Gast bartmans Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 ik heb een 7141 en een dvd/video recorder. De aansluiting (scart) loopt van de 7141 naar de dvd/videorecorder en via de dvd/videorecorder naar de tv. Voorheen had ik een 2221 en kon ik opnemen met de video recorder. De aansluitingen zijn excact gelijk, maar toch kan ik niet opnemen. Moet ik iets in de instellingen van de 7141 veranderen? Iemand enig idee?
satencom Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 De ext1 tv scart uit gang van de 7141 doe je naar de tv ,en de ext 2 aux naar de dvd recorder op die manier moet het werken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast bartmans Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Aha dank voor je reactie. Ik zal het thuis vanavond even nakijken. Zal dan nog wel even posten of het dan gelukt is.
Gast bartmans Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Net even gekeken, maar ik heb het al zo aangesloten zoals net gemeld, toch problemen. Wanneer je de video recorder (vcr) op play zet, komt het niet op tv, ook is opnemen niet mogelijk. De 7141 geeft het signaal van de vcr niet door en de vcr krijgt ook niet een signaal van de 7141 lijkt me. Voorheen met een 2221 geen problemen, zelfde bekabeling, zelfde aansluiting. Iemand enig idee??
satencom Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Je zou ook nog een scart kabel van af de dvd/videorecorder naar de tv kunnen doen. En kijk even bij de instellingen, in het menu van 7141 of de scart wel is in geschakeld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast bartmans Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Aha, zal kijken of een extra scart helpt. En hoe zie ik of scart wel is ingeschakeld in het menu van de 7141?
satencom Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Als het niet lukt, in de handleiding staat wel hoe het moet , als je die niet hebt, je kunt hem downloaden via internet, ik heb hem hier ook wel ,dan moet ik de handleiding even naar je toe sturen . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast bartmans Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 net wel even gekeken (handleiding internet). De A/V Instellingen kun je bij video scart 2 opties kiezen CVBS of S-video. Bij beide geeft hij hetzelfde probleem. De 7141 geeft beeld aan de tv, maar zodra de dvd/vcr op play heeft gestaan en de 7141 als het ware overruled heeft, keert de 7141 niet terug met beeld op tv als de vcr op stop is gezet. Dan blijft er een blauw scherm over. De comminucatie tussen de 7141 en de vcr lijkt me het probleem. Een extra scartkabel heb ik zo niet bij de hand, ik weet zo niet of dat soelaas biedt.
satencom Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Als je het zo aansluit heeft de vcr geen in vloed op de ex1 Op deze manier kun Je tussen ext 1 en ext 2 wisselen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast bartmans Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Aha, ik ben benieuwd. Zal ik (vanavond) proberen en het je laten weten. Hopelijk werkt het.... Vraag me wel af of je dan nog opnemen kunt... (Blijft wel vreemd, 2210 vervangen door 7141 en dan dit probleem.)
Gast bartmans Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Hallo, met die 3e scartkabel (zie schema eerdere bericht) werkt het nu weer als vanouds, opnemen lukt ook weer. Hartelijk bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen