Con Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ik gebruik Enhanced movie center naar volle tevredenheid, speelt MP3 en VOB-jes af vanaf mijn pc's. Echter, als ik de VU-DUO en met name EMC opstart wordt er standaard gezocht naar gesharede pc's terwijl er pc's tussen zitten die niet in de lucht zijn. Mijn vraag, kun je aangeven dat er alleen gezocht wordt naar pc's die op dat moment zijn aangemeld? En, zoja, hoe dan? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Con, even de bron citeren: Citaat: Symlinks werden angezeigt und mit speziellem Icon gekennzeichnet. (Wennn das Ziel nicht existiert, wird der Symlink nicht angezeigt.) Es können in EMC auch neue Symlinks erstellt werden. EMC kann eigene Bookmarks anlegen (Wennn das Ziel nicht existiert, wird der Symlink nicht angezeigt.) Als de mount niet bestaat omdat een PC uit is wordt de externe verwijzing niet aangegeven in EMC + Citaat: Symlink mit EMC erstellen: Mit der "<" Taste (neben der Null) soweit zurückgehen damit man auf das Zielverzeichnis gelangt (man kann bis root gehen, von da aus meist auf die Datenträger unter /media oder /autofs). Mit dem Cursor auf das Verzeichnis oder Datei gehen für die ihr ein Symlink erstellen wollt. (z.b. /autofs/sdb1 und e.v. Filmverzeichnis das da auf der Platte ist.) [MENU - [symlink erstellen] danach dort hin navigieren wo der Symlink dann erstellt werden soll. Meistens wohl unter /media/hdd/movie/ [OK] Mit [Movie Home] zurück nach /media/hdd/movie/ oder auch per Bookmark, und wenn das Verzeichnis noch nicht neu geladen wurde, dies mit [TV] machen. Um einen Symlink von z.b. einer ext. Platte zurück auf die Interne zu machen, genau gleich nur den umgekehrten Pfad auswählen. So kann man von beiden Platten einfach hin und her springen. Beginnt der Symlink-Name mit "-" steht er gleich am Anfang vor "A" und "1". Mit der "<" Taste (neben der Null) soweit zurückgehen damit man auf das Zielverzeichnis gelangt (man kann bis root gehen, von da aus meist auf die Datenträger unter /media oder /autofs). met de "<" toets (naast -0-) zo ver terugbladeren opdat je op de gewenste map komt (je kunt zelfs terug gaan naar root en van daaruit via de map (root) /media naar die externe mounts komen die per autofs zijn opgenomen dus eigenlijk zou als je per automount / autofs de links hebt aangemaakt die niet mogen opduiken in je overzicht let wel dat is EMC versie V.2.0.1 by Coolman & Swiss-MAD hoe heb je de mounts aangemaakt? per menu > instellingen > systeem > netwerkbrowser - Verbindingsbeheer ? dan gelden de automounts via autofs dus zou het moeten kloppen wat de makers van de plugin schrijven. het automount principe is echter niet feilloos en een uitgeschakelde PC kan een timeout genereren ofwel wordt toch getoond in het overzicht. ciao Second Life Mungo Parker
Con Geplaatst: 10 mei 2011 Auteur Geplaatst: 10 mei 2011 Alleen al dat je er weer bent doet mijn avond goed maken. Pfffff, een hele geruststelling. Laat ik het verhaal nog maar eens een keer rustig lezen. Welcome back. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen