Gast Duolist Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Wellicht gewoon lezen wat er staat en niet reageren op dingen die er niet staan?
dorus43 Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch update software... Feed Update beschikbaar: e2 vuplus-experimental Status 2011-05-09 (Original Image 5.8c) e2-plugins Status 2011-05-09 CrossEPG Version:0.6.2 Rev:295 WebRadioFS 4.08 Deze Update behelst alle Updates van het Original Images von 5.8b auf 5.8c LET op Doe het update via menu Softwarebeheer : Menu => instellingen => Softwarebeheer => Update Feed Update beschikbaar: e2-plugins egprefresh status 2011-05-10 Update Softcams (Scam, Oscam (only), mgcamd, camd3, vucamd, mbox) ontbrekende Restart Option toegevoegd ciao Bedankt voor het melden en de duidelijke instructies . m.v.g. Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
sammy100 Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 misschien wel een goede img maar ik heb er steeds problemen mee zo kan ik als ik alles heb in gesteld op draaibaar niets eens de astra 28 oost ontvangen gewoon omdat ie die sat niet herkend de rest ziet hij allemaal wel maar geen 28 oost ik krijg de melding dat de tuner config niet goed is maar als ik alles op draaibaar instel dus met cordinaten wil hij alleen de 28 oost niet zien de rest wel gebruik de lijst van satje07 welke altijd werkt heb de pli er in gedaan en wat schetst mijn verbazing alles werkt naar behoren iemand die misschien meer weet??? groet sammy vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
Tisnix Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Het lijkt erop dat de coordinaten van Astra 28 verschillend zijn. Satje gebruikt 28,2 / kijk in de box naar tuner configuratie of VTI hem misschien op 28,0 heeft staan. Hierdoor wordt de satelliet niet herkend. Het makkelijkste is het in de box aan te passen, zodat je de lijsten van Satje niet elke keer hoeft aan te passen. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Tonskidutch Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Geplaatst: 22 mei 2011 settingslijstjes kunnen daar mede debet aan zijn. maar dat is dan geen image probleem. ciao Second Life Mungo Parker
sammy100 Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 kreeg deze img niet goed met de lijst ook de vorige heeft het zelfde probleem ben nu over gegaan op de laatste black hole en met deze img geen probleem morgen maar weer terug naar pli voor dit moment vind het wel jammer want ik vind vti nog steeds 1 van de beste img,s maar ja wat heb ik er aan als hij niet doet wat het moet doen groet sammy vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 welk probleem met de settings? indien er een verkeerde satellite.xml in staat moet je die vervangen of zelf genereren op satellite.eu ciao Second Life Mungo Parker
sammy100 Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 ben weer terug gegaan naar pli krijg het niet voor elkaar om de 28 oost te zien de rest doet het goed krijg het ook niet voor elkaar nadat ik een nieuwe sat xml er in heb gedaan maar goed ik kijk binnenkort wel eens weer groeten vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
drz Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Origineel bericht van: sammy100 ben weer terug gegaan naar pli krijg het niet voor elkaar om de 28 oost te zien de rest doet het goed krijg het ook niet voor elkaar nadat ik een nieuwe sat xml er in heb gedaan maar goed ik kijk binnenkort wel eens weer groeten Joh, kijk gewoon even of de satellieten nog juist geconfigureerd staan na het laden van een satellietlijst. Vaak is 28.2 weg uit de diseqc instellingen na het inladen, dus zet deze even met de hand weer in de lijst.. pff Om nou een een goede image op dit soort onbenulligheden af te rekenen, vind ik echt zwaar onder de maat.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Con Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Kun je hier niet 28 oost kiezen en dan de decoder laten zoeken? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 26 mei 2011 Auteur Geplaatst: 26 mei 2011 eigenlijk ligt het voor de hand... edit maar eens de satellite.xml die je in var/tuxbox hebt staan <sat name="Astra 2A/2B/2D (28.2E)" flags="0" position="282"> bij enkele images is het sat name="eurobird etc etc ciao Second Life Mungo Parker
sammy100 Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Origineel bericht van: drz Origineel bericht van: sammy100 ben weer terug gegaan naar pli krijg het niet voor elkaar om de 28 oost te zien de rest doet het goed krijg het ook niet voor elkaar nadat ik een nieuwe sat xml er in heb gedaan maar goed ik kijk binnenkort wel eens weer groeten Joh, kijk gewoon even of de satellieten nog juist geconfigureerd staan na het laden van een satellietlijst. Vaak is 28.2 weg uit de diseqc instellingen na het inladen, dus zet deze even met de hand weer in de lijst.. pff Om nou een een goede image op dit soort onbenulligheden af te rekenen, vind ik echt zwaar onder de maat.. ten eerste kraak ik de vti niet af zoals je eerder hebt kunnen lezen ten 2de ik zei dus ik kijk later wel even verder maar ik moet 1 ding toch ff zeggen waarom werkt de lijst die ik heb {satje07} wel met andere img,s zonder de sat xml aan te passen?? als ik de pli er op zet heb ik geen enkel probleem als ik de laatste blackhole er op zet ook niet alles werkt en bij vti moet ik de sat xml aan passen een beetje raar??? maar goed zal vandaag of morgen weer een nieuwe poging doen voor nu blijf ik ff bij de pli groet sammy vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
Gast Togan Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Ook ik had het probleem na van Pli naar VTI te zijn overgestapt. Echter bij mij was het niet alleen Astra 2 maar ook 0.8/1.0 west en 95 oost ontbreekt totaal. Heb mijn zenderlijst van 22 west t/m 95 oost zelf gemaakt en moest de eerste 2 satellieten opnieuw scannen en 95 oost, daar heb ik 80 oost voor genomen met USALS uitgeschakeld. Laatste heeft enkele weken gewerkt, maar doet het niet meer. Omdat het maar om 4 à 5 zenders gaat, deze sat. gewist. Voor de rest zeer tevreden over VTI, maar zie af en toe wel het VTI symbool draaien bij het zoeken naar bijv. foto´s met de picture reader en andere zaken. Vindt VTI wel uitgebreider dan PLi, zeker "onder" de blauwe toets.Wat ik wel mis, bij second ınfobar, geen "signaal-balken", alleen EPG. Ik weet dat het van de skin af kan hangen, heb hier nog niet de juiste gevonden.
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Hoi Togan, die second infobar kun je per menu instellen wat hij dient weer te geven, MAAR werkt niet op elke skin... dat had ik ook al gezien. de blue shadow van maggy wel dus. misschien eens testen. voor wat betreft de zenderlijsten juist werkende krijgen is het toch echt een kwestie van een juiste satellite.xml gebruiken sommigen scannen zonder netwerk zoeken aangevinkt > dat kan ook het probleem zijn. in mijn beperkte satellite.xml staat ook: <sat name="Astra 2A/2B/2D (28.2E)" flags="0" position="282"> <transponder frequency="10714000" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="4" modulation="1" system="0" onid="2" tsid="2041" /> tsid transponderID Onid Transponder Original Network ID transmitted in Network Identication Table zijn dus deels belangrijk voor goed resultaat ciao Second Life Mungo Parker
Con Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Origineel bericht van: Togan . . . 95 oost ontbreekt totaal. . . . Is 95 oost niet ongelofelijk oost . . . met andere woorden is dat in mijn beleving sowieso al héél kritisch om de Clarkbelt nog te kunnen volgen . . toch? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen