Ga naar inhoud

Coderingsproblem bij Eursport HD DU en History Channel HD DU

Aanbevolen berichten

Gast Joop Doedelzak
Geplaatst:

Sinds een week heb ik een nieuwe ontvanger op de kop getikt (Conag SL 100 HD) en die voorzien van mijn CD-Module. Ik kan alle zenders uitstekend ontvangen, ook die van de zwakste transponder van Astra 23,5, namelijk 12110 H 27500 (Eursport HD, History Channel HD, Travel Channel HD). Met mijn Homecast had ik vroeger al moeite met de ontsleuteling, maar nu blijven de zenders permanent gecodeerd, ondanks het feit dat ik voor een Canal Digitaal familiepakket met HD betaal. Alle andere (HD-)zenders werken zonder problemen. Wat kan ik daaraan doen?

Geplaatst:

Mogelijk heeft de Conag moeite met de CD-module.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Gast Joop Doedelzak
Geplaatst:

Loont het dan de moeite naar een andere module uit te kijken?

Zo ja, naar welke?

Geplaatst:

Ik zou dit probleem aan de fabrikant voorleggen; (A) om aan te kaarten dat hun ontvanger gebreken heeft, en (B) omdat die het best kan adviseren of een andere module uitkomst kan bieden.

Geplaatst:

Joop, ik heb net even voor je op de site van Comag gekeken.

Daar zie ik alleen een update staan om de ontvanger voor het Duitse HD+ (HD ontvangst Duitse commercielen) geschikt te maken. Meer updates zijn er niet.

Je zou een Astoncrypt 1.07 module kunnen proberen met de meest recente software.

Misschien is er een dealer bij jou in de buurt die de Aston verkoopt en ook weer terugneemt als ie het ook niet doet. Maar het is wel een poging waard, denk ik.

Laat je wel even weten hoe dit is afgelopen? wink

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Gast Joop Doedelzak
Geplaatst:

Voor de duidelijkheid: ALLEEN die zenders van 12110 H 27500 blijven gecodeerd, alle andere Canal Digitaal-zenders -van NED1 HD tot en met MTVHD- funktioneren uitstekend. Volgens de ontvanger heb ik een signaalsterkte van 90% en een signaalkwaliteit van 85-89% voor de Astra3, de Astra is nog iets beter (90-90), dus ik kan me niet voorstellen, dat er met de uitrichting iets niet in orde is, vooral niet, omdat mijn Homecast Travel HD prima ontvangen kon.

Wanneer ik een andere module neem, welke is beter: de Alphacrypt of de Aston?

Geplaatst:

Klinkt als het bekende 8PSK versus QPSK verhaal.

Verschillende CAMs kunnen wel met QPSK maar niet met 8PSK overweg, lopen al wat threads over. Laten deze zenders nou net op een 8PSK transponder zitten.

Als je een oudere CD CAM hebt, dan heb je vrees ik pech. Je zou CD kunnen bellen en vragen of je hem om kunt ruilen (desnoods tegen redelijke vergoeding) voor de nieuwe die wel met 8PSK overweg kan.

Koop geen Powercam, die kan het ook niet.... de al genoemde Aston wel.

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jedeje
Klinkt als het bekende 8PSK versus QPSK verhaal.

Verschillende CAMs kunnen wel met QPSK maar niet met 8PSK overweg, lopen al wat threads over. Laten deze zenders nou net op een 8PSK transponder zitten.

Als je een oudere CD CAM hebt, dan heb je vrees ik pech. Je zou CD kunnen bellen en vragen of je hem om kunt ruilen (desnoods tegen redelijke vergoeding) voor de nieuwe die wel met 8PSK overweg kan.

Koop geen Powercam, die kan het ook niet.... de al genoemde Aston wel.

Gr
JeDeJe

Nou het tuner gedeelte verzorgt de ontvangst en demodulatie (uitpakken) en voert de overgebleven mpeg 2/4 programmastream aan de CI/CAM. Kortom dat de cam zich verslikt in de modulatie wordt wat lastig aangezien die daar niet bij in de buurt komt.

Ik denk eerder dat CDS zich niet goed aan de DVB normen houd, kortom hun encoder staan niet goed ingesteld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Inderdaad, tot nog toe bleken veel problemen die bij de Skylink-transponder optraden veroorzaakt te worden door de codering, en niet door de modulatie. En slechts een enkeling bleek een verkeerd uitgerichte schotel te hebben.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Codx
Nou het tuner gedeelte verzorgt de ontvangst en demodulatie (uitpakken) en voert de overgebleven mpeg 2/4 programmastream aan de CI/CAM. Kortom dat de cam zich verslikt in de modulatie wordt wat lastig aangezien die daar niet bij in de buurt komt.

Ik denk eerder dat CDS zich niet goed aan de DVB normen houd, kortom hun encoder staan niet goed ingesteld.

Interessant, toch blijft het vervangen van de CAM de snelste en simpelste oplossing.

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Beste Joop Doedelzak

Ik denk dat het toch echt een probleem is met je tuner en niet met de CAM. Ik heb de Inverto scena 5m met een originele CanalDigitaal cam en die had ook problemen met de HD-zenders op transponder 12109 MHz. Bij importeur ***geen-reclame*** was dit probleem ook bekend. Inverto Duitsland heeft toen een nieuwe firmware versie gemaakt en nadat ik die geladen had, was het probleem helemaal over.

Je mag best een andere cam proberen maar wees er dan wel helemaal zeker van dat je hem terug kunt geven want anders kan het weggegooid geld zijn.

Kun je niet terug gaan waar je hem gekocht hebt en hun het probleem op laten lossen?

Geplaatst:

kijk ook eens op comag.tv of je wel de laatste firmware in je ontvanger hebt zitten. Daar zit ook een forum.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:
Origineel bericht van: youriy
kijk ook eens op comag.tv of je wel de laatste firmware in je ontvanger hebt zitten. Daar zit ook een forum.

Ik had hierboven al aangegeven dat er geen recente firmware update voor genoemde ontvanger beschikbaar is op de Comag-site behalve een voor HD+. cool

Geplaatst:

hij moet toch gewoon even kijken. jij weet toch ook niet wat er nu in zit. aan de module ligt het waarschijnlijk niet, een andere heeft dus waarschijnlijk ook geen zin.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen