Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Na de problemen van het bevriezen van vandaag en het veelvuldig herstarten en update wordt de tijd en datum niet meer automatisch aangepast, de tijd is herstart, is nu op de box 04:48 en de datum is 01-01-2000. Heeft iemand ook dit probleem of weet iemand een oplossing ? EPG werkt ook niet meer, alleen op de afgestemde zender. DB8000HD OpenPli
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Welke versie OpenPli draai je? Kun je wel alle zenders kijken?
Mic Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Wouwtje Na de problemen van het bevriezen van vandaag en het veelvuldig herstarten en update wordt de tijd en datum niet meer automatisch aangepast, de tijd is herstart, is nu op de box 04:48 en de datum is 01-01-2000. Heeft iemand ook dit probleem of weet iemand een oplossing ? EPG werkt ook niet meer, alleen op de afgestemde zender. via telnet het volgende commando gebruiken: date -s YYYY.MM.DD-hh:mm:ss
Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Ik draai de laatste versie (2.0) vamorgen nog ge-update, en ik ontvang alle kanalen probleemloos. DB8000HD OpenPli
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 De laatste, hmmmm... Misschien één versietje terug?
Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac De laatste, hmmmm... Misschien één versietje terug? Zat daar ook aan te denken, maar wilde dit eigenlijk als laatste toepassen mocht er geen andere oplossing zijn. Blijft wel vreemd dat er nog niet meer mensen aan de hand hebben. Ben momenteel nog bezig met telnet, maat heb dit nog nooit gedaan. DB8000HD OpenPli
Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Via Telnet heb ik de datum en tijd weer goed kunnen zetten, alleen nog steeds geen EPG. DB8000HD OpenPli
Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac EPG op geen enkele zender? Nee op geen enkele zender, alleen op het gekozen kanaal laat EPG het huidige en volgende programma zien en verder is er geen EPG. DB8000HD OpenPli
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Dat moet ergens een oorzaak in het image hebben. Ik zou downgraden.
Nowtv Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Dat komt omdat de tijd toch niet goed staat. Als je de blokkering van de tijd weer aan zet, en een reboot doet dan heb je wel weer epg. Maar dan loopt je box weer vast. Dus zal toch de patch van DMM geladen moeten worden i.v.m de datum bug van een driver. Fijne jongens blijven het met drivers die over de datum heen gaan. Als de drivers maar niet gaan stinken als ze over datum zijn.
Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Dat moet ergens een oorzaak in het image hebben. Ik zou downgraden. Ik ga eens een nieuwe installatie doen, alles eraf en dan met een schone installatie opnieuw alles installeren. Ben momenteel alle films aan het overzetten naar mijn PC en heb met Dreambox edit alle kanalen naar de PC gehaald. DB8000HD OpenPli
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Films blijven wel staan op je HDD hoor, maak je daarover maar geen zorgen. Zenderlijsten bewaren is inderdaad wel slim.
Wouwtje Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Origineel bericht van: Nowtv Dat komt omdat de tijd toch niet goed staat. Als je de blokkering van de tijd weer aan zet, en een reboot doet dan heb je wel weer epg. Maar dan loopt je box weer vast. Dus zal toch de patch van DMM geladen moeten worden i.v.m de datum bug van een driver. Fijne jongens blijven het met drivers die over de datum heen gaan. Als de drivers maar niet gaan stinken als ze over datum zijn. Handmatig de tijd en datum erin zetten wil inderdaad nog niet zeggen dat hij synchroon loopt met de sateliet en het kan dus zijn dat EPG alleen met een gesynchoniseerde tijd werkt. Dit is ale het 2e driver stinkertje van DMM in 2011, het begint nu behoorlijk te rieken. DB8000HD OpenPli
Nowtv Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Klopt idd. En dat is de reden dat je geen EPG te zien krijgt. Dus eerst de blokkering er uit halen, box rebooten. Dan blokkeren, en je tijd blijft gewoon staan, en geen vastlopers. En je hebt wel EPG.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen