CB1 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Ik heb het met putty init 4 gedaan. In settings deze regel erbij tussen gezet. Nu weer in putty init 3 gedaan. Nu blijft het staan Ik heb alleen wel gewoon epg. Misschien dat hij dit nog onthoud van toen alles nog aan stond Gr Cb1
renzie Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 @Catastrofus in de newnigma image kan je via de AB in het menu de transpondertijd op nee zetten en is het probleem verholpen. Box draait probleemloos, timers starten op tijd en Rytec EPG werkt. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Gerard 76 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Nowtv En gewoon PLI 2.0 met de tijd blokkering neem ik aan. Jep.
Gerard 76 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Box werkt na een paar uur nog steeds vlekkeloos, incl Rytec EPG en 2 timers verder.
rosbag Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: Nowtv Maak verbinding met DCC met je box Ga naar FTP Ga dan naar de map:etc/enigma2 Dan naar:settings En druk op je rechtermuis knop voor veranderen. Toevoegen of aanpassen van de:config.misc.useTransponderTime=false En lijkt wel te werken, nog geen vastloper gehad. Lijkt mij wel een workaround, en zal bij een update mogelijk weer vervallen. hier werkt het niet,de box loopt alsnog vast. Heb je wel eerst via telnet init 4 gedaan? Anders kun je die file niet aanpassen nl . Na het aanpassen weer init 3 (via telnet) ,en enigma word wer gestart . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
adri Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Morgen ook in de update van Pli 2.0. Handmatig installeren van het DMM .ipk pakket, resulteert bij Pli in een niet opstartende box. Adri.
ShAmAlKo Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: henk71 Zit een tijdslot op een of ander driver die per 1 mei niet meer werkt heb op ander forum dit gevonden: Blaue Taste - Newnigma Services - System Werkzeuge - System einstellungen daarna transpondertijd op nein zetten en de box herstarten. dit heeft tot nu toe bij mij geholpen gr henk inderdaad hij werkt ik heb tot nu geen probleem gekregen.
SIMBAke Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 ik had het probleem ook en ben over gegaan van PLi naar newnigma VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
krimi Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 zonder probleemen dit doen, geen ipk of update software, bla bla... Is niet nodig, krig je meer alende bij.... ja de oplosing is : In de eerste plaats enigma 2 stoppen, Verbinden via Telnet naar de Dreambox, toets init 4. WinSCP starten, zoek naar etc/enigma2/settings config.misc.useTransponderTime. Dit bericht moet dan worden gewijzigd in config.misc.useTransponderTime=false. Als het item niet bestaat, kan deze eenvoudig worden toegevoegd. Nadat het bestand is opgeslagen, Enigma2 opnieuw kan worden gestart via Telnet met behulp van het commando init 3 . Nu, de problemen van het verleden en een zorgeloze zappen is weer mogelijk.
pirrewit Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: renzie @Catastrofus in de newnigma image kan je via de AB in het menu de transpondertijd op nee zetten en is het probleem verholpen. Box draait probleemloos, timers starten op tijd en Rytec EPG werkt. renzie ik heb ook het probleem met newnigma 3.2 maar ik vind in het menu nog onder de blauwe knop een item "transpondertijd" ik zal er wel overzien. kun je me helpen zoeken? bedankt ok toch nog gevonden had beter moeten lezen "Blaue Taste - Newnigma Services - System Werkzeuge - System einstellungen daarna transpondertijd op nein zetten en de box herstarten" Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 In newnigma lijkt het opgelost met de transpondertime op "nee" Heb 30 minuten rondgezapt en geen problemen meer ondervonden. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
CB1 Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 @ SIMBake en Pirrewit, Het is niet zo dat Newenigma dit probleem niet heeft hoor. Het zit zowel in newenigma als in pli. Alleen kun je met de afstandsbediening de timtransponder uit zetten en met pli moet je dit even via telnet en bijv totalcommander doen. Dit is ook zo gebeurd (ong 1 1/2 minuut) Dus om alleen daarvoor van een hele img over te stappen vind ik wel iets te veel. Ik geniet nu ook gewoon weer van pli zonder vastlopers hoor. Maar goed ik las dat er vandaag een update komt waar dit in opgelost is. Gr Cb1
Beheerder Michel Geplaatst: 2 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 2 mei 2011 Open PLi 2 beta heeft dit probleem ook. Geen idee of er in Pli een optie is om de transpondertijd uit te zetten. Dat lijkt me ook niet handig on verband met de timers. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pirrewit Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Heb nooit beweerd dat newnigma geen probleem had. Integendeel. Maar de oplossing is simpel met AB. Met openpli heb ik geen ervaring Cb1 maar goed dat ook daar alles is opgelost. Iedereen tevreden toch. zojuist is ook de epg foutloos en automatisch op timer binnengehaald met transpondertime op "nee" mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen