acf69 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 Ik heb twee CD gecertificeerde ontvangers en krijg prima signaal op de 19.2 & 23.5 Astra satellieten. Ik heb net een CD gecertificeerde Samsung gekocht. Laatste Firmware geinstalleerd. Also ik zoek krijg ik alleen maar kanalen op een aantal transponders met Spaanse kanalen, maar geen signaal of de CD transponders. Hoe kan dat zijn? Ik zoe het nog begrijpen als ik de hele satelliet niet op mijn Samsung ontvangen kan door bv foute Diseqc kanalen, maar dit is wel raar...
SalimRMAF Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Zoek je wel op CanalDIgitaal/TVV? Ipv Satteliet. En/of de CAM uit je TV, en/of de CD smartcard erin/eruit, etc. Probeer dit eens. Welke tv heb je precies? Ik de D6530, CD zenders werken wel erg goed, buiten een paar foutjes om. (Zenders zijn soms blokkerig, door compressie o.i.d.) en soms krijg ik een CI-certifictie bericht. Maar valt mee te leven! Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
rudolfdebeer Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Samsung als sateliet ontvanger??? Nieuw voor mij. Je hebt een gecertificeerde TV dus die DVB-T en Cable doet. Niks satelliet. en geen CD. Vlgs mij is KPN of Ziggo een optie nu. Of een losse receiver Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
rlckring Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 LNB Settings.. LNB LOW: 9750mhz LNB HIGH: 10600mhz Tone 22khz: Auto
acf69 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Ik zoek via Canal Digitaal en niet via Sateliet. Als ik via Sateliet zoek krijg ik 1300 kanalen op 19.2 en 23.5, inclusief enige CD kanalen. Als ik via CD zoek, maakt niet uit of HD of SD voorkeurslijst krijg ik geen enkele zenders, ook niet met de instellingen van rickring. Interessant is dat also ik via CD zoek maar een transponder gescand wordt, en dan komt een message "no channels found". Ik heb de laatste firmware en een Samsung C8780 met S2 Tuner.
Tonskidutch Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Citaat: Laatste Firmware geinstalleerd had je ook gelezen op de bekende fora voor samsung wat de voor en de nadelen waren voordat je de firmwar geflashed hebt? wat je overigens niet vertelt is of je een CI+ module van canalDIGITAAL gebruikt of een ander? en wat je niet verteld is welke setup en landstaal je gebruikt? ciao Pabadam Yonderboi
acf69 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Citaat: had je ook gelezen op de bekende fora voor samsung wat de voor en de nadelen waren voordat je de firmwar geflashed hebt? Ja, en ik heb de laatste firmware nodig zodat CD kanalen netjes in een zenderlijst staan Citaat: wat je overigens niet vertelt is of je een CI+ module van canalDIGITAAL gebruikt of een ander? CI+ module van Canal Digitaal, maar dit heeft denk ik niets te maken dat ik de zenders niet kan vinden. Ik heb het probleem met en zonder kaart + CAM Citaat: wat je niet verteld is welke setup en landstaal je gebruikt? Nederland en Nederlands. Ik heb precies de instructies van Samsung en CD gevolgd.
Tonskidutch Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 nu ja ik wilde enkel bevestigd zien of de informatie klopte waar anderen van uit gaan zonder dat in je vraag te hebben gelezen en de kaart zit ook juist om in de CI+ cam? het kan best zijn dat die nieuwe firmware nu ook kijkt of er een kaart in de module zit vooraleer die zenders te tonen en of te vinden tijdens zenderzoekloop. Citaat: Ik heb precies de instructies van Samsung en CD gevolgd. dan is die instructie fout en zou canalDIGITAAL (na veelvuldige feedback van gebruikers) toch wel moeten weten waar het euvel zit... toch? misschien weet het lid SatMann (Sat4all Core Member) raad die heeft ook een samsung met dvb-2 werkende ciao Pabadam Yonderboi
acf69 Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Geplaatst: 1 juni 2011 Ben inmiddels iets wijzer geworden door meerdere forums te lezen (incl. Duitse). 1/ Mijn Samsung 46C8780 heeft niet alle CD transponders in zijn menu, die moest ik manueel aanmaken 2/ Ik krijg geen signaal op de high frequency transponders op de 19.2 Astra. - 12,515 - 12,544 - 12,622 Het interesante is dat al deze frequenties de "H" polarisatie gebruiken. De "V" polarisatie high frequency krijg ik wel. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Mijn Philips receiver van CD krijgt wel een signaal op deze transponders. Kan het zijn dat de Samsung receiver gevoelig is?
Eduard07 Geplaatst: 1 juni 2011 Geplaatst: 1 juni 2011 Heb je de Samsung wel goed aangesloten op de lnb? Als hij de lnb niet aanstuurt om te polariseren, kan er wat mis zijn met de 13/18 puls, of met de kabelverbinding. In ieder geval krijgt de lnb geen puls "om horizontaal te gaan". Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 zal toch niet doorgelust zijn via die philips? ciao Pabadam Yonderboi
acf69 Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 Eduard07: Ik krijg wel H polarisatie op low frequency en op de 23.5 Astra. Also ik mijn Philips receiver aansluit krijg ik wel alle transponders dus ik denk dat het aan mijn Samsung TV / S2 receiver ligt. Ton: hij is niet doorgelust
satencom Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 kijk even in het menu bij de lnb instellingen , staat de Polarisatie op Auto of op verticaal ,kijk daar even naar. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eduard07 Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 In die richting zocht ik het ook. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
acf69 Geplaatst: 3 juni 2011 Auteur Geplaatst: 3 juni 2011 Die instelling heb ik niet. Alleen de volgende instellingen onder LNB: LNB LOW: 9750mhz LNB HIGH: 10600mhz Tone 22khz: Auto en de diseqc. Bovendien krijg ik zowel horizontaal als ook verticaal op de lage frequenties en op alle frequenties op de Astra 23.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen