Ga naar inhoud


In Spanje geen ontvangst ASTRA1 en 3 met Triax Flexiblok


Jürgen

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: duske
Op de schotel van 80 cm gebruik ik uiteraard een lnb voor de 80 cm schotel Stel deze af zoals omschreven bij de LNB. Moet dat misschien anders Heb het wel geprobeerd maar tit nu toe geen succes

Duske


Als je hier in Alicante met een 80cm en een duo lnb geen goed ontvangst hebt, ligt het aan de uitrichten.

Gebruik hier langs heel de costa blanca 80cm met duo lnb´s met perfect HD ontvangst.
Ook savonds.

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Satkijker
Beste duske
Ik kom regelmatig op een camping die nog 130km zuidelijker ligt. Er staan daar veel Nederlanders permanent en die hebben ook problemen met de ontvangst van de Astra 3. Ik kan daar wel wat over vertellen.
De meeste schotels die in Spanje verkocht worden zijn van die merkloze dingen en die presteren toch niet zo goed als bijvoorbeeld een Triax omdat ze minder goed parabolisch zijn. Ze zijn wel erg goedkoop want voor 30 euro koop je al zo’n 80cm ding. Nu moet ik je zeggen dat ik met die 80cm schotel alleen maar problemen heb bij transponder 12109 Hor. van de Astra 3 dus bij de zenders History-HD, Eurosport-HD en Travel Chanel-HD en dat heeft een heel andere reden. Op de satelliet Badr 4 op 26 graden oost zit namelijk een transponder met precies dezelfde frequentie en die stoort op vernoemde HD-zenders omdat de signaalsterkte van de Badr 4 aan de costa’s sterker is dan van de Astra 3. Dit gebeurt meestal bij schitterend weer door interferentie. Ik heb bij sommige mensen op die vernoemde camping die naar die zenders kijken de 80cm schotel vervangen door een 100cm schotel en dan ben je van het probleem af.
De signaal/kwaliteit die je noemt is wel erg laag voor de Astra 3. Voor alle andere zenders behalve dan die 3 vernoemde HD-zenders heb ik op die camping geen enkel probleem.

Hoi,

Ik heb ook een 80cm schotel triax en heb er nu ongeveer 20 geinstalleerd allemaal bij nederlandse vrienden (ja zoveel heb ik er) En gebruik de officiele LNB van C+ De afstelling doe ik met het briefje wat erbij zit als de lijn horizontaal ligt is de afstemming juist

Dus Maar overdag geen probleem maar 's avionds zwakt de atsr3 af

groetjes duske

Je schrijft: Stel deze af zoals omschreven bij de LNB. Welke beschrijving bedoel je? Geef eens aan welk merk die lnb is. Ik neem aan een duo-lnb. Welke zit in de klem, de Astra 1 of de Astra 3?

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

@duske

Je hoort het nu ook al van Ferr dat het aan het uitrichten ligt. Wat absoluut niet goed is, is dat je de schuinte van de duo-lnb afstelt op de schuine lijn die in de CanalDigitaal-beschrijving staat. Die beschrijving is voor Nederland gemaakt en niet voor Spanje. In Spanje is de scew veel groter dan in Nederland. Dat kun je terug vinden op de site dishpointer.com. Bovendien is de openingshoek tussen de Astra 1 en de Astra 3 in Nederland (Utrecht) 5,2 graden en in Benidorm 5,7 graden, dus een halve graad groter. Dan moet je toch zeker geen CanalDigitaal duo-lnb nemen die voor Nederland ontworpen is voor een 60cm schotel. Dus als jij de juiste lnb gebruikt en de schotel optimaal op de Astra 3 uitricht, mag het nooit gebeuren dat savonds de Nederlandse zenders soms wegvallen.

Dus als je je 20 Nederlandse vrienden niet kwijt wilt raken, ligt er nog heel wat werk voor je.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satkijker,

 

Zijn er nog andere duo lnb 's voor de 60 en 80 cm schotels en welke zijn die dan ?

Duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo duske

 

Hier komen ze voor 80cm schotels en 1 aansluiting:

Smart Titanium TMS 43 Duo Single LNB Gold ongeveer 20 euro

Maximum Duo LNB Single Astra 1/3 ongeveer 25 euro

Duo LNB Astra 1&3 single 80cm ongeveer 39 euro

 

Voor 80cm met twee aansluitingen:

Inverto Black Pro Astra Duo twin (L905) ongeveer 39 euro

 

Voor 80cm met 4 aansluitingen:

LNB Duo Astra 1/3 Quad Maximum AMBQ 24 ongeveer 60 euro

 

En er zijn er nog wel meer maar hier zul je zeker een keus uit kunnen maken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satkijker Bedankt ik ga hier iets meedoen en zal je de resultaten laten horen

 

duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duske,

 

Wij hebben hier duolnb´s van Konig, werken prima hier.

 

Maar moet zeggen dat ik de meeste 80cm schotels met elke duo lnb wel uitgericht krijg zonder al te veel problemen..

 

Wel de 23.5 in de houder!!

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ferr,

 

Ik heb altijd de 19.3 in de houder gezet Wil jij zeggen dat als ik de 23.5 in de houder zet goede ontvangst heb??

En wat bedoel je met wij hebben hier Kan ik die hier in Alicante kopen

bedankt Duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo duske

Aangezien de Astra 3 in Spanje aanzienlijk zwakker is dan de Astra 1, moet je er natuurlijk voor zorgen, dat de lnb van de Astra 3 maximale ontvangst heeft. En dat is in de klem van de schotelarm. De Astra 1 komt er toch wel door, zelfs al hangt de duo-lnb niet op de juiste schuinte. Op een camping 130 ten zuiden van Alicante, heb je met een 80cm schotel voor de Astra 3 geen ontvangst-problemen maar wel voor de zenders History-HD en Eurosport-HD. Wil je die goed kunnen ontvangen, dan heb je een 100cm schotel nodig. Ik hoorde van een campinggast die een officiële TV-Vlaanderen satellietboer in Torrevieja had gebeld, dat deze ook een 100cm schotel voor de Astra 3 adviseert wegens de zeer matige signaalsterkte. Torrevieja ligt zo’n 50km ten zuiden van Alicante. Die heeft dus dezelfde ervaring die ik ook heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satkijker en Ferr,

 

Beide bedankt voor de zeer intressante informatie.

 

bedankt Duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zitten in Callosa d´en Sarria.. (bedrijf waar ik werk)

 

 

En ja, de 23.5 in de houder, zodat die het volle uit de schotel kan halen..

 

De 19.2 is sterk genoeg om er "bij te hangen"

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eppo2001
... weet niet of het toeval is, maar heb vandaag zowel beneden als boven geen enkel ontvangst meer... (Technisat Multytenne Twin)


Nou, nou, tis wat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ferr
Wij zitten in Callosa d´en Sarria.. (bedrijf waar ik werk)


En ja, de 23.5 in de houder, zodat die het volle uit de schotel kan halen..

De 19.2 is sterk genoeg om er "bij te hangen"


Hoi Ferr,
even een vraagje Als ik de duoLNB in de LNB houder plaats, moet ik hem op de astra 3 afstellen en daarna met draaien de astra 1 zoeken.

Bedankt als je wilt reageren Duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...