Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Origineel bericht van: bluefoxamazone mijn kabels zweeft... Ik heb een staalkabeltje gespannen waarlangs ik de sat kabel met bandjes heb vastgetrokken. Beter de kabel in een flexibele buis stoppen en dan het geheel tegen het kabeltje sjorren? Ik nam nu speciaal de zwarte versie aangezien deze beter zou geschikt zijn voor buitengebruik. Wel handig, zo'n coax-waslijn Maarreh... Ja, mantel is altijd een betere optie dan geen mantel.
Eduard07 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Origineel bericht van: clemens2 Zwarte kabel heeft minder last van weers invloeden. Ik dacht eerder dat je naar het aantal isolatielagen moest kijken i.p.v. de kleur van de buitenkant. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 @bluefoxamazone De coax in een mantelbuis leggen is natuurlijk altijd het beste. Je kunt hiervoor PE-buis zacht PN6 16x1,8mm nemen. Per rol van 100 meter 42 euro. Zoek dit op op Google. Hier kom je echt niet met een schep doorheen. Dan weet je zeker dat je de kabel nooit meer hoeft te vervangen. 100 meter Belden-H125 zwart voor 75 euro plus 100 meter PN6 voor 42 euro, samen voor 117 euro en je bent helemaal klaar en prima gesteld.
Sprietje Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 @bluefoxamazone Nog even een aanvulling op het vorige bericht: Er staat wel PE-buis zacht, maar die buis is helemaal niet zo zacht maar flexibel genoeg om hem gemakkelijk in ruime bochten te kunnen leggen. Bovendien, die coaxkabel krijg je natuurlijk nooit in één keer in die mantelbuis getrokken. Neem daarom steeds stukken van 10 meter PE-buis en koppel die met de speciaal daarvoor gemaakte koppelstukken aan elkaar. Zie de site: ###geen-reclame maken### De binnenmaat van die koppelstukken is 9,5mm, dus daar kan je coaxkabel prima doorheen. Bij het aan elkaar koppelen van deze waterleidingbuis die normaal voor plantenbevloeiing wordt gebruikt, maak je deze normaal eerst warm met een föhn maar dat gaat natuurlijk een beetje lastig als er een coaxkabel in zit. Je zult dus wel wat vaseline moeten gebruiken maar je hebt dan in ieder geval een waterdichte verbinding.
Codx Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Allereerst om een misverstand uit de wereld te helpen. Als de demping van de kabellengte te groot wordt zal het signaal slecht blijven ongeacht de omvang van de schotel. De LNB heeft een max uitgangs spanning die zal niet spontaan stijgen als je een grotere schotel neer zet. Kortom je dient te zorgen dat je ALTIJD een goede kabel gebruikt met lage demping en anders moet je inderdaad een versterker plaatsen bij de LNB. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Big fellow Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Origineel bericht van: Codx Kortom je dient te zorgen dat je ALTIJD een goede kabel gebruikt met lage demping en anders moet je inderdaad een versterker plaatsen bij de LNB. Of een LNB kopen met een hoge(re) conversie versterking... Als je de versterker vlak achter de LNB plaatst dan heb je aanzienelijke kans dat je de versterker overstuurt met alle nadele gevolgen van dien... Bij het gaan plaatsen van versterkers moet je eigenlijk goede meetapparatuur hebben waarbij je kan zien wat er gebeurt. Anders kan je het signaal erg verslechteren! “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
erikdk Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 een heel erg dure oplossing is fiberoptic. Reken minstens 400€ per LNB + kabel + converter (fibre-> coax), maar je kan kilometers ver zonder kwaliteitsverlies, en met de ingebouwde stacker verzend je in 1 kabel de 4 Hor/Ver Hi/Lo combinaties. Google maar eens 'Global Invacom'. ErikBigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox; Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.
Eduard07 Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Origineel bericht van: Big fellow Of een LNB kopen met een hoge(re) conversie versterking... Een MTI? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Big fellow Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: Big fellow Of een LNB kopen met een hoge(re) conversie versterking... Een MTI? Als de MTI waar jij op doelt een hogere conversie versterking heeft dan een andere LNB, dan ja een MTI. Op dit moment ben ik niet zo thuis in de consumenten LNB's in Nederland, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 @bluefoxamazone schreef al in het 9e bericht: alvast dank voor de antwoorden. Ik ben eigenlijk niet zo precies geweest. Ik heb 2 triax 110 schotels met een high line ap8t2nrc lnb's verbonden met een spaun switch en ruim 100 m kabel omdat ik het signaal aan de rand van een bos moet plukken. Ik heb momenteel een viertal jaar witte, gewone kwaliteits kabel (niks speciaals). Ik zie dat mijn binnenkomend signaal niet meer is zoals 4 jaar terug en ik vrees dat de isolatie van de kabel wel eens zou kunnen defect zijn hier of daar. Ik heb nu de Hirschmann KOKA kabel in zwart gekocht en hoop hiermee binnenkort mijn signaal wat op te peppen. Hierin geeft hij aan dat hij al 4 jaar zonder problemen heeft kunnen kijken terwijl hij geen speciale coaxkabel gebruikte, zelfs waarschijnlijk nog niet eens KOKA of Belden H-125. Je kunt dan wel dikkere coaxkabel gaan gebruiken maar dat gaat flink wat extra geld kosten. Bovendien heeft hij al een rol KOKA-kabel gekocht en het enigste wat nog over blijft is er voor zorgen dat de kabel in de grond niet kan beschadigen, dus in een tyleenslang leggen. Ik had gisteren de waterdicht koppelstukken die je voor de tyleenslang kunt gebruiken vermeld via een site van een Spaans tuincentrum omdat ik de afbeelding nergens anders kon vinden maar die hebben ze verwijderd. Als je "Empalme 16mm info & products_id=109" intoetst in Google, vindt hij het waarschijnlijk ook wel en die dingen zullen in Nederland ook wel ergens te koop zijn. Ook mijn ervaring is dat je met een Triax 110cm die 100 meter kunt overbruggen bij gebruik van Belden H-125.
ricow Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 als je geen rare bochten in pe buis hebt kan je coax heel goed aanduwen, al weet ik niet of je 100 meter erdoor krijgt. maar ik heb we een leuke tip, je neemt een watje en 100 meter dun nylondraad (visdraad) maak een propje van het watje en bind het nylon erom heen doe dat in je pe buis en zet aan de andere kant een stevige stofzuiger aan. watje word zo de buis doorgezogen:), caox aan de nylon en duwen/trekken maar:) Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 100 meter duwen red je niet, idee van stofzuiger is wel een goeie inderdaad. Misschien beetje afwasmiddel gebruiken om de coax glad te maken.
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Afwasmiddel tast misschien de kunststof buitenmantel van de coaxkabel aan. Bovendien ga je dat echt niet redden om in één keer de coaxkabel door 100meter tyleenbuis te trekken zelfs niet met een flink dik touw, plakt als de pest als de coax er 20 meter in zit. Dan kan je beter flink wat talkpoeder gebruiken. Even wat talkpoeder met de stofzuiger door de gehele tyleenslang heen zuigen en de coaxkabel ook met talkpoeder insmeren.En ik denk dat 50 meter echt wel het maximum haalbare is. Gewoon even uitproberen.
grunnsat Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: clemens2 Zwarte kabel heeft minder last van weers invloeden. Ik dacht eerder dat je naar het aantal isolatielagen moest kijken i.p.v. de kleur van de buitenkant. Het gaat niet om weersinvloeden maar om UV bestendigheid. Zwarte kabel is UV bestendig, witte is minder UV bestendig waardoor de buitenkant verweert.
Eduard07 Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Origineel bericht van: grunnsat Het gaat niet om weersinvloeden maar om UV bestendigheid. Zwarte kabel is UV bestendig, witte is minder UV bestendig waardoor de buitenkant verweert. Maar in een PVC-buis maakt dat niet meer uit. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen