Ga naar inhoud

Signaalsterkte is goed toch een rood blokje.

Aanbevolen berichten

Gast koot651
Geplaatst:

Ik ben niet veel verstand van schotels maar heb een probleem met mij schotel of ontvanger. Ik heb een Strong SRT8000 die in het menu aangeeft dat het signaal goed is (groen 4) en de voeding staat aan. In mijn beleving zou dat voldoende moeten zijn. Na een paar keer een heractivatie te hebben aangevraagd bij canaldigitaal blijf ik een vierkant blokje in de rechter onderhoek houden en heb ik geen beeld. Wat kan dit probleem zijn?

Geplaatst:

Heb je de regionale zenders wel en bvn , of staat schotel op de verkeerde satelliet uit gericht.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast koot651
Geplaatst:

Nee ik heb geen enkele zender, ik zit in zweden en had altijd wel beeld hier, wel heb ik een nieuwe kabel aangelegd, maar omdat hij groen 4 aangeeft dacht ik zelf niet dat het daar aan ligt. Hoe controleer ik dan of k de juiste satelliet heb?

Geplaatst:

Wat van lnb heb je op de schotel 1of 2, en wat van type schotel heb je

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste deelnemer

U heeft problemen met Uw schotelinstallatie en vraagt het forum om een oplossing. Dan zullen we toch wat meer gegevens van Uw installatie moeten hebben want als U naar de huisdokter gaat met de vraag: Dokter ik heb pijn, kunt U mij daar van af helpen, zal de dokter toch ook wat meer moeten weten om dat te kunnen.

Om U snel en doelgericht te kunnen helpen, willen we graag het volgende weten:

-betreft het een nieuwe installatie of was het een goed werkende installatie die plotseling problemen geeft?

-als het een goed werkende installatie betrof, heb je er iets aan veranderd?

-speelt het probleem zich af in Nederland of in het buitenland? Is het in het buitenland, geef dan de dichtstbijzijnde grote plaats aan.

-hoe groot is de schotel?

-wat voor lnb (ontvangstkop) zit er op? Is dit een enkele of een dubbele en welk merk is het?

-betreft het een duo-lnb, welke lnb zit in de klem, de Astra 1 of de Astra 3?

-welk merk en type tuner heb je?

-welk merk Common Interface mudule (CAM) gebruik je?

-welke kleur heeft de kaart van CanalDigitaal die je gebruik?

-welk abonnement heb je?

Geplaatst:
Origineel bericht van: koot651
Hoe controleer ik dan of k de juiste satelliet heb?

Laat hem eens scannen (zenders zoeken) en kijk dan wat je hebt vergelijk dit eens op bv kingfosat of lyngsat dan weet je op welke satelliet je zit.

Groetjes...............
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
Beste deelnemer
U heeft problemen met Uw schotelinstallatie en vraagt het forum om een oplossing. Dan zullen we toch wat meer gegevens van Uw installatie moeten hebben want als U naar de huisdokter gaat met de vraag: Dokter ik heb pijn, kunt U mij daar van af helpen, zal de dokter toch ook wat meer moeten weten om dat te kunnen.

Om U snel en doelgericht te kunnen helpen, willen we graag het volgende weten:
-betreft het een nieuwe installatie of was het een goed werkende installatie die plotseling problemen geeft?
-als het een goed werkende installatie betrof, heb je er iets aan veranderd?
-speelt het probleem zich af in Nederland of in het buitenland? Is het in het buitenland, geef dan de dichtstbijzijnde grote plaats aan.
-hoe groot is de schotel?
-wat voor lnb (ontvangstkop) zit er op? Is dit een enkele of een dubbele en welk merk is het?
-betreft het een duo-lnb, welke lnb zit in de klem, de Astra 1 of de Astra 3?
-welk merk en type tuner heb je?
-welk merk Common Interface mudule (CAM) gebruik je?
-welke kleur heeft de kaart van CanalDigitaal die je gebruik?
-welk abonnement heb je?

Lees je vragen nu eens heel goed. Copieren en plakken is goed maar doe het dan goed.
Ik voor mij zou zo als hier aangegeven is eens kijken welke satelliet je ingesteld hebt, 1 of 2 en daarnaast krijg ik het vermoeden dat de kabel wellicht verkeerd gemonteerd is.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

Beste vincent1971

Ik heb deze vragenlijst zelf gemaakt en staat bij mij in een bestand.

Natuurlijk zit de Astra 1 ook op 5 graden- en 31,5 graad oost maar daar zijn niet de Nederlandse betaalzender te vinden. Astra 1 zit niet op 1,8- en 2 graden oost of je moet het beter weten dan SES ASTRA.com.

Over de Astra 2 heb ik het helemaal niet gehad.

We zijn nu al 7 berichten verder en weten nog steeds onvoldoende over de installatie om de vinger op de zere plek te leggen. Als er voldoende informatie beschikbaar is, kun je iemand heel doelgericht helpen. Zo kun je bijv. zien dat je voor de Astra 3 al helemaal niet zo ver in Zweden hoeft te zitten om een zwakker signaal te krijgen dan hier in Nederland en je dus een grotere schotel hebt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen