J3F Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Beste member leden, Binnenkort krijg ik mijn Smargo Smartreader binnen voor mijn PC (Debian). Nu ben ik alvast wat informatie aan het verzamelen om straks de installatie te versoepelen. Veel informatie heb ik al gevonden echter rijst mij nu nog één belangrijke vraag. Hoe zit het met het (her)activeren en updaten van de smartcard. Het zou namelijk niet logisch zijn om elke keer de kaart in een ontvanger te moeten steken omdat hij anders niet werkt. Op jullie forum kwam ik het volgende bericht al tegen (klik), de vraag is nu echter klopt deze informatie nog. Of heeft CD dit inmiddels geblokkeerd/aangepast (als het überhaupt wel mogelijk is voor ze ). Hierbij nog de nodige gegevens: Canal Digitaal NL MediaGuard 3 (SECA3) CCcam 2.2.1 Debian 5 Smargo Smartreader+ 1.04 Alvast bedankt voor jullie reactie!
1pm Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 ffe in je lijn zetten neem tenminste aan gaat om lan sharing F: xxxxxx xxxx 3 0 1 { 0:0:1 } dan wordt je kaart geupdate via een box 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
J3F Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 Het gaat inderdaad om LAN sharing, dus als ik dat in één van me F lijnen zet. En dan de C-line op mijn VU+ Duo laat verbinden met de F lijn die 3 0 1 heeft, dan update hij gewoon de kaart op mijn Debian server. Heb ik het zo goed begrepen?
Henksat Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Origineel bericht van: 1pm F: xxxxxx xxxx 3 0 1 { 0:0:1 } Alleen F: xxxxxx xxxxx is al voldoende, rest is onzin. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
J3F Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Omdat ik het zonde vind om een nieuwe post aan te maken (ook een beetje forum bevuiling), plaats ik mijn vraag in deze topic. Inmiddels heb ik mijn Canal Digitaal NL kaart draaien op mijn Debian server. Alleen zit ik nog met één probleem wanneer mijn kaart in mijn VU+ Duo zit dan heb ik een "Total handled LOCAL ecm's" van ongeveer 97%. En sinds de kaart draait via mijn server heb ik "nog maar" 79%. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of dit een probleem is, maar vind het vreemd dat het eerst wel bijna altijd 100% was. Weet iemand waar dit aan kan liggen, de Smargo reader staat default ingesteld zoals hij wordt verkocht. Zie hieronder de gegevens: Code: smartreader+ version v1.3MODE autoswitchFREQ 3.69 MhzKERNEL normalT_MODE t = 0EGT 0 Dit heb ik ingesteld in mijn CCcam.cfg van de server: Code: serial reader : /dev/ttyUSB0 smartreader+SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 6800000 Toen ik de Smartcard clock frequency nog niet had toegevoegd, zat de ecm op ongeveer 77%. Alvast bedankt voor jullie antwoord
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen