cowboy02 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 mijn rebox 8000 heeft als opslagmedium voor timeshift een usb stick in de usb opening aan de achterzijde. deze loopt echter de laatse tijd vol ipv het laatse half uur op te nemen. en daarna kan de rebox deze stick niet meer formateren "formateren mislukt" een andere stick of een andere usb aansluiting geeft geen verbetering de box moet dan uitgezet worden voor het formateren, heeft iemand soort gelijke ervaringen of nog beter een oplossing?
arsat Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Formatteer hem even op een PC... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
cowboy02 Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 juist ja................. dat doe ik nu ook nood gedwongen maar mijn 3813 MB zijn na 2 dagen weer vol, dus erg vervelend Wat ik eigenlijk zocht was een meer permanente oplossing
arsat Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Een USB stick hoef je maar een keer in zijn leven te formatteren. Niet als hij vol is... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Moderator ceesv Geplaatst: 8 mei 2011 Moderator Geplaatst: 8 mei 2011 Welke software versie gebruik je op dit moment? Is het probleem ontstaan na een software update? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Audioniek Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld. TS geeft aan een stick te gebruiken van 3813 MB ofwel bijna 4Gbyte. Dat is bij normale HD datarates ongeveer een uurtje of wat meer, daarna is de stick compleet gevuld met een timeshift-bestand. Dus langer dan een uur HD op dezelfde zender kijken en je hebt in dit geval een volle stick. Wordt de stick ook nog gebruikt als normaal opnamemedium (TS lijkt dit te suggereren) dan is er voor een gewone opname nauwelijks plek meer over. USB sticks zijn eigenlijk niet gemaakt om voortdurend en steeds opnieuw beschreven te worden zoals bij een timeshift. En het niet opnieuw kunnen formatteren zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat de Rebox mogelijk niet of niet goed kan omgaan met schijven/sticks waarop 0 bytes vrij zijn? Zou mij, gegeven de kwaliteit van programmeren bij Fortis/Rebox, in ieder geval niet verbazen. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Moderator ceesv Geplaatst: 8 mei 2011 Moderator Geplaatst: 8 mei 2011 Origineel bericht van: cowboy02 mijn rebox 8000 heeft als opslagmedium voor timeshift een usb stick in de usb opening aan de achterzijde. deze loopt echter de laatse tijd vol ipv het laatste half uur op te nemen. en daarna kan de rebox deze stick niet meer formateren "formateren mislukt" Kennelijk heeft het wel gewerkt, en ik kan hieruit niet anders concluderen, dan dat de stick alleen voor timeshift wordt gebruikt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cowboy02 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 het heeft inderdaad een half jaar goed gewerkt, ik zit nu met software versie v1.08.94 en nee de gewone opnames gaan niet op de usb stick maar worden op een e-sata schijf opgeslagen (welke ik wel kan formateren /bestanden verwijderen) op de usb kan ik ook geen bestanden zien ook al is de stick helemaal vol, vandaar het formateren het rare ie als ik de volle stick er (opnieuw)in steek meld de rebox dat ie de stick gevonden heeft maar vervolgens kijk ik bij usb2 en daar blijft de status "unmounted" maar laat wel de regels "formateer" en "storage check" zien formateer ik vervolgens de stick in de pc dan is alles weer normaal (fat 32) en kan ik weer een tijdje vooruit
arsat Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Waarom gebruik je de e-sata schijf niet gewoon voor time-shift, maar een aparte USB stick? VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
remo Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Ik heb de tuner ook zo gebruikt. opnemen op de harde schijf en time shift op de usb stick. Voordeel was dat de harde schijf uitschakkeld na een minuut of 5. Nadeel was dat de tuner allemaal vage klachten kreeg (vastlopers) Ik heb dus de stick er maar uitgelaten. Bovenstaand met diverse firmware`s uitgeprobeerd. Mischien moet je de timeshift tijd aanpassen naar 1 uur max ivm vollopen van usb stick. Groeten Remo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen