Ga naar inhoud


In Spanje geen ontvangst ASTRA1 en 3 met Triax Flexiblok


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik doe het als volgende:

 

23.5 in de houder.

globaal uitrichten op 19.2, overschakelen naar 23.5 en daar fijn op afstellen.

 

Even terug schakelen naar 19.2 om te kijken of die nog steeds goed signaal heeft, maar dat is 9 van de 10x goed na het uitrichten op 23.5

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Goedemiddag,

 

Ik woon op Mallorca en heb een HD abbonement aangeschaft bij Canaldigitaal. Ook een nieuwe HD receiver M/ 8141 erbij gekocht. Het lukt mij niet om de HD zenders te ontvangen. Ik heb een 60cm schotel, na de berichten gelezen te hebben ga ik een 100cm/125cm schotel aanschaffen. Met de DUO LNB die ik van Canaldigitaal heb ontvangen zal het mij lukken om astra 1 en 3 te ontvangen? Moet de 23,5 in de houder?

Ik heb hier een bedrijf gebeld (duitsers) en die hadden niet veel verstand van de nederlandse satellite, zeiden dat ik twee losse LNB´s moest hebben.

 

Kan iemand mij adviseren? Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sabinemallorca

Met een 60cm-schotel kun je op Mallorca de Astra 3 niet ontvangen. Met een schotel die groter is dan 60cm zul je op Mallorca nooit de duo-lnb van CanalDigitaal kunnen gebruiken.

Om een gegarandeerde ontvangst te hebben voor o.a. History HD en Eurosport HD op Mallorca, moet je minimaal een Triax 110 hebben. Het beste is hierbij om twee losse Inverto Black Ultra lnb’s te nemen.

Neem je genoegen dat heel af en toe het beeld bevriest op vernoemde zenders, dan kun je ook een monoblock Astra 1 / Hotbird nemen.

Wil je een naamloze schotel kopen op Mallorca, dan moet je minimaal voor een 100cm-schotel gaan. Deze is 90cm breed en 100cm hoog. Hierop past nog net het monoblock Astra 1 / Hotbird om hiermee de Astra 1 en 3 te kunnen ontvangen. Koop je een naamloze schotel van 110x120cm, dan kun je alleen met losse lnb’s werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sabinemallorca

Een duo-lnb van CanalDigitaal is voor Nederland gemaakt voor een Triax 64-schotel,

De kleinste schotel om op Mallorca ook de Astra 3 te kunnen ontvangen is bijv. een Triax 78 die 70cm breed is en 78cm hoog, dus eigenlijk een 70cm-schotel.

Omdat bij een grotere schotel de lnb ook verder van de schotel af staat, moet de afstand tussen de twee koppen al groter zijn. Bovendien is de ontvangsthoek tussen de twee satellieten in het zuiden een stuk groter dan in Nederland.

Als je een Triax 78 zou gebruiken, moeten de koppen 54mm uit elkaar staan, ze staan slechts 37mm uit elkaar. Dat is meer dan een halve golflengte afwijking. Dat kan dus gewoon niet.

Als je op Mallorca een naamloze schotel koopt van 100cm (is 90cm breed en 100cm hoog) dan kun je daar bijv. op zetten de Inverto Black Mono, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&PHPSESSID=cf1d2064999bfb0cb2178d0213b39b08&cat=36

te koop vanaf 25 euro

of de MAXIMUM XO-62 Monoblock Twin 6° LNB, zie:

http://www.kjaerulff1.com/en-gb/p/593_maximumxo-62monoblocktwin6lnb

te koop vanaf 32 euro

Hiermee kun je dan de Astra 1 en 3 mee ontvangen. Je moet de kop van de Astra 1 in de klem zetten en de schotel dan uitrichten op de Astra 3. Met de vrij hangende kop ontvang je dan de Astra 1, dus de verloopring juist op de andere kop plaatsen als op de bijgevoegde afbeelding.

Op Mallorca zul je waarschijnlijk ook wel een monoblock Astra1/Hotbird kunnen kopen maar die zijn daar aanzienlijk duurder en van een onbekend merk die wat minder presteren dan bovenvernoemde merken.

post-60869-0-07870400-1346856801_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Bedankt voor je hulp. Ik heb nog wel een vraag. Bij beide monoblocks staat in de specificatie dat deze geschickt zijn voor een 80-85cm schotel. Dus met een 100cm is het niet goed?

 

Ik moet nu dus en een nieuwe schotel kopen van 80-85cm en een monoblock. Ik wil graag 4 aansluitingen hebben omdat ik 2 receivers heb en 1 daarvan heeft een hard disk voor op te nemen, dus dan heb ik volgens mij in totaal 3 uitgangen nodig. Is deze dan geschikt: Quad Monoblock 23mm LNB ,6° for 80cm dish (van Inverto)?

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sabinemallorca

Je hebt mijn verhaal niet goed begrepen. Duo-lnb’s (4,2 graden) en monoblocken (6 graden) zijn er tot schotels met een diameter van 80-85cm. Als je de Astra 1 en 3 wilt ontvangen met een 100cm-schotel, dan moet je een monoblock Astra1/Hotbird nemen. Hiervan staan de koppen verder uit elkaar en dan klopt de afstand precies voor de ontvangst van de Astra 1 en 3.

Je moet dus helemaal geen kleinere schotel nemen, gewoon die 100cm-schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Ik heb het idd niet goed begrepen. Nu heb ik ook maar gelijk ff mijn schotel opgemeten die ik al een aantal jaar op het dak heb staan en die blijkt geen 60cm te zijn maar 100cm (90cm breed en 100cm hoog). Hoef ik die iig niet te kopen. Dus voor deze schotel moet ik dus een monoblock astra1/hotbird kopen?

En dan moet het goed zijn?

 

Ga ik op zoek naar een betaalbare monoblock astra1/hotbird met 4 aansluitingen. Zal nog niet zo makkelijk zijn, anders maar op internet kopen.

 

Hartstikke bedankt voor je hulp.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gewoon een monoblock Astra1/Hotbird kopen. Ik heb deze opstelling al bij flink wat Nederlanders aan de Costa Calida geplaatst, werkt uitstekend met een schotel van 90x100cm.

Die kun je inderdaad het beste kopen in Duitsland. Daar zijn ze het goedkoopste. De prijzen die ik had gegeven waren voor 2 aansluitingen in Duitsland.

Tja, en verzendkosten komen er toch bij, of je ze nu in Nederland besteld of in Duitsland.

Om meteen veel Duitse satellietshops te vinden kun je het beste op Google.de zoeken i.p.v. Google.nl

Misschien verstandig als je een webshop gevonden hebt om even te Googelen op de naam van de webshop om te kijken of je daar geen negatieve berichten over leest.

Het monoblock moet 16 graden schuin gemonteerd worden, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt moet de vrij hangende kop rechts 18,5mm lager hangen dan de kop die in de klem zit.

De schotel uitrichten op de Astra 3. Hiervoor moet de elevatie van de schotel ingesteld worden op 39,6 graden. Ik hoop dat er een gradenverdeling op je naamloze schotel zit. Kompasrichting 30,6 graden oostelijk van het zuiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...