweede keer zei ik weer nee, bij de derde keer zei ik weer nee en vroeg ze om me niet meer te bellen. Ik kon dat via een keuzemenu instellen zeiden ze wat ik zodadelijk kreeg. Dat heb ik geprobeert maar telkens bleef ik in die procedure hangen en kwam niet verder, dus dat werkte niet. Toen ze voor de vierde keer belden, heb ik ze vriendelijk verzocht mij niet meer te bellen en dat ik dat een paar dagen geleden ook al gevraagd had. Toen zei dat mens, dat ik dat via een menu moest doen. Ik zei toen tegen haar dat ik het als klant vriendelijk aan U vraag en dat ik niet van plan was dit via een menu te doen.

Toen kreeg ik het hondsbrutale antwoord: Dan zullen wij U nog vaak bellen. Ik was woest en zei dat ik als klant wel uit maak of ik telkens door CanalDigitaal gebeld wilde worden en dat ik anders mijn abonnement opzeg.

Als laatste zei ik: en nu opgesodemieterd van deze telefoon en smeet de horen op de haak!

Ik heb nooit meer een telefoontje gehad.

Wat een onbeschofte bende daar bij CanalDigitaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd dus voor een klacht bij de Opta.

En een boze brief richting CDS.

En mochten ze je nog eens bellen kun je dat direct aangeven bij ze.

 

Zeker als je bij het Bel-me-niet-register bent aangesloten mogen ze je niet eens meer bellen. Er zijn op deze wijze weer enkele boetes uitgedeeld aan onder andere een energiebedrijf.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pjotrb, je stelling is niet juist.

 

De wet stelt namelijk, dat ongeacht een registratie in het bel me niet register, bedrijven wel mensen mogen bellen, die klant bij hun zijn.

 

Wanneer je dus een abonnement hebt bij Canaaldigitaal mogen ze je wel degelijk bellen.

Ze meoten je tijdens een telefoongesprek wel op de mogelijkheid wijzen van het bel me niet register.

 

Catch 22 is er niets bij, ik heb het ook niet verzonnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat CanalDigitaal een monopoliepositie heeft maar als er een tweede aanbieder zou zijn, dan denk ik dat zeker de helft van de klanten CanalDigitaal gaat verlaten en dat alleen door de bedroevend slechte klantenservice en agrasieve en vaak misleidende belacties. Het is toch te gek voor woorden dat ze nog steeds niet zijn aangesloten bij een klachtencommissie.

 

En @ceesv, wat heb je er aan dat ze je moeten verwijzen naar het bel-me-niet-register als ze je als klant toch gewoon mogen bellen? Natuurlijk ben ik van al deze zaken op de hoogte maar de brutaliteit als je vraagt om als klant niet meer gebeld te worden het antwoord te krijgen dat ze je dan nog vele malen zullen bellen, geeft toch aan dat ze met de klanten helemaal niets op hebben en dat elke medewerker van het callcentre een beloning krijgt als ze weer iemand hebben kunnen strikken, vaak onder valse voorwendselen of financiele condities waar je pas later achter komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De beschreven behandeling van de klant werk contra productief, en dat zal zeker niet de bedoeling zijn van het management van CD.

 

Je kan ervan uitgaan, dat de betreffende medewerker niet handelt volgens de intenties van CD met zulke antwoorden.

 

Ik ben sateliet kijker van het eerste uur, en heb al heel wat jaren CD achter de rug. In al die jaren is er ook tussen CD en mij wel eens wat mis gegaan, maar Henk en zijn collega's van custommer care zijn via het CD forum daarop aan te spreken, en die lossen de problemen dan keurig op.

 

Tegenwoordig is een PB genoeg om binnen korte tijd je problemen op te lossen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Pjotrb, je stelling is niet juist.

De wet stelt namelijk, dat ongeacht een registratie in het bel me niet register, bedrijven wel mensen mogen bellen, die klant bij hun zijn.

Wanneer je dus een abonnement hebt bij Canaaldigitaal mogen ze je wel degelijk bellen.

Ik betwijfel dit, Cees. Zeker als je aangeeft dat je niet meer gebeld wilt worden en ook nog eens staat geregistreerd bij de Bel-me-niet-register dan heeft CDS het recht niet meer om je opnieuw te bellen.

Het is mij niet overkomen, maar als ik hier zo lees worden er mensen regelmatig lastig gevallen met allerlei aanbiedingen waar ze uiteindelijk niets aan hebben. Zelf ben ik ooit één keer gebeld en heb de mogelijkheid om telefoonnummers te blokkeren, dus mij zullen ze niet meer lastig vallen.

Maar het kan toch niet zo zijn, dat je, alleeen omdat je klant bent, om de haverklap gebeld wordt door die gasten. Daar zijn toch ook wel regels voor.

Ja, en ik ben simpel, sta ingeschreven bij dat register. Word ik toch gebeld door welk bedrijf dan ook dan maak ik het gesprek zeer onaangenaam voor de andere kant zodat ze op een gegeven moment wel ophangen. Misschien niet netjes maar het is ook niet netjes om mij ongevraagd lastig te vallen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De discussie gaat weer veel te veel off-topic.

 

Het is overigens wel zo dat zelfs als je klant bent je aan het eind van het gesprek moet kunnen aangeven dat je niet meer voor voor wervende/commerciele doeleinden gebeld wilt worden.

 

Dan mag men jou daarna ook niet meer bellen.

 

De medewerker is ook wettelijk verplicht je daarop te wijzen.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben gebeld door cd,wilt u hd gaan kijken?

Ik vertelde dat ik dat wel wilde maar geen zin had om voor een nieuwe kaart te betalen.

Volgens 3 medewerkers kon ik met mijn groene kaart hd kijken.

Ik vroeg hun,hun huiswer toch maar eens over te doen en nogmaals te bellen.

Ik had gelijk.......................

Toen ik vertelde geen zin heb een nieuw kaartje te kopen,vertelde de aardige mevrouw dat ik gratis een nieuwe kaart krijg, mocht de oude gebroken zijn.

De vervangende kaart is vervolgens geschikt voor hd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...