Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

WiFi-Bridge net-x

VAP11G WLAN Adapter

54Mbit

[20930] 39.00EUR

All pricing incl. 19% German-VAT

plus shipping costs

Mit der neuen WIFI Bridge (WLAN Bridge) können Sie jedes Netzwerkgerät in Ihrem WLAN integrieren, egal ob Receiver, Drucker, Spielkonsole oder PC.

Die Stromversorgung der Bridge ist über mehrere Möglichkeiten zu realisieren:

Bei Geräten die zusätzlich über einen USB Anschluss verfügen, kann dieser für die Stromversorgung der Bridge genutzt werden.

(Zum Beispiel: Reel Multimedia ReelBox (alle), Kathrein 922, Kathrein 960, Vantage 8000, 7100, Octagon 1018, Dreambox 7000, 7020, 7025, 8000* und viele weitere).

Bei der Dreambox 8000 kann mit dieser WLAN Verbindung auch das Image geflashed werden.

Geräte von Dream Multimedia (Dreambox 100, 500, 500HD, 600, 800HD, 800HD se können die Bridge mit dem Original Netzteil von Dream Multimedia Speisen.

Über ein Netzteil mit USB Anschluss oder passenden Stecker

(nicht im Lieferumfang enthalten)

Die Bridge unterstützt:

WEP ( 64 Bit ), WEP ( 128 Bit ), WPA und WPA2 security.

Unterstützt WLAN Standard: IEEE 802.11B/G

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Deze heb ik toevallig enkele dagen geleden besteld via de grote internationale veilingsite. Ik heb deze in Engeland besteld voor een totaalbedrag van £ 22,86 dus € 26,85 inclusief verzenden.

Als je zoekt op de veilingsite op VAP11G dan komen ze vanzelf naar voren.

Is er iemand die ervaring met deze bridge heeft wan daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik wil deze gebruiken voor mijn VU+ Duo en ben dan ook benieuwd of het streamen ook een beetje redelijk gaat.

Geplaatst:

heb al meerdere van deze bridge adapters in gebruik genomen en het is wel makkelijk. Configuratie is goed te doen maar het bereik van de adapters is niet zo als van een wifi adapter in je laptop, maar voor in huis is hij goed. Je moet alleen niet te veel staal en beton hebben tussen de router en de bridge.

Ik ben dus zeer teverden over de bridge en hij is het geld echt wel waard.

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

Gast bobelen
Geplaatst:

vandaag een db 7020 draadloos gemaakt app.werkt perfect

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Het bereik hoeft bij mij absoluut niet groot te zijn, 10 meter is meer dan voldoende, 6 meter is al goed. Het gaat mij erom om de losse kabel die nu over de grond ligt weg te halen, alle overige kabels liggen onder het lamelparket en om nog een kabel erbij te leggen is een heidens karwei omdat alle plinten gespijkerd zijn. Dus zo'n bridge is dan een uitkomst.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Is er iemand die ervaring met deze bridge heeft wan daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik wil deze gebruiken voor mijn VU+ Duo en ben dan ook benieuwd of het streamen ook een beetje redelijk gaat.

Hangt hier aan DM7000 en DM7025+, werkt al een hele tijd perfect.
Geplaatst:

Ik heb hem hier ook maar heb hem gekocht om te testen maar het werkt goed alleen het streanmen gaat niet.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

SD streamen gaat wel prima, HD... daar zal de bandbreedte wellicht te klein voor zijn.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Op zich is dat geen ramp, ik wil hem eigenlijk hoofdzakelijk gebruiken voor het beheer van de box.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Deze heb ik toevallig enkele dagen geleden besteld via de grote internationale veilingsite. Ik heb deze in Engeland besteld voor een totaalbedrag van £ 22,86 dus € 26,85 inclusief verzenden.

Als je zoekt op de veilingsite op VAP11G dan komen ze vanzelf naar voren.

Als je het aandurft via china is het 29 dollar incl. verzendkosten. Maar ook via MP is ie rond de 20 euro te koop.

Gtz. Martje B

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Inderdaad, ik maak dankbaar gebruik van de mogelijkheden timers aan te maken middels mijn laptop, erg handig. De stream-mogelijkheden gebruik ik nauwelijks.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Vandaag heb ik de bridge binnen gekregen, geïnstalleerd, getest en weer verwijderd.

Ik was absoluut niet onder de indruk, het bereik is minimaal vooral als de bridge in een kastje zit. De te overbruggen afstand is bij mij ongeveer 6 meter maar bij een eerste test met een film overdragen kwam ik niet verder dan een erg magere 200-300 KB p/s.

Na de bridge iets beter gepositioneerd te hebben kwam ik op maximaal 1550 KB p/s. Dit was wel een stuk beter maar vond ik toch nog wel mager en heb dus de bridge er weer tussenuit gehaald, helaas leuk geprobeerd maar gewogen en te licht bevonden.

Voor puur beheer is die zeker wel geschikt maar voor data overdracht minder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
WiFi-Bridge net-x
VAP11G WLAN Adapter
54Mbit
[20930] 39.00EUR
All pricing incl. 19% German-VAT
plus shipping costs

Mit der neuen WIFI Bridge (WLAN Bridge) können Sie jedes Netzwerkgerät in Ihrem WLAN integrieren, egal ob Receiver, Drucker, Spielkonsole oder PC.

Die Stromversorgung der Bridge ist über mehrere Möglichkeiten zu realisieren:
Bei Geräten die zusätzlich über einen USB Anschluss verfügen, kann dieser für die Stromversorgung der Bridge genutzt werden.

(Zum Beispiel: Reel Multimedia ReelBox (alle), Kathrein 922, Kathrein 960, Vantage 8000, 7100, Octagon 1018, Dreambox 7000, 7020, 7025, 8000* und viele weitere).

Bei der Dreambox 8000 kann mit dieser WLAN Verbindung auch das Image geflashed werden.

Geräte von Dream Multimedia (Dreambox 100, 500, 500HD, 600, 800HD, 800HD se können die Bridge mit dem Original Netzteil von Dream Multimedia Speisen.
Über ein Netzteil mit USB Anschluss oder passenden Stecker
(nicht im Lieferumfang enthalten)

Die Bridge unterstützt:
WEP ( 64 Bit ), WEP ( 128 Bit ), WPA und WPA2 security.
Unterstützt WLAN Standard: IEEE 802.11B/G

Deze kan je niet zomaar aansluiten op een DM500HD want 500HD heeft een miniUSB poort. Je hebt dus een omzetter van usb [vrouwtje naar miniUSB manetje nodig].
Wat ook zulke Wifi kan vervangen is bij voorbeeld lichtnet internet adapters van Sweex of andere merken. Gewoon een aansluiten naast je router en een naast je dreambox, klaar is kees, geen wifi - wel internet zonder kabels.

Groetjes
Gast Duolist
Geplaatst:
Origineel bericht van: peter2007
De DM 8000 heeft zelf wifi en heeft dat ding niet nodig
Op meerdere boxen kan je WiFi benutten met een dongle, dat hoeft niet onboard te zijn.
Maar een bridge is natuurlijk veel eenvoudiger op te zetten en geeft (normaal gesproken) een betrouwbare verbinding, omdat het voor de box gewoon een LAN-verbinding is.
Vooral als je vaak aan het knutselen bent, is dat een groot voordeel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen