Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

ik ben al aardig aan het rondzoeken geweest wat ik precies nodig heb om meer dan 4 ontvangers aan te sluiten. Momenteel heb ik een Triax 78 cm met een duo LNB met 4 uitgangen voor de Astra 1&3.

Nu de kids wat ouder worden, willen ze graag een eigen tv op de kamer, en heb ik aan 4 uitgangen niet meer genoeg.

Ik ben al zover dat ik weet dat ik op zoek moet naar andere LNB's en een switch. Ik hoor hier verschillende verhalen over, de een zegt dat ik met de 4 kabels die nu naar binnen ga het mogelijk is, volgens een ander is dit weer niet mogelijk, ik moet 8 kabels hebben. (mocht dit zo zijn, is dit eenvoudig (en volgens mij het goedkoopst) op te lossen door een extra schotel te plaatsen (de ruimte is er voor) met een zelfde kop.

Indien mogelijk wil ik het met de huidige schotel en kabels oplossen, maar hoe??

Alle kabels naar de kamers komen uit in de meterkast, evenals de 4 kabels vanaf de schotel.

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Grolschke
Indien mogelijk wil ik het met de huidige schotel en kabels oplossen, maar hoe??

Als er een octo DuoLNB zou bestaan, dan was dat de meest elegante oplossing. Er komen dan wel meer kabels vanaf natuurlijk.
Wil je goedkoop, dan zou ik een tweede schotel opstellen met ook een quad DuoLNB.
Anders ga je al snel richting een multiswitch oplossing.

Edit: Mocht je richting multiswitch willen gaan, de juiste switch staat op dit moment op dit forum te koop: --> KLIK <--
Twee quattro LNBs op een railtje op de schotel en gaan met die banaan.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

dan heb ik nog 3 andere opties voor je..

Verdiep je eens in HTPC, is hier op het forum een speciale hoek voor.. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/forums/13/1/HTPC_PC_gebaseerde_ontvangers_

Kijk even op de site van de satellietclub Transponder uit Apeldoorn. Daar is onlangs een leuke lezing gegeven over HTPC. De presentatie staat als PDF onder downloads

Maar je kunt ook een 2-e schotel met nemen op de verste gelegen locaties. Scheelt je mogelijk heel wat lente coax.

Of je laat hun kijken via VLC-player op hun PC naar een Enigma-ontvanger.

gr. Erik

Geplaatst:

Bedankt voor de tips, HTPC gaat 'm niet worden, er heeft er nog geen een een PC op de kamer, ik heb nog wel wat "oude" ontvangers staan.

Denk dat ik toch maar voor de oplossing ga van een tweede schotel. Is uiteindelijk toch het goedkoopst.

Toch nog een vraag, als ik opzelfde schotel verder wil borduren, hoeveel LNB's heb ik nodig(evt. merk/ type), welke switch en hoeveel kabels moet ik erbij trekken? 4 moet toch, ook als ik een extra schotel plaats.

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Grolschke
Denk dat ik toch maar voor de oplossing ga van een tweede schotel. Is uiteindelijk toch het goedkoopst.

Toch nog een vraag, als ik opzelfde schotel verder wil borduren, hoeveel LNB's heb ik nodig(evt. merk/ type), welke switch en hoeveel kabels moet ik erbij trekken? 4 moet toch, ook als ik een extra schotel plaats.

Bij switch verhaal ga je naar 2 maal Quattro LNB, bv. die van Alps met een bijpassende switch (zie bericht vGnp).

De keuze voor een tweede schotel met een Quad monoblock is voor jou de simpelste en denk ook goedkoopste, 4 kabels erbij trekken moet je toch.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen