alleyoop Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 De opgegeven footprint van 2D is een beetje aan de pessimistische kant als je ontvangstrapporten leest van de Engelsen die in Zuid-Spanje, Italië, Scandinavië en verder wonen. Vorig jaar zat ik tijdens de vakantie ten zuiden van Valence (Frankijk) en ik had gedurende 2 weken blokvrije ontvangst van BBC en ITV in HD met een schoteltje van 35cm tegen een boomstronk geschroefd. Toegegeven dat je misschien geen regenreserve hebt maar het dan ook niet de bedoeling om veel regenreserve te hebben op vakantie
Eduard07 Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Origineel bericht van: alleyoop De opgegeven footprint van 2D is een beetje aan de pessimistische kant als je ontvangstrapporten leest van de Engelsen die in Zuid-Spanje, Italië, Scandinavië en verder wonen. Vorig jaar zat ik tijdens de vakantie ten zuiden van Valence (Frankijk) en ik had gedurende 2 weken blokvrije ontvangst van BBC en ITV in HD met een schoteltje van 35cm tegen een boomstronk geschroefd. Toegegeven dat je misschien geen regenreserve hebt maar het dan ook niet de bedoeling om veel regenreserve te hebben op vakantie Ik denk dat je in de zuidelijke landen met een strakblauwe hemel en wellicht enige positieve atmosferische invloed en een camping voor een paar weekjes een wat ander verhaal hebt. Ik ging in mijn reactie uit van een permanente opstelling midden Nederland tijdens een zware regenperiode. Dat leek me een passend antwoord op de vraag van cafegirl. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
alleyoop Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ik wilde wel eens weten wat de kleinst mogelijke schotel is om Astra 2D zonder blocknoise te ontvangen en dit is het resultaat. Van een Triax 54 (met Black Ultra LNB) gebruik ik een venster van ca. 25 op 26cm en dat werkt
D_liver Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Niet iedereen heeft een Azbox 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Ventura Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ik ben erg benieuwd wat de signaal kwaliteit is op dat moment met name de s/r en ber resultaten.
alleyoop Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Dezelfde opstelling afgeregeld voor maximum signaal op Astra1 11836H (Das Erste) en dan lukt het amper om iets van ARD te ontvangen alhoewel die een FEC van 2/3 gebruiken tov de 5/6 van BBC1 Londen.
alleyoop Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Origineel bericht van: Ventura Ik ben erg benieuwd wat de signaal kwaliteit is op dat moment met name de s/r en ber resultaten. Dat kan je jammer genoeg niet aflezen op een AZBox, heb het even getest met de Satlook Micro G2 maar alhoewel de transponders nog zichtbaar zijn op spectrumanalyser krijg ik geen lock. Zonder folie zat ik aan 8,8dB en een BER van 5,0*10E-4
Ventura Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Kijk en dat bedoel ik juist. Stel de Satlook Mirco G2 op de volgende frequentie: 10818V. Ik ben dan erg benieuwd naar de s/r en ber waarde op deze transponder.
alleyoop Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Origineel bericht van: Ventura Kijk en dat bedoel ik juist. Stel de Satlook Mirco G2 op de volgende frequentie: 10818V. Ik ben dan erg benieuwd naar de s/r en ber waarde op deze transponder. Zal jammer genoeg voor een andere keer zijn, ik heb zonet alles afgebroken omdat er met al dat getest flink wat muggen zijn binnengekomen Ik had voor deze test wel BBC One Londen genomen op 10773H.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen