Ga naar inhoud

Alleen op 2 satellieten ontvangst op Multytenne TWIN

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Refactor

Je schreef dat er bomen staan op enige afstand. Nu is het niet zo moeilijk om de afstand van de bomen te meten, maar de hoogte van de bomen meten is dikwijls lastiger en meestal maar een schatting. Ik heb voor me zelf een hulpstuk gemaakt van twee houten latten. Op een verticale lat van ongeveer 2 meter lang heb ik onder een hoek van 26 graden een dwarslat bevestigd van ongeveer 1 meter lang. Die 26 graden heb ik genomen omdat de Astra 2 in Utrecht op 26,6 graden elevatie staat en deze het laagste aan de horizon staat van de 4 te ontvangen satellieten. Die dwarslat steekt met de lage zijde 25cm achter de verticale lat uit zodat ik het hulpstuk daarmee boven op de schotel kan hangen. Hou het hulpstuk in de richting van de te ontvangen satellieten en hou de verticale lat met een waterpas verticaal. Nu kijk ik langs de schuine dwarslat om te zien of er niets in de weg staat.

Bij bomen moet je er wel rekening mee houden dat die elk jaar hoger worden, dus misschien kan het nu nog net goed gaan, volgend jaar misschien niet meer. Dus misschien toch maar een ander plekkie zoeken voor de schotel of de bovenste takken er om de paar jaar afknippen maar dat is ook niet eenvoudig als dat hoog in de lucht is.

Schotels: Multytenne twin, Triax 64cm met Maximum duo-lnb-quad, Triax 78cm met Maximum duo-lnb-quad.

Tuners: Inverto Scena 5m, ClarkeTech 2100, ClarkeTech 5000HD, SAB Exporer CISC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen