Ga naar inhoud


[Pioneer] pioneer DBR-S110 nl


Gast marcel meijer

Aanbevolen berichten

Je hebt jtag-operator niet meer nodig. Vanaf nu kun je met Pionero uit de voeten.

In firmware(jtag) kun je bij adres rechts op het pijltje klikken en dan kun je verschillende adressen kiezen. Dat is makkelijker dan invullen en dat is wat ik bedoelde.

Ik ben de komende 1 a 2 uren weg. Dus mijn response zal erg omlaag gaan.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Roma,

 

Ik heb de berichten vanmiddag wel gevolgd, maar me bewust afzijdig gehouden om verwarring te voorkomen.

 

Nu Satori even afwezig is kan ik proberen je verder te helpen.

 

De deco in service mode zetten kan dus op beide manieren. Pioneer zegt K7003 en ik doe dit dmv. K2002. Dus maak zelf je keuze.

 

Geen kanaal met dit nummer kan voorkomen, maar het niet in menu krijgen vind ik vreemd. Kun je met de knop rechtsboven een lijst opvragen. En zo ja, vind je dan wel kanalen als je hier doorheen scrollt.

 

Op het moment dat je er een tegen komt, ga je erop staan en drukt OK en kijkt of er een zender verschijnt.

 

Als dit allemaal niet mag lukken, is het raadzaam de kanalenlijst met bijbehorende eeprom te laden volgens de instructies zoals die op het board te vinden zijn.

 

Helaas zal ook mijn response hier ophouden omdat ook ik de komende uren niet in de buurt van een PC zal zijn.

 

Veel succes en tot later.

 

Groeten Sander.

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori en VVsection

 

Ik heb het nog een keer geprobeerd voor alle duidelijkheid alleen de Firmware zit erin een eeprom en kanalenlijst.

 

Maar ik kom niet in het menu hij gaat aan en hij gaat op 1 staan en geeft een groenvlak met de tekst een kanaal met dit nummer.

 

Het gaat om firmware 15XX 4.38nl.

De volume knop(het balkje dus ) werkt wel.

 

Hoe moet ik verder.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer aanwezig. Het heeft helaas wat langer geduurd dan ik dacht. Ik ben minstens de komende 2 uren online.

 

Soms krijg je dat hij toch een kanaal ziet nadat de firmware geladen is. Meestal niet. Het lijkt er op dat de firmware er toch in zit, anders had je helemaal geen kanaal gezien. En de kleurbeschrijving lijkt ook goed.

Het kanaalnummer: Is die de helpt in hoogte van de vroeger kanaalnummer ?

 

Heb je zelf een kanalenlijst met eeprom geladen ? Welke versie ? Je moet de 15xx versie hebben.

 

Zet even op een rij wat je al wel en niet gedaan hebt, vanaf de jtag operator aktie, dan kan ik het weer volgen vanaf hier.

 

Groeten

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

 

Ik heb verder nog niets gedaan want ik wou eerst jou mening horen over de firmware.

 

Hij start dus wel weer op en dan gaat hij op 1 staan en verder doet hij niet veel alleen die groene balk met de info over het kanaal en op 1 zat vroeger C+ rood.

 

Ik wou ook graag weten wat jou het beste leek om te doen in verband met de eeprom en de settingslijst opstarten van van af K2002 of van K7003

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat het laden van de firmware gelukt is.

Dus laten we de kanalenlijst en eeprom gaan laden.

 

Laten we de standaard regels volgen.

Ik ga er van uit dat alles nog aangesloten zit.

1) Zet je deco in 'standby mode

2) Zet je deco in actieve mode met je ab, terwijl k7003 aan aarde ligt. Er verschijnt 8888 in de display.

3) Start Pionero (als die nog niet aan is) en open firmware (jtag)

4) Zet het adres op 7fe000000

5) Vink 'file' aan

6) Klik op 'send'. Kies de kanalenlijst voor de 15xx (bijv a_hb_sorted...)

7) Pionero zal nu de file naar de deco sturen.

 

Als dat gebeurt is, zul je de deco uit moeten zetten en weer in service mode 2 om de eeprom te laden.

 

8) Zet je deco in 'standby mode

9) Zet je deco in actieve mode met je ab, terwijl k7003 aan aarde ligt. Er verschijnt 8888 in de display.

10) Kies in Pionero voor tab eeprom (linksboven)

11) Selecteer 'read file' en geef de naam op van de eeprom. Bij mij zit er een NOEPG eeprom bij. Dit kan een .txt of een .bin zijn.

12) Als de file in pionero staat: kies dan 'Send'

13) Als de gehele file geladen is. Kun je de deco uit en aan zetten

 

Nu zou alles moeten werken. (Als je een smartcard er in hebt zitten).

 

Succes

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

 

Ik zal ermee beginnen en zal je aanwijzingen volgen.

Ik hoop dat het in een keer goed gaat want anders ga ik er morgen mee verder van ik moet er morgen vroeg weer op tijd uit.

En dat was ik vanmorgen ook al dus ik begin een beetje moe te worden en hier moet je je gedachten toch wel goed bij hebben.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori

 

De settingslijst die je zei heb ik erin gezet en dat is goed gegaan ik zet morgen de eeprom erin ik hoop dat dat net zo snel gaat want ik ben uit mijn werkkamer verjaagd door mijn zus want die slaapt daar als ze thuis is in de vakantie en in het weekeind en die wou naar bed dus mag ik niet verder maar ik wil je in ieder geval bedanken voor alle antwoorden van vandaag en ik ga je zo even waarderen met 5 sterren.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer even achter de PC thuis gekropen omdat ik toch benieuwd was naar de laatste ontwikkelingen.

 

Ook namens mij welterusten en morgen weer verder op weg naar weer een Pioneer bezitter met super firmware.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori en VVsection

 

Hij doet het alles zit erin en hij werkt perfect.

 

Nu heb ik nog een vraag er werd toe over een tuurtje gesproken over het ontvangen van Pr*m**r* 1 t/m 7 moet ik dat er nog bij inzetten zo ja hoe en waar kan ik die vinden.

 

Maar niet te vergeten wil ik jullie allebei heel erg bedanken voor jullie ondersteuning zonder jullie had ik het niet gered.

 

Groeten ROMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...