renzie Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Ik heb een wasmachine en droger in de badkamer staan op een dubbele trekschakelaar. Kan ik in de badkamer ook een speciale wandcontactdoos gebruiken waarbij je de twee apparaten gelijktijdig aan kan laten staan en de 1 automatisch tijdekijk wordt uitgeschakeld als de ander om veel stroom vraagt. De badkamer is een aparte groep van 16A Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
naze1975 Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Als je ze beiden tegelijk laat draaien gaat dan met enige regelmaat de groep er uit, of blijft het allemaal werken. Zolang de beide vermogens van de machines niet meer is dan ongeveer 3200W (is minder dan de zekering aankan), kan het gewoon op dezefde groep draaien, zolang er maar geen andere grote verbruikers opzitten. groet Robert een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
wimsel Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Origineel bericht van: renzie Kan ik in de badkamer ook een speciale wandcontactdoos gebruiken waarbij je de twee apparaten gelijktijdig aan kan laten staan en de 1 automatisch tijdekijk wordt uitgeschakeld als de ander om veel stroom vraagt. Renzie Je kunt in bijna elke doe-het-zelf zaak een zogenaamde master-slave wcd kopen. Doet precies wat jij wilt. Dreambox 7000s, Reelbox Avantgarde 1, Reelbox Avantgarde 2, NetClient, 2*HTPC met openelec
DeBeek Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Let op Werkt vaak niet bij electronische drogers..
gerrit B Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 En even opletten dat je wel een goede hebt. Ik heb hier de nodige van de "dat zeg ik" gehad en veel waren er met een half jaar al stuk (waren ook niet zo duur dacht iets van 35 euro) Daarna heb ik een goede gekocht bij de electro vakzaak en deze houdt het nu al jaren vol en werkt prima. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
renzie Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 Mag je deze master-slave dozen ook in de badkamer gebruiken? Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
RVP Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Bij mij zitten die 2 gewoon op 1 wcd, niks aan de hand. En voor de rest, wat debeek zegt.
gerrit B Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Als je ze ook maar niet gelijktijdig gebruikt dan is dat ook geen enkel probleem. Gaat je wasmachine echter verwarmen en gaat gelijktijdig je droger ook op vol vermogen verwarmen dan zal de groep hoe dan ook uit moeten vallen. Zo niet dan zou ik de installatie toch maar even na gaan kijken. In badkamers kom ik nog wel eens de mechanische schakeling tegen. Dus aan wasmachine en droger zit geen of geen normale stekker maar die zijn rechtstreeks aangesloten op een schakelaar. Die schakelaar is handmatig in de stand wasmachine of droger te zetten zodat ze nooit gelijktijdig aangezet kunnen worden. Suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
RVP Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Origineel bericht van: gerrit B Als je ze ook maar niet gelijktijdig gebruikt dan is dat ook geen enkel probleem. Ik gebruik de wasser en droger altijd gelijktijdig.
iemand Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Optie ... Zit in de slaapkamer naast de badkamer. Mogelijk zit die op een andere groep FF een gaatje en draadjes door de muur naast andere stopcontact en randaarde even doorzetten. gr. Erik
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Is een idee, echter heb je bijna nooit randaarde op de slaapkamer(s).
iemand Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Ik bedoelde randaarde doorzetten van al aanwezige stopcontact. En anders inderdaad een randaarde erbij maken door extra draad naar de meterkast te trekken. gr. Erik
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Origineel bericht van: iemand En anders inderdaad een randaarde erbij maken door extra draad naar de meterkast te trekken. Hmmmm, kun je net zo goed een geheel nieuwe groep toevoegen. In mijn situatie was ik zo gelukkig dat ik tevoren dingen kon bedenken en aanleggen, dus ik heb twee groepen in de badkamer (overigens niet voor de wasmachine enz) en drie groepen in de bijkeuken (daar staat bij mij de 'wasstraat').
gerrit B Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Origineel bericht van: RVP Ik gebruik de wasser en droger altijd gelijktijdig. Dan heb je of speciale licht vermogen apparatuur of is er iets met je installatie aan de hand. De gemiddelde wasmachine zit rond de 2800 W, de gemiddelde droger zit rond de 2500W dus samen 5300W terwijl een 16A groep bij 230V maximaal 3680W kan leveren. Dus 5300W terwijl de groep die maximaal zeg maar 3700W kan leveren moet problemen geven of je installatie is niet goed. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast gladys Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Optie ... Zit in de slaapkamer naast de badkamer. Mogelijk zit die op een andere groep FF een gaatje en draadjes door de muur naast andere stopcontact en randaarde even doorzetten. Het handboek voor de electromonteur de NEN1010 geeft regels voor aanleg electra. Een installatie dient daarin veilig en overzichtelijk te zijn. Met het aftappen van een andere groep door de muur naar de badkamer is de overzichtelijkheid weg. Ook het doorlussen van de aarddraad van de eene groep naar de andere groep is verboden. Ondanks dat de aarddraden van alle groepen in de verdeelkast aan elkaar zitten. Ga niet in op dit soort adviezen. Een schakelaar die automatisch om de beurt de apparaten van spanning voorziet is de beste oplossing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen