Ga naar inhoud

[XP] silverlight werkt niet RTL/NOS wél SBS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn dat silverlight onder windows XP niet werkt bij de videostreams van RTL en NOS, maar wel bij die van SBS6?

Er is geen foutmelding, gewoon zwart beeld.

Geplaatst:

Er komen regelmatig updates voor silverlight via de windows update, misschien heb je die op 1 of andere manier niet gehad.

Ik heb even voor je getest op een laptop met xp home en rtl4 speelt daar gewoon goed met silverlight.

Geplaatst:

Nee, alles is up-to-date. Compleet verwijderen-reboot-opnieuw downloaden en installeren maakt ook niks uit. Ik lees meer van deze verhalen op internet, maar nergens een (algemene) oplossing.

Waarschijnlijk is het gewoon een budproduct, maar voor sommige streams is er geen alternatief. Jammer dat het bij de meesten wel werkt want de beste motivatie om het op te lossen is natuurlijk teruglopende bezoekersaantallen.

Raar dat SBS6 bij mij dan weer wel werkt, die gebruiken kennelijk een 'feature' niet.

Geplaatst:

Men zegt dat als je silverlight eraf gooit je dan weer mediaplayer krijgt, heb dat echter zelf niet getest want silverlight werkt bij mij gewoon op alle pc´s.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Geplaatst:

Ja, dan komt mediaplayer weer 'boven'. Maar steeds meer sites geven alleen nog silverlight ondersteuning. In plaats van een player krijg je dan een link naar silverlight. Silverlight wordt ons dus 'opgedrongen' want je kunt die streams nergens anders mee afspelen, ook vlc niet.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Bij mij heb ik het opgelost, door IE 9 te downloaden, maar de 32 bit versie. De 64 bit versie werkte hier niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henri Aalten
Bij mij heb ik het opgelost, door IE 9 te downloaden, maar de 32 bit versie. De 64 bit versie werkte hier niet.

Volgens mij heb jij het over Flash en niet over Silverlight.
  • 5 weken later...
Geplaatst:

Nog even een update: na een weekje vakantie werkt Silverlight op RTL ineens wel. Uiteraard is er geen enkele verandering of update tussen het uitzetten van de computer een week geleden en nu. Wellicht een (eindelijk) verlopen cookie?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen