Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

allen , zou graag mijn koptelefoon aansluiten op mijn latop. Met als doel te skypen.Eerst zou ik die koptelefoon willen werkende krijgen alvorens met het volgende te starten. Lapton is medion MD 95400 met bijhorende koptelefoon.Wie heeft configuratie werkende ? Aan de koptelefoon hangen 2 stekkertje , dienen ze beiden of slecht 1 aangesloten te worden. Achter de laptop is een blauwe en een roze aansluitmogelijkheid.Waarschijnlijk dient er nog iets geconfigreerd te worden op de laptop zelf?

Dank voor de hulp

Geel , Stad in de Kempen.

Geplaatst:

De beide stekkertjes zijn voor geluid in en geluid uit. Oftewel je speakers en je microfoon.

Zet een muziekje op en steek de stekkertjes in de pluggen achterin. Als je vervolgens geluid hoort over je headset dan zitten ze goed, hoor je niets moet je ze omdraaien.

Ik ga er maar vanuit dat je W7 hebt.

Als je je headset goed hebt aangesloten klik je met rechts op het standaard windows geluids icoontje rechtsonder in je scherm, links van de tijds weergave.

Hier kun je kiezen voor 'afspeel apparatuur' en 'opname apparatuur' en kun je vervolgens volume regelingen instellen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Sjattuh , alvast dank voor de reactie. Mijn os is windows xp. Heb tijdens het afspelen van muziek de stekkertjes verwisseld. Echter zonder resultaat.Ik blijf geluid langs de interne boxen van de laptop horen.bij rechtsklikken op volume zie ik ook nog realtek ac97 audio.Krijg geen geluid op hoofdtelefoon met micro aan om langs te praten.Zie je nog mogelijkheden?

Geplaatst:

Op het moment dat je de headset inplugged moet het geluid automatisch worden overgezet van speakers naar headset.

Ik zie in de specs dat het inderdaad aan de achterkant zit, wat op zich wel apart is.

Het kan zijn dat ze zijn uitgeschakeld. Werkt je microfoon wel?

Als je op START - Alle Programma's - Bureau Accesoires - Geluids Recorder (iets in deze geest, ik moet vertalen vanuit het Engels en heb al een poosje geen XP meer) klikt kun je geluid opnemen.

Stekkertjes weer in beide ingangen proberen en kijken of hij wel wilt opnemen.

Die AC'97 kun je eens aanklikken en erin rondkijken. Wat je ook moet doen is je geluidsicoontje dubbelklikken en op Opties - Geavanceerd klikken dan kun je het volume van je microfoon instellen. Deze staat hoogstwaarschijnlijk op mute.

Het is een beetje gokken en zoeken omdat ik geen XP voorhanden heb, maar via het geluidsicoontje kun je bij de volume instellingen komen van o.a. je microfoon.

Geplaatst:

Ja , de aansluitingen zitten wel degelijk achteraan en het lampje van bluetooth iets verder ook achteraan.Dus de overgang van interne boxen naar headset zou automatisch moeten gebeuren en dat doet hij duidelijk niet.

• Moderator
Geplaatst:

ik heb even gegoogled, en wat ik zo zie is dat die audio jacks dubbele functies hebben.

De ene is voor een microfoon, of voor een subwoofer, de andere is voor line in, of voor een luidspreker.

Ergens in de audio instellingen moet je dus kunnen kiezen hoe je die wilt gebruiken, en ik denk dat ze daar verkeerd staan. kijk eens in het controlpanel bij geluid en kijk eens of je daar instellingen kan veranderen?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Wiz, dank voor het meezoeken naar mogelijke oplossing. Inderdaad er zijn aan de koptelefoon 2 stekkers, 1 met mic aanduiding en 1 met phone aanduiding.Welke aansluiting hoort bij welke kleur ? ( blauw - roze )Bij configuratie moet ik nog wel zoeken naar geluid ...

Bericht u nog verder over het al dan niet vinden van de mogelijke wijziging in cotrolpanel

• Moderator
Geplaatst:

roze is meestal mic.

groet,

wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Allen , uiteindelijk een oplossing gevonden via een 0900 betaallijn van medion. Voor degene die graag de oplossing zouden lezen, hier is ze dan

blauw : line in , deze blijft leeg

roze : stekker met Mic ingestoken ( mikrofoon/ center subwoofer

ZWART , die ik totaal over het hoofdgezien had : phone line in stekker instekken en het werkte. Nu nog skype installeren en weer een hofdtelefoontest doen om te zien dat deze goed werkt.Nog een probleem is iemand vinden die met mij eens wil skypen om te testen , ik ken namelijk niemand met een skypeaccount. Groeten en dank voor de hulp

Geplaatst:
Origineel bericht van: odul
Allen , uiteindelijk een oplossing gevonden via een 0900 betaallijn van medion. Voor degene die graag de oplossing zouden lezen, hier is ze dan
blauw : line in , deze blijft leeg
roze : stekker met Mic ingestoken ( mikrofoon/ center subwoofer
ZWART , die ik totaal over het hoofdgezien had : phone line in stekker instekken en het werkte. Nu nog skype installeren en weer een hofdtelefoontest doen om te zien dat deze goed werkt.Nog een probleem is iemand vinden die met mij eens wil skypen om te testen , ik ken namelijk niemand met een skypeaccount. Groeten en dank voor de hulp

Skype heeft ook een test-call. Die staat gelijk als user in je lijst. Dan kun je horen of alles goed werkt en bij het installeren van Skype kun je al testen uitvoeren m.b.t. je headset.

Ik gebruik het zelf niet, Voipbuster FTW, maar ik heb het wel een poos gebruikt en installeer het af en toe nog wel eens voor iemand.

Geplaatst:

Ok, eerst moest ik de hoofdtelefoon juist kunnen aansluiten op mijn laptop. Dat is nu ok.Nu het volgende probleem: inderdaad de test heb ik reeds uitgevoerd ondertussen. Resultaat ik hoor de dame, maar de 10 sec opnamen die ik inspreek en daarna zou moeten horen lukt niet. Dus het zijn weer de instellingen van mic opname blijkbaar. Heb zelf mijn eigen telnummer kunnen bellen , ik hoorde mijn vrouw maar zij hoorde me niet.

Dus voor wie een oplossing voor dit probleem zou kunnen bedenken, ik werk met windows xp en realtek AC97 audio

Geplaatst:
Origineel bericht van: odul
Ok, eerst moest ik de hoofdtelefoon juist kunnen aansluiten op mijn laptop. Dat is nu ok.Nu het volgende probleem: inderdaad de test heb ik reeds uitgevoerd ondertussen. Resultaat ik hoor de dame, maar de 10 sec opnamen die ik inspreek en daarna zou moeten horen lukt niet. Dus het zijn weer de instellingen van mic opname blijkbaar. Heb zelf mijn eigen telnummer kunnen bellen , ik hoorde mijn vrouw maar zij hoorde me niet.
Dus voor wie een oplossing voor dit probleem zou kunnen bedenken, ik werk met windows xp en realtek AC97 audio

Je mic staat waarschijnlijk gedempt. Zie vorige pagina.

Geplaatst:

Sjattuh , ik kan bij opname mijn microphone niet aanvinken ook niet met geavanceerd. Dus probleem blijft.

Geplaatst:

Control Panel/ Geluid en Audio Apparaten/ Audio/ Opname

Staat hij hier überhaupt bij?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen