Ga naar inhoud


Wanneer 1L Benzine 2 Euro???


satmenneke

Aanbevolen berichten


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Golfdiesel
Ik heb nog nooit een duidelijk verschil in verbruik gemerkt tussen V-Power en normale diesel bij mijn laatste paar auto's.



Recent las ik een artikel waarin stond dat de 'normale' diesel bijgemend wordt met bio-spul, en dat de V-power nog helemaal de 'echte' diesel is. Deze laatste zou calorisch een iets hogere waarde hebben, en daardoor zuiniger moeten rijden. Ik kan het niet testen, ik rij op benzine.

Overigens is er ook bio-benzine, ofwel E10, daar zit ook bijmenging van bio-spul, en ook dat heeft daardoor een wat lagere calorische waarde, en zal dus iets minder energie, en dus een hoger verbruik opleveren. Het mag overigens ook niet in elke auto gebruikt worden, vooral een aantal oudere modellen kunnen problemen krijgen met slangen en afdichtingen.

Het verschil is overigens voornamelijk meetbaar onder laboratorium omstandigheden, in de praktijk waar je te maken hebt met het gewicht van je rechtervoet blush maar ook met externe omstandigheden zoals files, wind, luchtvochtigheid enz. zul je m.i. geen grote verschillen kunnen ontdekken.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit verschil gemerkt tussen de verschillende merken.

Daarom tank ik altijd bij de goedkoopste en die zit toevallig ook op de route naar de snelweg.

 

V power tank ik nooit immers Shell claimt dat je er tot 10% zuiniger mee kunt rijden.

Dat neem ik dan met een korrelje zout dus het zal wel zo'n 5% zijn, maar die V- power diesel is wel meer dan 5% duurder dan normale diesel dus kan dan wel zuiniger zijn maar omdat het ook duurder is zul je nooit goedkoper uitkomen.

 

Trouwens vandaag de prijs van olie weer met 5% gezakt, aan de pomp is alles nog even duur.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier trouwens nog een onderzoek uit Duitsland

 

Autozeitung liet door het autotechnische onderzoeks- en ingenieursbureau FAKT in Heimertingen onderzoek doen waarbij testen werden gedaan met een Mercedes en een Skoda.

Alleen bij Aral Ultimate had de Skoda tot 2,7 pk extra vermogen en bij de Mercedes was een besparing tot zes procent te meten.

Bovendien registreerde men bij deze diesel een lagere stikstofoxide-uitstoot.

Bij de diesels van Shell V-Power en Total Excellium kon geen lager verbruik of meer vermogen worden gemeten

bron: bovagkrant

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Olieprijs met 10 % gedaald.

Bron NOS teletekst


De bekende varkenscyclus, up en down maar op de lange termijn straight up wink


Natuurlijk niet. Dit kan nooit groter worden dan een prijs welke betaalbaar blijft voor jan-modaal.

Tenzij er een alternatief wordt gevonden, waarbij de prijs zal inzakken, of wanneer er enorme schaarste komt, wat de prijs zal opdrijven.

De gehele wereld economie draait op brandstof. Zonder brandstof is alles over en voorbij. Als de brandstof producerende bedrijven hun prijzen dusdanig opdrijven dat het alle andere handel gaat beinvloeden zullen zij minder en minder verkopen.

Natuurlijk proberen ze het onderste uit de kan te halen, maar je statement is natuurlijk onzin.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, z'n redenering klopt maar alleen uitgedrukt in dollars.

 

Het heeft dan ook helemaal niks met fundamentele vraag-en-aanbod gegevens te maken. Dit is uitsluitend marktmanipulatie door grote V.S. marktpartijen en de Amerikaanse centrale bank in een poging om markten te overtuigen van de 'waarde' van de dollar. 'Ineens' worden de markten bedolven onder verkoopdrachten van goud, zilver, olie en andere grondstoffen. En even later op vrijdag ook 'ineens' het gerucht dat Griekenland uit de euro stapt en vervolgens zakt ook de euro procenten weg ten opzichte van de dollar. En uiteraard komt dat bericht als in Europa al het weekend begonnen is, dus alleen de markten in de VS kunnen reageren.

 

Puur speculatie, marktmanipulatie, list en bedrog, niks meer en niks minder. Een bankier noemt dat 'werk'.

 

De Amerikanen winnen op die manier tijd en gratis olie totdat de wereld niet langer geloof hecht aan een munt die in schier oneindige hoeveelheden wordt 'bijgedrukt'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Olieprijs met 10 % gedaald.

Bron NOS teletekst


De bekende varkenscyclus, up en down maar op de lange termijn straight up wink


Natuurlijk proberen ze het onderste uit de kan te halen, maar je statement is natuurlijk onzin.


Enig idee wat de prijs gaat doen als het goedje nog schaarser gaat worden? Vraag en aanbod. Geen enkele grondstof is oneindig beschikbaar, dat weet iedereen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dragonfly
In Nederland 2 cent goedkoper geworden, het begin is er :-)


Het begin van wat? Een structurele daling?

Dacht het niet!

De prijs zal met schommelingen alleen maar stijgen, hoe verder in de toekomst hoe sterker de stijging zal zijn tenzij men er nu eindelijk eens in slaagt volwaardige alternatieven te ontwikkelen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Enig idee wat de prijs gaat doen als het goedje nog schaarser gaat worden? Vraag en aanbod. Geen enkele grondstof is oneindig beschikbaar, dat weet iedereen wink


Lees je ook of...? Dat is precies wat ik zeg, maar voorlopig is het einde nog lang niet in zicht en ze vinden nog steeds velden. Dit is een probleem waar wij in ons leven niet mee te maken krijgen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


Lees je ook of...? Dat is precies wat ik zeg, maar voorlopig is het einde nog lang niet in zicht en ze vinden nog steeds velden. Dit is een probleem waar wij in ons leven niet mee te maken krijgen.


De laatste grote velden zijn in de jaren zestig gevonden, daarna alleen nog de kleinere velden en velden op minder toegankelijke plekken (offshore, Alaska, teerzanden). Verdiep je eens in PeakOil, dan krijg je een aardig inzicht in wat er speelt. Met het probleem hebben we allang te maken, zie de sterke stijging van brandstoffen en voedingsmiddelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...