Golfdiesel Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Origineel bericht van: cosmos @Golfdiesel Hoe is jou lettertype bij ondertieteling? Is hier een oplosing voor? De Teletekst ondertiteling is niet echt super. Ik kan er best mee leven maar het is de gewone standaard Dream ondertiteling. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
DeDream Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Ik probeer de nieuwe Newnigma2 v3.2.1 te flashen maar er gebeurt niets. Heb al talloze keren de DM800 HD PVR geflasht maar het lukt nu niet met de normale procedure: 1) Power off en power plug erin to STOP verschijnt met IP nummer (OK); 2) Browse naar IP van de DM800 (OK); 3) DM800 bootloader Web Interface verschijnt en click "firmware upgrade" (OK); 4) Select nfi file en browse naar de newnigma2-release-dm800-v3.2.1.nfi (OK); 5) Click op flash en hier stopt het process. De DM800 blijft in stand by met de rode led die knippert... Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? DeDream
vGnp Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Klaarblijkelijk wordt het .nfi bestand niet als zodanig herkend. Download het .nfi bestand eens opnieuw. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
DeDream Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Heb opnieuw de hele procedure gevolgd vanaf download, ook met een andere browser maar zonder resultaat. De browser geeft geen error dus het flash command zou de dm800 moeten bereiken maar die geeft geen enkele reaktie... DeDream
mobieltje Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Origineel bericht van: DeDream 3) DM800 bootloader Web Interface verschijnt en click "firmware upgrade" (OK); DeDream FOUT. Klik in de browser op "flash" (You can just flash a new version and everything will be fine! Grts.
DeDream Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Kan hier niet klikken! Kan alleen klikken op de onderstreepte delen. Is dit een andere versie van de bootloader? Don't panic! It's not a problem. You can just flash a new version and everything will be fine! Otherwise, you can boot from network or USB. If you're about to give up, you might get help at the Dream Multimedia Support board! Currently there aren't many other features... You can download your current flash contents (64 MB) here, but please don't expect to be able to flash it back. It's merely a debugging feature. This device's Serial Number is 78739, and was built on 2009/06/23. Booloader version: Dreambox Second Stage Loader BUILD #75, built 20091005 device info firmware upgrade
mobieltje Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Origineel bericht van: DeDream Booloader version: Dreambox Second Stage Loader BUILD #75, built 20091005 Ik ging er van uit dat je een recente image in je box had met bootloader #82 (de laatste) Deze bootloader heeft n.l. een ander brouwser scherm. Grts.
DeDream Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Nee dus! Dat betekent dat ik toch via de link "firmware upgrade" moet flashen, korrekt? Lijkt mij de normale procedure van wat ik me ervan herinner.... Ik upgrade van Nabilosat als dat er iets toe doet. DeDream
Toho_NL Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Dat is inderdaad de juiste manier van upgraden. Hoe lang heb je gewacht nadat je de flashprocedure gestart hebt? Het kan namelijk soms enige tijd duren voordat het proces start (laten we zeggen 1, max 2 minuten ofzo). Dat is althans mijn ervaring. 2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta 1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2
El_Bandito Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: Dreamedge Origineel bericht van: El_Bandito Jammer dat bij deze nieuwe image het programma Enhanced Movie Center niet goed draait. Je kunt hem via de image downloaden enhancedmoviecenter 2.01, die versie werkt niet, en als je handmatig de versie Enhanced Movie Center 1.10 er in zet, werkt deze ook niet. Wat werkt er niet ... ? Bij mijn 800er met nn2 3.2.1 werkt het prima Zodra ik op PVR druk via de afstandsbediening krijg ik een groen scherm. Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Littlesat Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Een crashlog hier posten in geval van een groenscherm doet wonderen... dan kun je precies zien waarom je een groen scherm krijgt... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Sigma Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Hier nergens last van zet Newnigma2 via flash er ééns op nieuw op en niet via een update! Dit Topic gaat over Newnigma2 Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Littlesat Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Ook bij Newnigma2 is het handig om bij een groenscherm de crashlog te kunnen zien... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Pinomans Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Ik heb deze versie van NewNigma een week in gebruik op de DM8000 Image werkt verder prima, geen vastlopers gehad en geen groene schermen. CCcam wordt standaard meegeinstalleerd wat zeer prettig is. Een ding vind ik wel vervelend en heb ik met andere images nog nooit gezien. Als je een kanaal ontvangt en dan naar TT gaat of je gebruikt de webcamviewer dan zie je het beeld van de uitzending van de zender er licht doorheen. Bij de webcamviewer is het nog erger, die heeft even tijd nodig om een view weer te geven en in de tussentijd heeft de DM een lichtgrijze achtergrond. Je ziet dan duidelijk het beeld van de uitzending.
oldebroek Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Origineel bericht van: Pinomans Een ding vind ik wel vervelend en heb ik met andere images nog nooit gezien. Als je een kanaal ontvangt en dan naar TT gaat of je gebruikt de webcamviewer dan zie je het beeld van de uitzending van de zender er licht doorheen. Bij de webcamviewer is het nog erger, die heeft even tijd nodig om een view weer te geven en in de tussentijd heeft de DM een lichtgrijze achtergrond. Je ziet dan duidelijk het beeld van de uitzending. Kun je instellen in je A/V instelling (menu > A/V instelling > OSD visibility Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen