Jean-Claude Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Origineel bericht van: het laatste nieuws De voorzitters van de Nederlandse omroeporganisaties TROS en de AVRO geven om 12.00 uur een gezamenlijke persconferentie, waarin ze mogelijk een fusie bekendmaken, zo heeft de publieke omroepstichting NOS gemeld. Binnen het publieke bestel wordt al een tijd gesproken over vormen van samerwerking of fusie, aldus de NOS. Die gesprekken vinden plaats onder druk van bezuinigingen ter waarde van 200 miljoen euro per jaar die de rechtse regering aan het publieke bestel oplegt. Het aantal publieke omroepen zal omlaag moeten. Het mogelijk samengaan van de AVRO met de TROS komt als een verrassing, beklemtoont de NOS. De AVRO leek aan te sturen op samenwerking met de VPRO. Die twee omroepen doen veel aan cultuur. "Betrouwbare bronnen" vertelden het Nederlandse persbureau ANP dat de AVRO en TROS al maanden met elkaar aan het praten waren. AVRO is de oudste omroep van Nederland, TROS kwam voort uit het project rond het commerciële televisie-eiland REM. Beide omroeporganisaties zeggen afkerig te zijn van een levensbeschouwelijke achtergrond. (anp/adha) bron : website het laatste nieuws geplaatst : 06/05/11 11u31 DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Pjotrb Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Inmiddels is bevestigd dat de omroepen samen gaan. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
erikdk Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 huh? AVRO en VPRO? ik kijk een heel stuk minder 'holland' dan vroeger, dus misschien zijn de zaken geëvolueerd, maar dat lijken me nu toch 2 totaal tegengestelde omroepverenigingen te zijn. De barend servetshow, het simplisties verbond, dat was toch baanbrekende TV, dat kon toch enkel op VPRO? ErikBigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox; Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.
jacobus Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 AVRO en TROS gaan samen. Er is wel sprake geweest van VPRO en AVRO, maar dit is van de baan. VPRO wil (zo lang mogelijk) zelfstandig blijven. AVRO en VPRO zou toch niet zo heel vreemd zijn. Het zijn beide ongebonden omroepen, net als de TROS trouwens. Beide merken blijven overigens wel bestaan.
vincent1971 Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Ik denk de volgende fusie zal zijn: -vara/vpro/bnn -kro/ncrv -avrotros/wakkernl Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Miauw Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 En uit eindelijk krijgen we op een gegeven moment: Nederland 1 Nederland 2 Nederland 3 Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen