Ga naar inhoud


[Pioneer] pioneer DBR-S110 nl


Gast marcel meijer

Aanbevolen berichten

@ Satori en VV section

 

Het gaat om een pioneer DBR S110

 

Ik heb het volgende gedaan.

 

Connector er in gezet de doorverbinding aan de andere kant van de print gemaakt en K 2002 met de kast (aarde verbonden)

 

Toen heb ik volgens Satori aanwijzingen de Firmware vervangen daar na de kanalenlijst erin gezet dat ging na mijn weten goed.

Toen kwam het probleem de eeprom.

 

Ik heb net mijn PC weer op nieuw opgestart en de Test punt 7003 met de kast verbonden (aarde)

 

Toen kreeg ik in het display Retry Update.

 

Wat doe ik verkeerd.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Roma,

 

Noem het misschien eigenwijs, maar ik gebruik bij mijn 110 nooit punt K7003.

 

Ik doe alle updates met K2002.

 

De afgelopen weken ben ik druk doende geweest met de kanalenlijst en heb zodoende vele malen een nieuwe lijst in mijn deco gezet.

 

Wat er zo bij mij opkomt is dat je na het laden van de lijst de deco even moet uitzetten en opnieuw in service mode moet zetten.

 

Daarna de bijbehorende eeprom laden. (Doe ik via seriele kabel.)

 

Dan moet deze werken.

 

Laat maar horen hoe het gaat.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even terug zitten lezen en ik zag de je Pionero 4 Beta 1 gebruikt.

 

Als je de Final version ophaalt heb je meer opties in het Jtag menu.

 

Je kunt dan ook bij gebruik/use de eeprom aanvinken. Dit zit niet in de Beta 1 versie. Hier zit misschien een stukje verwarring.

 

Blijft echter dat je naar mijn mening de eeprom beter via de seriële kabel kan laden.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VV section

 

Ik begrijp dat je er bij blijft om je eeprom via de seriele kabel te laden maar het punt is dat Satori het er over heeft dat je het test punt K 7003 moet gebruiken om in die service mode te komen want als ik het gewoon doe zonder de de deco uit en dan weer aan te zetten reageerd hij niet op de compoort.

 

En ik zal even die andere software op halen.

 

Maar moet ik nu dan ook weer alles er op nieuw inzetten want hij geeft nu aan als je hem op test punt K 7003 opstart Retry Update.

 

En als je hem via seriel inlaad op welk tabblad moet ik hen dan zetten.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Roma,

 

Vooropgesteld: Ik ben de laatste die Satori zal tegenspreken, corrigeren en/of in twijfel trekken. Als er iemand is die verstand van zaken heeft dan is Satori het wel. Bij hem kan je altijd aankloppen.

 

Wat ik schrijf is niet meer dan mijn eigen ervaring, waar anderen misschien iets aan hebben. Ik heb het nog niet op de wijze die Satori aangeeft geprobeerd, dus kan ik hier ook niets over zeggen. Ik weet alleen dat de manier hoe ik te werk ben gegaan tot een goed resultaat heeft geleid.

 

Wat betreft jouw probleem. Als de deco werkt als je hem niet in service mode zet, dan is volgens mij het laden van de firmware succesvol geweest. Vervolgens zou je de kanalenlijst en eeprom opnieuw kunnen laden. De eeprom via seriele kabel sturen doe je vanaf tabblad eeprom (is eerste).

 

Succes Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori en VVsection

 

Ik heb nu een probleem met de nieuwe software Pionero 4.0 Finale hij zegt bij blok 7FE8000 Blok gewist en daarna geeft hij een fout melding de melding luid

 

Fout in verzenden door J-tag interface contoleer of de J-tag goed is gebouwd en of het valse en bestemmings adres goed is.

 

Bij pionero 4.0 beta 1 geeft hij geen fout meldingen maar als je hem dan opstart zonder service mode dan zegt hij wel Retry Update.

 

Wat moet ik hier mee doen.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vvsection: Je mag alles ter discussie stellen. Dat is juist de kracht van info delen.

 

Voor het laden via de jtag hoef je de deco eigenlijk niet in service mode te zetten. Het is echter gebleken dat het bij sommige '110's toch nodig was en beter reproduceerbaar. Ik krijg thuis minder vaak foutmeldingen als ik hem in service mode zet.

 

Voor de volledigheid: Voor de eeprom maakt het niet uit of je service mode 1 of service mode 2 gebruikt. Beiden openen de seriele poort. Dit heb ik al vaker geschreven.

 

Als ik aanwijzingen geef, probeer ik echter altijd zo veel mogelijk de aanbevelingen van Pioneer te volgen en die schrijven mode 1 voor de FW en mode 2 voor channellist en eeprom voor.

 

Ik hoop dat hiermee de verwarring weg is.

 

Als je 'Retry Update' in de display hebt, zul je waarschijnlijk de firmware opnieuw moeten laden. Dit is geen normale respons als je de deco in service mode zet.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

 

Het is blok nummer 7FE 8000 en wat er na komt dus 9000 enz en hij geeft ook een fout melding die staat hier boven ook bescheven en de nieuwe firmware heeft nog niet eerder gewerkt.

 

Maar het geke is hij geeft de foutmelding niet bij Pionero 4.0 Beta 1 en wel bij de Pionero 4.0 finale maar bij beide krijg je wel op het display te zien Retry Update als je weer opstart zonder service mode.

 

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Roma,

 

Weet je zeker dat je voor elke actie die je doet, ook in het Jtag tabblad de juiste optie kiest.

 

Voor het schrijven van de kanalenlijst gaat Pionero bij mijn weten maar tot block 5.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roma,

 

Ik ben bang dat ik je op het verkeerde been gezet heb. Bij de '110' is 7FE00000 voor de kanalenlijst. Je moet 60000000 hebben.

Sorry hiervoor. Dit is niet erg voor je deco.

Nogmaals sorry!!!

 

Hier nog een keer de beschrijving van hiervoor maar nu met gewijzigd punt 7

 

1) Sluit de parallel/JTAG en de seriele kabel aan (als pc en deco uit staan).

2) Zet in het config scherm de juiste deco/moederbord keuze.

3) Start je deco op met k2002 aan aarde (service mode 1) Er verschijnt nu DL1 in de display

4) Verwijder de kabel van K2002

5) In Pionero: kies Tab: Firmware(JTAG)

6) Klik CPU code. Je moet nu een code krijgen en de processor info. Dit mag geen 00000 of fffff zijn

7) Zet adres 60000000

8) Vink onder USE 'file' aan.

9) Klik send

10) Pionero komt op met een popup om de firmware te selecteren. Selecteer je gewenste firmware (Ik zou 4.38 of 4.38NL kiezen). Daarna zal het programmeren beginnen.

11) Als dit gereed is kun je de computer herstarten.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

 

Dat geeft niet dat kan de beste overkomen ik zeg altijd maar zo waar gewerkt word worden fouten gemaakt.

 

Ik ben al lang blij dat het niet schadelijk is voor de deco en dat het niet aan mij lig en dat de oplossing alweer gevonden is

 

Ik ga er weer mee aan het werk.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...