Gast zwartemerel Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 waar kan ik een 2de afstandbediening kopen voor de VU+ Duo? kan 1 adres op internet vinden, maar daar kost hij 30euro. wilde wel graag even wat prijzen vergelijken. en is het mogelijk om via de vu het beeld te resizen? als ik hem via scart om mn tv aansluit, dan is het beeld net te breed, een paar cm. ik kan dat met de tv niet doen. 16:9/4:3 instellingen heb ik al mee gespeeld, maar dat helpt niet. dan is het beeld of veel te smal, of dan die paar cm te breed.
Zuppelan Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Citaat: als ik hem via scart om mn tv aansluit, dan is het beeld net te breed, een paar cm. ik kan dat met de tv niet doen. Je bedoelt dat er een deel van het beeld wegvalt omdat het "onder de beeldrand" zit? Wat voor televisie heb je?
Gast zwartemerel Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ja dat klopt, bijv bij sbs heb je normaal nog een paar cm ruimte links naast het logo, en ik heb het logo nu klem in het hoekje zitten. tv is een Sony Trinitron, type zal ik morgen ff achterop kijken. laat ik nog even weten.
Zuppelan Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Om dat te corrigeren moeten de overscaninstellingen van je televisie aangepast worden. Bij Philips weet ik hoe dat moet (via een verborgen menu), maar van andere merken heb ik helaas minder verstand.
Satkieker Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Origineel bericht van: Zuppelan Om dat te corrigeren moeten de overscaninstellingen van je televisie aangepast worden. Bij Philips weet ik hoe dat moet (via een verborgen menu), maar van andere merken heb ik helaas minder verstand. En hoe werkt dat via verborgen MENU op een philips TV...??? ~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)
Zuppelan Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Zet je satellietontvanger uit en de Philips-TV via de afstandsbediening op 1. Dus op analoge ontvangst, of je nu signaal hebt of niet. Typ vervolgens vlot achter elkaar de volgende toetsen. 0 6 2 5 9 6 OSD Op veel afstandsbedieningen heet de OSD-knop I+. De televisie zal zappen als je die toetsen indrukt. Zodra je de OSD-toets ingedrukt hebt zal het servicemenu verschijnen. NIET ALLE INSTELLINGEN IN DIT SERVICEMENU ZIJN ONSCHULDIG! Kies "Alignments". Kies "Normal geometry". Je komt nu in een menu waar je de beeldgeometrie kan aanpassen. Zet je satellietontvanger aan. Met "Test pattern" kan je schakelen tussen een testbeeld en het beeld van je satellietontvanger. De instellingen die je hier wilt aanpassen zijn "H. Shift". "H. Amplitude", "V. Shift" en "V. Amplitude". Als de lijnen in het testbeeld niet helemaal recht zijn kan je ook de andere instellingen hier aanpassen, dit submenu is vrij onschuldig.
Gast zwartemerel Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 De tv is : Sony Trinitron KV21FX20B google brengt tot nu toe nog geen handige resultaten als ik zoek op Sony Trinitron KV21FX20B service mode.
Gast zwartemerel Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Service mode Sony over het algemeen: Standby, i, 5, Volume+, TV opgelost!! nu nog een extra AB
Zuppelan Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Ik had net deze handleiding gevonden: http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=35928 ... waarin precies hetzelfde staat Heeft het ook het gewenste effect gehad?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen