Gast Joop Doedelzak Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Mensen, heel hartelijk bedankt voor jullie raadgevingen en suggesties! Ik geloof ook niet aan dat het aan de module ligt, want die functioneerde prima in samenwerking met mijn Homecast (die helaas overleden is), ook met de 8PSK-zenders. Daarnaast geloof ik niet dat de uitrichtig een probleem is, want de signaalsterkte voor Astra23,5 bedraagt 90% en de signaalkwaliteit 86%-89%. Het meest voor de hand is het feit dat de Comag SL 100 HD sowieso problemen heeft met de Skylink-transponder, al is het alleen omdat hij in het begin heel veel moeite had de zenders überhaupt maar te vinden. Dan blijven twee opties over: -Canal Digitaal richt zijn codering beter uit, waardoor meer ontvangers minder problemen met de ontsleuteling krijgen -Comag moet zijn bakkie van een software voorzien, die die decodering aankan. Ik zal dat daar eens gaan aankaarten.
Eduard07 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 En toch kan een andere module (Aston) hier wel degelijk verandering in brengen, want er zijn zat ontvangers die de beide zenders momenteel wel openen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Joop Doedelzak Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 In ieder geval heb ik die allernieuwste software van comag.tv gedowngeload (E81), maar dat heeft het probleem niet verholpen. Ik heb wel bemerkt dat de Comag überhaupt problemen heeft de 12110 H 27500 te "lezen", want nu zegt hij dat hij geen programma gevonden heeft. Dat is niet nieuw, dat deed hij in het verleden ook wel eens. Wat is er zo anders aan deze Skylink-transponder, waardoor bepaalde ontvangers er zoveel moeite mee hebben?
Gast 1664 Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 De modulatiemethode is 8psk in plaats van 'eenvoudig' Qpsk.
jedeje Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Origineel bericht van: 1664 De modulatiemethode is 8psk in plaats van 'eenvoudig' Qpsk. Precies, staan de settings voor deze transponders wel goed in je transponder lijst? Herinner me, dat hij in de lijst van mijn TF7700 als DVB-S stond en niet als DVB-S2 8psk. Aangepast en de zenders werden wel gevonden. Helaas kreeg m'n Powercam ze alsnog niet open (ik weet nu dankzij deze thread, dat dit niet aan de cam kan hebben gelegen, blijkbaar puur toeval...). Vervangen door een Aston en keurig beeld. Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Eduard07 Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Origineel bericht van: jedeje Vervangen door een Aston en keurig beeld. Yep. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Joop Doedelzak Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Eigenaardig is, dat de Comag moeite heeft de Skylink in te lezen. Dat lukt vaak pas na vijf maal, want meestal geeft hij aan geen zenders te hebben gevonden. Bij de vorige receiver, de Homecast, duurde het extreem lang voordat hij de zender gedecodeerd had. Daar is iets met (de codering van de 8PSK van) die transponder aan de hand, want de signaalsterkte en signaalkwaliteit zijn gelijk aan die van de anderen transponders, waar mijn Comag helemaal geen moeite mee heeft. Kan Canal Digitaal daar niet iets aan doen? Is het redelijk te veronderstellen, dat de kans groot is, dat de zon weer gaat schijnen op de Skylink 12110 H 27500, nadat mijn Canal Digitaal module (de rode, niet de wereldbol) door een Aston 1.07 module vervangen word?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen