Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil graag een TechnoTrend S2-6400 kaart gaan kopen. Deze kaart heeft 2 ingangen, en (met een uitbreiding) een CI slot. Hier wilde ik dan een CI module van Canal Digtal in stoppen, zodat ik kan kijken en opnemen op twee kanalen tegelijk (met MythTV onder Linux). Maar er is me geadviseerd om ipv de Canal Digital module een Aston Crypt Duo te gebruiken, deze zou sneller zappen bij gebruik van twee kanalen. Is dat echt zo, en zo ja hoe groot zal het verschil in zapsnelheid dan zijn? Uiteraard gebruik ik in beide gevallen gewoon de Canal Digital smartcard.

Ik zou liever de Canal Digital module gebruiken omdat ik dan zeker weet dat updates goed doorkomen. Of zit dat met de Aston Crypt Duo ook wel goed?

Alvast bedankt!

• 2 weken later...

Geplaatst:

ik heb geen aston dual module, maar wel een CD module die in niet-erkende ontvangers inderdaad traag zapt (min. 3 sec.), en GEEN maandelijkse updates ontvangt... Zappen vanuit FTA ontvangst duurt zelfs veel langer dan 3 sec.!

Eén advies dus: proberen vooraleer te kopen!!!

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Geplaatst:

Hoi,

Je kunt gerust de aston module kopen is sneller en beter dan de mediaguard en laat natuurlijk ook gewoon de kaartupdates binnen.

Groetjes..............

Geplaatst:

Wat wil je updaten dan, een ASTON module of een CanalDigitaal module

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

de aston module er zit nu 2.22 op maar hij blijft hangen als ik een aantal keren heen en weer zap de ontvanger is van Edision argus vip met een ci module van CD blijft hij niet hangen dus misschien met een update , ik heb gelezen dat zelfs 2.26 er is

gr Andre

Geplaatst:

Hoi,

Draai hier nog met 2.18 en 2.19 en geen enkel probleem, zou een combinatie probleem receiver en ci cam kunnen zijn.

Probeer de cam eens in een ander receiver en kijk eens wat dioe dan doet

Groetjes.........

Geplaatst:

Ik vermoed ook, dat het probleem is wat Terradon zegt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hoi,

Upgraden gaat alleen met een Topfield uit de 5000 serie die kan het bestand opslaan op zijn harde schijf en vanuit daar schrijven naar de cam, of opsturen naar Aston France die doen het gratis maar je moet wel geduld hebben...de download op Hotbird doet het al jaren niet meer.

Tot zover heb ik nog van niemand gehoord die succesvol de cam heeft kunnen downgraden.

Groetjes..............

Geplaatst:

Andre,

Ik weet niet of je een beetje in de buurt van mij woont, ik wil namelijk omhoog qua firmware op de Aston en wellicht is ruilen een optie.

Gr,

Mario

Origineel bericht van: Adop
ik zal het proberen heb hier nog een oude staan , maar is de cam dan ook te downgraden

gr Andre

• 2 weken later...
Geplaatst:

sorry voor de late reactie maar ik ruil hem niet op dit moment draait hij redelijk goed vergelijkbaar met de cd module want die laat sommige hd zenders gewoon helemaal niet zien , bij de aston krijg ik wel alles te zien maar moet ik af en toe opnieuw even terugzappen nu las ik dat firmware 2.23 en hoger dit probleem oploste , maar de firmware is die ook ergens te downloaden dan? en zijn er geen andere opties voor ?

gr Andre

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen