Ga naar inhoud


[6073] Met Johan kanalenlijst geen geluid bij alle MTV en VH1 kanalen.


gps

Aanbevolen berichten

Ik heb de Rayhtec 3.12E en de laatste kanalenlijst van Johan maar krijg geen geluid op alle MTV en VH1 kanalen. Alle pids al geprobeerd. Blijft op Nagravision staan. Bij alle andere staat Seca. Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit wordt veroorzaakt door de firmware 3.12E

Opnieuw een pidscan uitvoeren zou het geluid probleem moeten oplossen.

Met de 3.12E ondervind ik ook problemen met scannen van kanalen met deze firmware.

Mijn Philips decoders zijn nu allemaal terug geflast naar 2.12d of de originele firmware.

Ik wacht wel op de opvolger van 3.12E.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem is sinds gisteren. Als ik een pidscan doe, bijv. MTV-NL met CA-ID 0100 en ECM Pid 6411 met Provider 006a dan heb ik geluid maar zap ik heen en weer dan is het weer verdwenen. Ook blijft er bij + menu bij CAM Nagravision met CA ID 1817 staan. Voorheen CAM Seca en CA ID 0100. Ik ga nu de 2.12D proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nu niet testen met een 6072/6071 decoder.

Probeer anders eens een harde reset.

Als dit niet helpt kijk dan of je signaal kwaliteit wel goed is.

Dit wil ook wel eens problemen opleveren waardoor je niet de juiste codering kan kiezen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles geprobeerd, schotel is 1.4 meter en 100% uitgericht en ontvangers met originele software en HD ontvanger geen probleem.

Volgens mij is er gisteren iets in de codering veranderd. Nagravision toegevoegd zoals op de RTL's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gps

Volgens mij is er gisteren iets in de codering veranderd. Nagravision toegevoegd zoals op de RTL's?


Best mogelijk maar zoals eerder gemeld, ik heb geen Philips decoder bij de hand momenteel om wat uit te testen.

Anders even een algehele decoder reset proberen en een nieuwe snelscan uitvoeren met 2.12d
Mogelijk moeten de MTV kanalen opnieuw ingelezen worden door de toevoeging van een codering.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een keer dan.

De V3.12e stemt af op datgene wat er in de kanalenlijst staat. Zijn er problemen dan staat het dus niet goed in de kanalenlijst.

 

V2.12d kijkt naast de kanalenlijst ook naar de Program Map Table(PMT). Omdat dit bij velen in het verleden ongewenste en willekeurige pid wijzigingen tot gevolg bleek te hebben, is dat eruit gehaald bij V3.12e.

 

De snelscanlijst van Canal Digitaal bevat fouten, dus als die gebruikt gaat worden icm V3.12e moet er eea handmatig gewijzigd worden.

Daarnaast blijft Canal Digitaal het leuk vinden om de kijker aan het werk te houden door telkens weer wijzigingen door te voeren, dus je moet de lijst up to date blijven houden.

 

@gps,

Als je pid wijzigd even ontvanger aan en uit zetten met AB. De wijziging wordt dan opgeslagen.

 

Regards,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders nogmaals een algehele decoder reset en alleen de MTV kanalen inlezen.

Transponder 11973 verticaal

en

Transponder 11739 verticaal

Alle twee op de Astra 19.2

 

Dan sluiten we de omissies van de CanalDigitaal snelscanlijst uit en zouden de gevonden MTV en VH1 kanalen moeten werken.

Mits er een seca3 kaart gebruikt wordt met minimaal een basis abonnement, dat dan weer wel. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles al geprobeerd, met V2.12D en V3.12E, sinds eergisteren gaat er iets mis met die MTV en VHF1 kanalen. Voorheen heeft het 100% gewerkt, kaart met familiepakket, alle andere kanalen OK. Met de 7141 ook geen probleem. Graag reactie bij wie het ook niet/wel allemaal werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen, maandag kan ik even voor je kijken of het probleem zich ook bij mij voordoet.

Intussen kan je nog een oudere Rayhtev, 2.12B bijvoorbeeld, proberen.

Ik heb de indruk dat de problemen met het inlezen van de zenders zijn ontstaan met het implanteren van de snelscanlijst.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee

Ik heb dus ook geen geluid op de MTV's en VH1 zenders.

MTV Music en VH1 Classic geven zelfs geen geluid na een pidscan.

 

De overige MTV's en VH1 wel maar de pid laat zich niet opslaan.

Een keer zappen en het geluid is weer weg en kan de procedure pidcan opnieuw beginnen.

Lijkt mij een 3.12E firmware klusje voor RayhTec.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij nog niet. Canal Digitaal heeft het de laatste tijd teveel op de heupen met hun wijzigingen en het heeft geen zin om daar als een dolle hond achteraan te rennen.

Als ze het straks allemaal zelf weer een beetje op een rijtje hebben en het werkt dan nog steeds niet kan altijd nog uitgezocht worden wat er nu precies aan de hand is en waarom het bij de ene zender wel en de andere zender niet werkt.

 

Lijkt mij ook niet dat er zoveel gemist wordt. Muziekzenders genoeg die wel werken en door de provider te kiezen met 0d05 kan enig gestuntel van Canal Digitaal omzeild worden.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...