Ga naar inhoud


KPN internet blokkeert Betamax (Voipcheap, Voipbuster etc)


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Een vriend van me heeft zich laten verleiden om zijn XS4ALL abonnement om te ruilen voor een KPN internet + bellen VDSL abonnement.

 

De monteur en de verkoper garandeerde dat alles zou blijven werken zoals het nu werkte. Kennelijk zag de monteur de Voipcheap SIP telefoons over het hoofd (of negeerde hij die) want die doen het nu niet meer.

 

Als modem kreeg hij een Thomson TG789VN en die blokkeert poort 5060. Deze schijnt voor intern internetbellen gebruikt te moeten worden.

 

Nu zijn er twee mogelijkheden: Of KPN blokkeert poort 5060 bij de centrale (aan de KPN kant) of het modem blokkeert poort 5060.

 

Wanneer de KPN poort 5060 saboteert, dan hebben we een groter probleem. Dan heeft de advocaat een klusje om het contract te ontbinden.

 

Mocht echter het Modem poort 5060 blokkeren, is er een methode om deze blokkade ongedaan te maken ( een kraakje) of is er een alternatief modem mogelijk?

 

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Poort 5060 zal wel niet 'gesaboteerd' worden door KPN, want dan zou de VoIP functionaliteit die in je TG789 zit ook niet werken.

 

Daar zit ook meteen je probleem vermoed ik. Schakel de VoIP functionaliteit in je modem/router eens helemaal uit, bij wijze van test.

Dan kun je niet meer bellen via de Thomson maar wellicht werkt je SIP telefoon dan weer wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit KPN modem blokkeert niks, is alleen lastig in te stellen.

 

In het modem, bij Toolbox -> Delen van Spelen en Toepassingen twee portforwards aanmaken in het KPN Modem

* een UDP portforward van poort 5060 naar de SIP telefoon

* een UDP portforward 10000-20000 naar de SIP telefoon

 

Deze regels moet je eerst zelf aanmaken.

 

Ik gebruik dit zelf om naar mijn fritzbox achter het KPN modem te komen die ik als SIP centrale gebruik. Werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Citaat:
* een UDP portforward van poort 5060 naar de SIP telefoon
* een UDP portforward 10000-20000 naar de SIP telefoon


Heel fout.

Om met een SIP VoiP provider te kunnen bellen hoef je nooit een portforward te maken. Dat zijn sprookjes en kan ik je alleen maar afraden.

Er is een andere reden dat het niet werkt en die reden moet je oplossen en niet (verkeerd) omzeilen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even uit m'n hoofd...

 

volgens mij.. weet het niet zeker meer..

 

Die experiabox modems van de KPN handelen inderdaad verkeer op port 5060 intern zelf af en dan komt het terecht in de interne sip proxy..

 

je zou kunnen kijken of je dus je voipbuster settings kan instellen in de sip proxy van die experiabox en dan mappen naar toestel nummer 103 t/m 108, toestel 101 en 102 zijn de groene aansluitingen op de experiabox zelf..

 

op je sip telefoon stel je dan niet de settings van voipbuster in maar die van de experia box.

Sip server 192.168.2.254

UserName 103 t/m 108 = afhankelijk van je instelling..

Wachtwoord KPN..

 

nogmaals dit is een gedachte spinsel van hoe het ooit eens de bedoeling was.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb telfort internet ook een dochter van KPN en ik heb de laatste tijd ook last van slechte voip verbinding. Eerst gaf ik het modem de schuld maar dat werkt naar behoren. Ik ga nu van provider wisselen Online lijkt mij een optie. De storingen zijn begonnen na een update van het modem die ongevraagd door telfort worden uitgevoerd.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad een aantal problemen na de upgrade van de Telfort modems. Je mag niet meer dan vijf IP adressen vast toewijzen anders kan je de tweede VOIP verbinding niet goed meer in de lucht houden. Zelf heb ik heel veel problemen met een crash van de ADSL firmware op het moment dat het de bedoeling is dat de logfile naar mij wordt toegemaild. Op het Telfort forum van Telfort zelf is er e.e.a. over te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: JeWeetWelWie
Hoi Michel,

Je maakt me erg nieuwsgierig met 'de andere methode'. Zou je me die uit kunnen leggen?
En is die ook 'update-proof'?


Ik heb helemaal geen andere methode vermeldt.

Ik heb alleen maar gezegd dat het zo absoluut niet moet.

Omdat ik vermoed dat KPN die poorten niet blokkeert, zal het aan dat vreselijke modem liggen dat ze meeleveren en die zou ik dan vervangen door een fatsoenlijk exemplaar.

Je loopt dan wel het risico dat KPN telefonie niet meer werkt, maar dan kan je die nummers altijd naar een 'universele' SIP provider porteren die ook fully functional DID's levert (ofwel regionale nummers waarbij o.a. ook 112 gewoon werkt, ofwel geen voicecheap en dat soort stunters).

Een goed VDSL alternatief is de Draytek 2750 of eventueel de Fritzbox 7340.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michel,

 

Het is bij mijn vriend zelf nog origineler. Hij heeft nu weliswaar een VDSL-modem en op zijn abonnement staat Internet + Bellen, maar het bellen gaat nog steeds analoog via het ISDN modem.

 

Er zitten dus geen telefoons en faxen op zijn modem aangesloten. Het is dus rommelig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...