Ga naar inhoud

[DM500HD] Roze beeld - hanger in OpenPLI

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Opeens wordt ik geconfronteerd met een voor mij onbekend fenomeen.

Gisteravond was ik wat aan het zappen via de Dream TV app op mijn iPad2 en opeens hing hij zich op. Vanochtend keek ik op de TV en er was een roze waas over het beeld. Na opnieuw opstarten was alles weer ok.

Gisteren heb ik van twee vrienden precies dezelfde klacht binnengekregen, ze hadden plots een hanger en een roze beeld. Alle kabels waren ok, de HDMI kabels zaten goed vast en het vasthangen van de ontvanger deed mij ook niet denken aan een slechte connectie. Na opnieuw opstarten ook hier alles weer normaal. Bij één persoon was dit de laatste dagen al vaker voorgevallen.

Zijn er nog mensen die dit hebben en weet iemand ook al een betere oplossing dan het opnieuw opstarten ?

M_Z

Gast SatMann
Geplaatst:

M_Z,

ik verdenk een probleem in de software.

ikzelf en nog iemand heeft plots na het zappen ook geen geluid meer op de dm500HD enigma herstart lukt niet, dus je moet hard resetten..ik vermoed allemaal hetzelfde probleem.

treed niet op als je op 1 kanaal blijft, maar zappen = hangen.

misschien die draadjes samen leggen?

Geplaatst:

Ik maak nu net (5 minuten geleden) precies hetzelfde mee.

Het geluid deed het niet meer op de 500HD en ik heb hem opnieuw opgestart.

Toen kreeg ik ook dat roze beeld.

Stekker eruit en weer opnieuw starten en nu doet hij het weer goed.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

Ik had dit probleem (rose beeld) met een img van Oozoon, toen heb ik open pli er op gezet, en tot nu toe dit probleem nog niet weer gezien, wel valt af en toe heb geluid weg. Maar ik heb begrepen dat er een udate gedaan kan worden om dit te verhelpen, dit heb ik echter nog niet gedaan.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Geplaatst:

hier ook last van gehad gisteren een update gedaan (PLI) en het lijkt nu verholpen terwijl ik de laatste update een week geleden al heb gedaan al die tijd is het goed gegaan ?

Raar fenomeen

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast SatMann
Geplaatst:
Origineel bericht van: The Librarian
Heeft het niet te maken met het probleem dat in DIT draadje wordt besproken.

dus geen DM800 maar een enigma2 (driver) probleem.

dus het bleek dan toch allemaal met elkaar te maken te hebben, zoals ik dacht wink
de drivers zijn geupdate en alle toestellen vertonen geen tekens meer van hangers, uitval enz....

zo zie je maar dat software zo tricky kan zijn.
Wel een pluim terug naar OpenPli voor hen snelle interventies en uiteraard...steeds optimistische aanpak laugh
Gast SatMann
Geplaatst:
Origineel bericht van: Peter Konijn
Ik had dit probleem (rose beeld) met een img van Oozoon, toen heb ik open pli er op gezet, en tot nu toe dit probleem nog niet weer gezien, wel valt af en toe heb geluid weg. Maar ik heb begrepen dat er een udate gedaan kan worden om dit te verhelpen, dit heb ik echter nog niet gedaan.

Peter gewoon update doen en het probleem is weg.
Geplaatst:

Ook mijn dm800se toont roze waas zo nu en dan, maar het meest storende is het geluid dat weg valt bij het zappen. Goed te horen dat er een update is die deze problemen oplost, vanavond maar eens proberen smile .

Dreambox800 en Dreambox800se Wavefrontier T55 + 3x LNB and more to come + 2x Diseqc 1.2

Geplaatst:

Als je de nieuwe drivers van 4-05-2011 erin zet dan is het zo goed als opgelost.

Ook de Skin keuze lijkt hier een rol in te spelen.

De image keuze maakt niet uit het is voorgekomen bij meerdere varianten van de image-bakkers

Mvg

Avalon

Geplaatst:

Klinkt goed! Maar hoe kan ik de drivers updaten?

Kan dit in het plugin menu gedaan worden of is het een handmatige aktie d.m.v winscp ofzo?

Dreambox800 en Dreambox800se Wavefrontier T55 + 3x LNB and more to come + 2x Diseqc 1.2

Geplaatst:

net geupdate..hopenlijk is het nu voorbij.Wel heb ik nog een probleem met de HDMI,,deze werkt ineens niet meer.Mijn tv ziet hem niet meer,terwijl de kabel wel werkt,want als ik er een ander apparaat op aan sluit,doet hij het wel?

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen