Tuneboy Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Hallo, Heb zo een 150 a 170€ budget ter beschikking voor een satmeter. Op de bekende veilingsite kan ik deze Satlink WS-6906 SE DVB-S krijgen voor 150€. Is dit een goede keuze? Spectrum analyzer heb ik niet nodig aangezien ik er niet veel van ken. Het enige dat ik wil is dat deze mij zegt welke satelliet ik te pakken heb en moet een LCD kleurenscherm in zitten zodat ik direct ook beeld heb van de zenders die er in geprogrammeerd zijn. Of zijn er betere voor deze prijs? Alvast bedankt
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Is dat voor 'eenmalig gebruik' of ben je meer van plan?
Tuneboy Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Mja nu nog eenmalig (om mijn big bisat met 8 LNB's af te regelen) maar er zijn mensen die ik ken die ook gaan overstappen op satelliet alleen hebben die geen ervaring met uitrichten. En ik wil zowiezo toch een goede satfinder kopen en het budget is ter beschikking dus vind ik dit wel een goede oplossing. Heb vroeger gezeur gehad om met een tv en ontvanger zelf af te regelen maar dit is toch niet zo handig als je alleen bent...
el renegade Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Lijkt wel op een trimax maar die kost 3x zoveel, hier heb ik goede ervaringen mee.
Tuneboy Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Origineel bericht van: el renegade Lijkt wel op een trimax maar die kost 3x zoveel, hier heb ik goede ervaringen mee. Ja maar die die 3x zoveel kosten zijn meestal met spectrum analyzer in en idd die lijken erg op trimax
D_V Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Ik heb een jaartje geleden de 6902 gekocht voor 200 euro en voor het af en toe bijstellen of afregelen van de wavefrontier werkt het gewoon ideaal. Die van mij doet overigens geen HD-zenders dus dat is wel een nadeel wellicht in de toekomst.
Audioniek Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: D_V Die van mij doet overigens geen HD-zenders dus dat is wel een nadeel wellicht in de toekomst. Dat is het geval met alle producten van deze fabrikant, die overigens angstvallig geheim wenst te blijven. HD-zenders worden foutief als radiozenders opgeslagen en je kunt ze inderdaad niet zien. Ik ben er nog niet in geslaagd om bijvoorbeeld een download-site voor nieuwe software te vinden, of zelfs maar een/het adres van de fabrikant. Ook onderstening voor USALS ontbreekt; sommige modellen hebben wel DiSEqC 1.2. Verder gaat het apparaat er hardnekkig vanuit dat je met een C-band satelliet wilt beginnen want daar staan alle instellingen standaard op. Oudere modellen kunnen geen hele satelliet of zelfs enkelvoudige transponders scannen en moeten met de hand voor ieder kanaal apart via een moeizaam menu worden afgestemd. Let op: Na een fabrieksreset staat hij op Chinees als taal en ben je alle instellingen en satellieten kwijt. Ik heb de mijne gauw teruggestuurd... Al met al een uiterst matig product van zeer twijfelachtige herkomst. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Tuneboy Mja nu nog eenmalig Dan vind ik het een beetje zonde van het geld eigenlijk.
Tuneboy Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: Tuneboy Mja nu nog eenmalig Dan vind ik het een beetje zonde van het geld eigenlijk. Ja maar het is niet de bedoeling dat ik nu een goedkoop ding koop en binnen hier en enkele maanden dat ik dan nog een nieuwe moet kopen. Het geld heb ik, dus voor mij is dat geen probleem. Heb idd gezien dat de WS-6908 meerdere diseqc protocollen ondersteund maar die heeft dan weer een lagere kloksnelheid van processor
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Ik bedoelde gewoon dat, afgezien van het feit of je wel/niet het geld hebt, het best veel is voor iets wat je zelf eenmalig gebruikt. Zonder daar trouwens een discussie van te maken.
Tuneboy Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Ik bedoelde gewoon dat, afgezien van het feit of je wel/niet het geld hebt, het best veel is voor iets wat je zelf eenmalig gebruikt. Zonder daar trouwens een discussie van te maken. Ok maar zoals in mijn top post dit gaat niet eenmalig worden :)En als ik die mensen ken gaan die mij wel een zakcentje geven voor het uitrichten dus dat compenseert dan weer de ietwat duurdere aankoop
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Dat wordt 'grof binnenlopen' dus Maar even serieus, er zijn veel mensen die dure spullen kopen, welke na een paar maal gebruik in de vergetelheid geraken. Dat bedoelde ik meer.
Tuneboy Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Ok serieus Welke zou jij kiezen van de 2 indien je er een zou kopen de WS-6906 of de WS-6908 ?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Ik zou zo 1-2-3 niet een keuze kunnen maken tussen de twee, ze komen redelijk overeen.
Ventura Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 WS-6906 ondersteunt alleen DiSEqC 1.0 en WS-6908 ondersteut DiSEqC 1.0 en 1.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen