Ga naar inhoud

[DM800HD] db configuratie fout of lnb kapot?

Aanbevolen berichten

Gast efronic
Geplaatst:

het volgende is mijn situatie:

Ik heb db 800 hd in huis. deze is aangesloten op mijn parabool schotel en 2 lnb's.

Ik wil zowel 19.2 als 23.5 ontvangen. alleen 23.5 pakt ie. tussen de lnb's zit een switch.

Ligt het aan mijn instellingen op de db of de lnb?. de lnb die niets doorgeeft is de volgende:

IMG_0978

Deze heeft het altijd gedaan voor zover ik weet.

de 23.5 lnb is de volgende:

IMG_0977

Mijn ontvangst instellingen zijn:

IMG_0980

Het vage is dat ik bij de signaalzoeker alleen op 19.2 iets vind/de db iets aangeeft. Ik ga ervan uit dat dit een software foutje is. het volgende wordt aangegeven:

IMG_0979

Heb ik nou een fout gemaakt in mijn db instellingen of is de lnb misschien verkeerd/kapot. Met de signaalzoeker tussen de lnb en de reciever pakt ie verder wel de frequentie en goed ook..wat zou het kunnnen wezen?

Alvast bedankt.

mvrg,

Efronic

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Allereerst de vraag: Heb je op 23.5E beeld? Het zien van signaalsterkte is niet genoeg namelijk.

Corresponderen de DiSecq instellingen in je box met de werkelijkheid van de aansluitingen?

Wat voor switch heb je?

Geplaatst:
Origineel bericht van: efronic

Heb ik nou een fout gemaakt in mijn db instellingen of is de lnb misschien verkeerd/kapot. Met de signaalzoeker tussen de lnb en de reciever pakt ie verder wel de frequentie en goed ook..wat zou het kunnnen wezen?
Alvast bedankt.
mvrg,
Efronic

Even terug naar het begin: als je achter de schotel staat, zit de lnb voor Astra 1 links en die voor Astra 3 rechts.
In spiegelbeeld gemonteerd, dus. Heb je dat zo gedaan? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Gast efronic
Geplaatst:

Ik heb 3 opties,links (midden in mijn geval) astra 3(23.5) en rechts astra 1(19.2) de switch is een Emitor AB

Hier een foto van de schotel:

Dish

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: efronic
links (midden in mijn geval) astra 3(23.5) en rechts astra 1(19.2)

Da's dus niet goed... A1 moet aan de andere kant van het midden zitten.
Gast efronic
Geplaatst:

.....Oke.. dat is dan mooi dom van mij haha.. ga het direct testen.. laat het zo weten smile.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Zo zie je maar weer, een fotootje kan echt helpen smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen