Hemant Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Hoi, Ik heb een Dm7020 die ik staat aangesloten op een technisat met diseq a/b/c/d in de volgende vogorde. Atra1,Hotbird,Astra3,Astra2 Ik heb van alles geprobeert, nieuwe software Gemini, Openpli mar ik kreeg heb maar niet uitgericht. Verslagen heb ik een DM600 geleend, en binnen 10 minuten hand ik mijn technisat prefect staan op alle 4 de kopppen tussen de 85/90 % SNR en overal beeld. Alles netjes vastgedraaid en gecontroleerd vervolgend weer DM7020 aangesloten schotel stond al klaar dus daar hoefde ik niks meer aan te doen, tot mijn stommem verbazing, hetzelfde probleem weer geen lock op geen van de koppen. Overige drie sattelieten verwijdert en alleen met Astra uitgericht die werd gelocked handmatige scan gaf de benodigde zender. vervolgens weer de overige 3 erbij gezet en zelfde probleem weer geen lock. Is mijn dm7020 stuk? Wie geeft advies. Hemant. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Heb je een recente zenderlijst in de 7020 staan?
iemand Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Zeer waarschijnlijk de elco die de 22kHZ superponeert op het LNB-signaal. Is nl een bekende klacht van de 7020. Ik verwacht dat dit de oorzaak is van jou Diseqc klachten. Je kunt het in ieder geval proberen. Zo'n elco kost je nog geen euro. De SMD-versie eraf draaien en vervangen door een gewone versie. gr. Erik
Hemant Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 ok ik zie hem op het boord zitten. Moet het bord er helemaal uit of kan ik hem er van boven af solderen en dan de niewe erop? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast 1664 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Kan zo van bovenaf, 't is smd hè.(smd =surface mounted device, er zitten dus geen gaten in de printplaat)
iemand Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 met de combinatietang even beetpakken bij z'n metalen mutsje 90 graden draaien en dan 180 graden terug dan trek je het mutsje er voorzichtig af. daarna desoldeer je beide nog achtergebleven aansluitpennen dan kun je een gewone elco erop zetten de waarde moet zijn 22 uF / 25 volt (22 microfahrad met minimaal 25 volt werkspanning) let op dat je de min-zijde weer correct positioneert (zwarte streep, zie 2-e foto) als je klaar bent, maak dan nog ff een foto. Ik ben benieuwd. gaatje lukken, suc6 gr. Erik
Hemant Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 ik heb hem vervangen ze hadden geen phillips maar heb de waardes aangehouden. Probeerde een foto te maken maar die was niet hlemaal zuiver. Alles zit er in nog een reserver erbij genomen waren 20 eurocent p/s je weet maar nooit. Ales weer aangesloten maar nogsteeds hetzefde probleem. dm600 dot het wel en de 7020 geen lock. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
iemand Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Mooi dat een nieuwe elco gelukt is; kunnen we dan uitsluiten Dan graag een foto / OSD-afdruk van je config-scherm; mogelijk ziet daar een fout gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen