Ga naar inhoud


Wanneer 1L Benzine 2 Euro???


satmenneke

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Satlux
Die ene leaseauto werkt wel maar je hebt wel een bijtelling.

Een vaste kostencomponent versus een variabele met een eigen voertuig. Is ook pas interessant vanaf een x aantal (deels privé) kilometers per jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
En als je rekening houdt met het gemiddelde inkomen in Turkije, is dat een ramp.
Een spoedarts in een openbaar ziekenhuis in Izmir verdient er ongeveer €800/mnd om je een idee te geven.


Komt dan wel weer bij dat veel andere vaste lasten veel lager liggen. Huur is hier een schijntje vergeleken met NL bijvoorbeeld.

Maar dit is heel makkelijk te verklaren overigens. Zij hebben hier geen loonbelasting. Dus het geld moet ergens vandaan worden gehaald.

Maar ja, feit blijft dat het een dure bedoeling is voor de gemiddelde arbeider in Turkije. Blijf mij er dan ook dagelijks over verbazen dat zo een beetje iedereen een auto heeft...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie hoe er door velen te snel gereden wordt, dan denk ik dat of de benzine nog lang niet duur genoeg is, of deze hardrijders snappen nog steeds niet dat je verbruik bij snelheden boven de 100 snel oploopt!

Al die hardrijders helpen er dus aan mee dat er onnodig extra brandstof verbruikt wordt, en hoe meer vraag, hoe duurder!

En je spekt die gehate staatskas dus ook nog eens extra.

En dat extra zakcentje voor heel wat onfrisse regimes, daar zijn die dictators je ook heel dankbaar voor.

Maximum snelheid omlaag naar 90 zou het meest besparen voor iedereen, maar als ik dat zeg is dat natuurlijk vloeken in de kerk!

Ik heb wel eens op een stil moment met weinig verkeer de proef op de som genomen, en reed ik een aardige afstand rond de 90, en mijn display gaf voortdurend realtime verbruikscijfers tussen de 1:20 tot 1:33 aan, zeg maar gemiddeld 1:25,5.

Bij 100 loopt dat al weer op naar gemiddeld 1:21,5.

Bij 120 is dat al 1:18,5.

Mensen, word wakker, vaker moeten tanken kost ook meer van je tijd en extra geld, waarvoor je weer extra tijd moet uittrekken om dat weer te verdienen! :D

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken je dan ook mee dat als je continu 100 of 120 rijdt je eerder over bent en dan minder lang brandstof gebruikt?

 

Mijn ervaring is nl. anders, het maakt bijna niet uit hoe hard je rijdt, na 750 Km is er gewoon 55 liter diesel doorheen. (en ik maak zo rond de 60.000Km per jaar dus heb een aardig vergelijk)

Wat wel uitmaakt is hoe je op die snelheid komt.

Is het gewoon gedoseerd gas geven dan is er niets aan je hand. Is het trappen en zo snel mogelijk naar de 120 dan merk je het wel duidelijk.

Maw. je rijgedrag is veel meer bepalend voor het gebruik dan de snelheid.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: gerrit B
Maw. je rijgedrag is veel meer bepalend voor het gebruik dan de snelheid.

Klopt inderdaad exact.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het bij diesel anders, maar ik gebruik benzine, en of ik 100 rij of 120, dat verschil is er echt wel.

En nee, ik ga er echt niet als een raket vandoor, ik breng de auto altijd geleidelijk op snelheid.

En we hebben het wel over het verbruik per kilometer, oftewel, hoeveel kilometers haal je uit een liter benzine?

Dat is bepalend voor het verbruik.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is er verschil in verbruik t.o.v. je snelheid. Dat wordt ook niet in twijfel getrokken.

 

Het punt dat wordt gemaakt is dat je rijgedrag (snel optrekken) van een grotere invloed is dan het verschil in verbruik bij een constante snelheid van b.v. 100 t.o.v. 120.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat als je sneller rijdt je ook minder lang brandstof gebruikt.

Een paar minuten minder lang 1L per 14 km gebruiken maakt ook een aardig verschil op het totaal plaatje.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
En dat als je sneller rijdt je ook minder lang brandstof gebruikt.
Een paar minuten minder lang 1L per 14 km gebruiken maakt ook een aardig verschil op het totaal plaatje.

suc6

Gerrit


Dus volgens jouw redenatie: Als ik 100km rij bij 100 km/h dan zou dat nadeliger zijn dan dezelfde 100km bij 120km/h?
Hoe wil je dat verklaren? Dat zal alleen opgaan als het verbruik bij 100 gelijk is aan het verbruik bij 120.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
En dat als je sneller rijdt je ook minder lang brandstof gebruikt.
Een paar minuten minder lang 1L per 14 km gebruiken maakt ook een aardig verschil op het totaal plaatje.

suc6

Gerrit


De luchtweerstand is een kwadratisch geval. Hoe sneller je rijdt hoe sneller de luchtweerstand toeneemt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is zo... als je met een bestelwagen rijdt, merk je het nog duidelijker. Ik heb een VW Caddy, en als ik in D 140 km/u rij gebruik je echt stullen meer diesel dan dat ik in Zweden 100 of 110 rij op de snelweg... het is al gauw 10 tot 15% meer waar je het dan over hebt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Reken je dan ook mee dat als je continu 100 of 120 rijdt je eerder over bent en dan minder lang brandstof gebruikt?

Mijn ervaring is nl. anders, het maakt bijna niet uit hoe hard je rijdt, na 750 Km is er gewoon 55 liter diesel doorheen. (en ik maak zo rond de 60.000Km per jaar dus heb een aardig vergelijk)
Wat wel uitmaakt is hoe je op die snelheid komt.
Is het gewoon gedoseerd gas geven dan is er niets aan je hand. Is het trappen en zo snel mogelijk naar de 120 dan merk je het wel duidelijk.
Maw. je rijgedrag is veel meer bepalend voor het gebruik dan de snelheid.

suc6

Gerrit


Ik neem aan dat je dit als grapje bedoelt?

Als iemand met 90 1:25,5 verbruikt dan is dat 3,92 ltr per 100 km
Bij 120 km/h gebruikt hij 1:18,5 ofwel 5,41 ltr per 100 km.

Dus ongeacht hoe lang je er over doet, na die 100 km ben je echt 1,5 ltr meer benzine kwijt als je sneller rijdt!!

T B


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmenneke


Wanneer denken jullie dat de benzineprijs de 2 euro gaat halen??



Zie mijn handtekening. Dat de benzineprijzen tot recordhoogtes gaan stijgen is al jaren bekend en dat heeft niets met inflatie te maken: 2 euro, 5 euro, 10 euro, 100 euro? Eens wordt het inderdaad voor iedereen onbetaalbaar. Wanneer? Geen idee. De prijzen zullen best op en neer blijven schommelen, maar de trend zal sterk stijgend zijn. Met daaraan gekoppeld een sterke stijging van andere produkten en diensten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Ik neem aan dat je dit als grapje bedoelt?


Nee, ik maak geen grapje maar breng graag een discussie op gang en zoek natuurlijk wel een verklaring.

Immers ik ben in de afgelopen jaren maanden achter vrachtwagens aangesukkeld en met 90-100 door Nederland gereden.
Ook 's morgens vroeg met 127 (echte KM dus zo'n 135 op de teller)naar mijn werk gereden en 's avonds na de spits net zo hard weer terug.
Het zuinigste wat ik gereden heb was 1 op 13,7 het meest verbruikte was 1 op 13,4 (op een hele tank gemeten) en vrijwel altijd begon rond de 750 km het gele lampje van tank bijna leeg te branden als ik tenminste maar rustig bleef rijden en gedoseerd gas bleef geven.
Wel zie je een opmerkelijk groot verschil als je als 1e bij de stoplichten weg wilt zijn en al zigzaggend als voetzoeker door het verkeer begeeft, dan stijgt het verbruik naar 1 op 10,3
Als je in de zomer de hele dag de airco aan hebt dan gebruik je ook meer brandstof en kom je met een tank zo'n 40 km minder ver.

Als langzamer rijden zoveel zou besparen waarom kom ik dan niet 80 Km of meer verder met 1 tank en blijft het gemiddelde verbruik ongeveer hetzelfde?

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...