Gast cafegirl Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Ik ben op zoek naar iemand die een satelliet schotel kan uitrichten voor de ontvangst van de Astra2 satelliet. De schotel moet aan de muur op een (ruim) balkon geplaatst worden. Dit is veilig te doen. Ik heb alle apparatuur al in huis. Kan iemand mij iemand aanbevelen in de omgeving Nieuwegein/IJsselstein? Bij voorbaat dank!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Wil je het niet eerst zelf proberen? Is leuker en je hebt echt eer van je werk. Om wat voor schotel gaat het precies?
satencom Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Hier is vast wel iemand die het voor je wil doen ,ik zou het best voor je willen doen maar ja ,de afstand is wel een beetje groot. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Geldt hier ook... Is echt leuker om zelf te doen Maarruh... Hoort dit niet in Schotelpark?
Gast cafegirl Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 De schotel is een TRiax schotel, ik heb deze set: http://www.#######################l/satelliet/component/ontvangers-fta--ci-slot/expat-tv-system.html Ik zou het wel zelf willen doen maar heb geen idee hoe ik de satelliet kan uitrichten.
JoSchaap Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Origineel bericht van: cafegirl De schotel is een TRiax schotel, ik heb deze set: *link verwijderd* Ik zou het wel zelf willen doen maar heb geen idee hoe ik de satelliet kan uitrichten. als je op diezelfde link kijkt staat er ook een installatieservice aangeboden ik zou de link wel even weghalen ivm de huisregels hier als je het zelf gaat doen. begin dan met vooronderzoek.1 - kijk waar de schotel moet komen te hangen voor ontvangst van jouw satelietAls je omgeving al vol met schotels hangt is afkijken een kunst! (let wel op dat turkse gezinnen de schotel meestal op turksat uitrichten!)dit kan makkelijk mbv dishpointer (google op dishpointer dan is het het eerste zoekresultaat)2 - bevestig de beugel stevig aan de muur op een plaats waar de schotel niet in het zicht wordt belemmerd (door bijvoorbeeld een boom oid) houd er rekening mee dat een schotel behoorlijk wat wind kan vangen. als je twijfelt aan je montagekunde, vraag dan hulp3 - bij het assembleren van de triax kun je alvast de rugbeugel op de juiste elevatie instellen (gradenboog op de beugel) deze is terug te vinden op de dishpointer site4 - hang een satfinder tussen de LNB en de kabel naar de ontvanger. Richt de schotel dmv een compas (of door in te schatten n.a.v. de luchtfoto op dishpointer) ongeveer op de sateliet. en draai de klem ietsjes vast.5 - beweeg de schotel tot je op de satfinder het maximale eruit hebt en controleer of je een signaal lock hebt (beeld) mocht je de schotel echt perfect uitgericht willen hebben dan is het handig om iemand te kennen met een 'dure' satfinder. Ik werk zelf met plezier met een 9 euro findertje. maar het kan natuurlijk altijd beterAlternatief Kijk in je omgeving of je iemand ziet met een soortgelijke setup en vraag hem/haar door wie ze het hebben laten doen. Ik ga bij de buren binnenkort ook helpen met wat schotels **DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB **Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)
Ventura Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Een triax 64cm alleen voor de Astra 2 is wel aan krappe kant (met name op de Astra 2D). Een betere optie is een triax 78 of 88 cm te nemen.
cookie monster Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Origineel bericht van: Ventura Een triax 64cm alleen voor de Astra 2 is wel aan krappe kant (met name op de Astra 2D). Euh ?? indien enkjel 28,2°E/28,5°E in Benelux 53cm = zelfs ok zelf algetest (wintre & zomer) C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
drz Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Origineel bericht van: cookie monster Origineel bericht van: Ventura Een triax 64cm alleen voor de Astra 2 is wel aan krappe kant (met name op de Astra 2D). Euh ?? indien enkjel 28,2°E/28,5°E in Benelux 53cm = zelfs ok zelf algetest (wintre & zomer) Nog sterker, zelfs op een 45cm schoteltje gaat het prima!!! "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Eduard07 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Origineel bericht van: drz Nog sterker, zelfs op een 45cm schoteltje gaat het prima!!! Heb hier zo mijn twijfels over als de lucht pikzwart is van de regen. (Of je moet misschien langs de kust wonen of in Engeland zelf. Maar dan nog.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ventura Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Origineel bericht van: cookie monster indien enkjel 28,2°E/28,5°E in Benelux 53cm = zelfs ok zelf algetest (wintre & zomer) Ik heb het ook zelf getest op een triax 64cm. De regen reserve en signaal kwaliteit is niet echt optimaal met een triax 64cm. Gemeten met mijn satlook digital NIT.
Eduard07 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Origineel bericht van: Ventura Ik heb het ook zelf getest op een triax 64cm. De regen reserve en signaal kwaliteit is niet echt optimaal met een triax 64cm. Gemeten met mijn satlook digital NIT. Bij een zware regenlucht ben ik blij dat ik Astra 2 op een scherp afgesteld 80cm schotel ontvang, want regenreserve bij deze satelliet is geen overbodige luxe. (Om maar niet te spreken van 45 cm "toverschotels"... ) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 @cafegirl Ik kan me goed voorstellen dat je op je balkon niet zo’n grote schotel wilt hebben hangen. Ik gebruik al 5 jaar de Multytenne van slechts 45cm en heb zelden uitval van de Astra 2. Ik zou zeggen, gewoon op de juiste plek (laten) monteren en optimaal uitrichten. Mocht je na een half jaar ontdekken dat je toch af en toe beelduitval hebt waar je je aan stoort, kun je ook nog de gevoeligste lnb monteren die er is, de MTI High Line Pro Single LNB van 25 euro. Hiermee heb je optimale resultaten. Toets dit (MTI High Line Pro Single LNB) gewoon in op Google voor meer informatie. De footprint van de Astra 2D waar de meest interessante Engelse zenders op zitten, is tot ruim in Nederland met een 50cm schotel te ontvangen, zie: http://www.ses-astra.com/medialib/conten..._2D_north_M.jpg
cookie monster Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 http://www.astra2d.com/maps.html C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen