joopkiller Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Beste forumbezoekers, Ik heb sindskort een dreambox en heb een tweede aangeschaft. Nu wil ik en exacte kopie van de ene dreambox overzetten op de andere. Is dit mogelijk? Zo ja, heb je daar bepaalde programma's voor of iets dergelijks. Ik heb een dreambox 800 HD, bootloader 76, image= Gemini 5.0 Alvast bedankt.
vGnp Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Ik weet niet of Gemini die plugin ook kent, maar onder OpenPLI maak ik een backup van de image met de NFI Backup plugin. En met de op die manier gemaakte .nfi kun je dan de tweede box flashen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
sens Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Ik heb de NFI backup plugin geïnstalleerd en een backup gemaakt. Die backup staat nu op de harddisk (media/hdd/backup/NFI-Backup) Als ik hem nu terug wil zetten, hoe kan ik dat dan het best doen? Ik zag bij de plugins ook nog "NFI-Flash staan. Moet het daarmee? Of kun je het beste flashen via je browser in Windows?(stroom van de box af> aan/uit-knop ingedrukt houden> stekker er weer in steken en aan/uit-knop ingedrukt houden) dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
Gerard 76 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 gewoon via de STOP methode,met je browser. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ia_#Post1652599 stekker kan erin blijven.
vGnp Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Origineel bericht van: sens Als ik hem nu terug wil zetten, hoe kan ik dat dan het best doen? Met een ftp programma (b.v. Filezilla: --> KLIK <-- ) naar je PCtje halen, tweede box aan het netwerk hangen, en dan i.d.d. via de stop methode. Let er wel even op dat het een echte kopie is, als beide boxen aan het netwerk hangen na flashen van de tweede box krijg je dus een IP adres conflict als je een vast adres hebt ingesteld i.p.v. DHCP.Edit: Ik dacht dat ik op joop reageerde, maar dat maakt voor het verhaal niet(s) uit vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
cejean Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Google maar eens op: Dflash Gebruik ik altijd. * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
sens Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Ik vraag me alleen nog af hoe ik een image kan opslaan van mijn 500HD. Ik gebruik de harddisk van mijn 800HDse via het netwerk op mijn 500HD. Ik wil van de 500HD ook graag een NFI backup maken, maar nu lukt dat niet. Ik heb de plugin gedownload op de 500HD, maar als ik een backup wil opslaan, dan werkt dat niet. Iemand een idee hoe dat mogelijk is via het netwerk? dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
metoo Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 op de 500 bij verbindingsbeheer/mount "gebruik als hardeschijf vervanging" op ja gezet? Misschien dat het dan lukt? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
sens Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ja, dat heb ik gedaan. dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
hafeez Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Let wel op dat je genoeg vrij memory hebt (check met: free) De versie ik gebruik die checkt dit en maakt indien nodig een swapfile aan. Helaas kan je een swapfile wel aanmaken op een share maar niet activeren. Je hebt dan een USB stick nodig voor de swapfile. Je kan ook proberen om een backup te maken nadat de box een frisse reboot heeft gehad zodat het geheugen nog niet vol is.
sens Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Origineel bericht van: hafeez Let wel op dat je genoeg vrij memory hebt (check met: free) De versie ik gebruik die checkt dit en maakt indien nodig een swapfile aan. Helaas kan je een swapfile wel aanmaken op een share maar niet activeren. Je hebt dan een USB stick nodig voor de swapfile. Je kan ook proberen om een backup te maken nadat de box een frisse reboot heeft gehad zodat het geheugen nog niet vol is. Ja, dat zag ik gisteren dat hij dat deed op de DM800HDse.(die swapfile aanmaken bedoel ik) USB kun je niet aansluiten op de 500HD, alleen een e-SATA schijf. Wat irritant dat zelf een usb stickje niet kan....maarja, om daar nu een 800 voor te kopen is ook een beetje teveel van het goede. dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen