Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen ik zie door de bomen het bos niet meer.

IK heb van iemand een VU+duo gekregen die ik opnieuw moet flashen.

NOu zal dat nog wel lukken maar wat moet ik daarna allemaal instellen om het goed werkend te krijgen

IK wil er zowiezo graag open pli op hebben.

Daarna moet ik heb ik op hier gelezen cc cam instaleren menu aplicaties en dan groene knop als ik het goed heb.

De harde schijf zal ook opnieuw ingesteld moeten worden hoe kan ik dat het beste aanpakken?

En op een ander forum las ik dat je samba op de linuxkant moet instaleren waar dient dit voor en hoe en waar moet ik dat instaleren ???

Kortom een hoop vragen wil er graag zelf mee aan de slag, maar niet als een kamikazen piloot dat ik straks helemaal niks meer kan met de box

Alvast bedankt voor de geboden hulp

Vriendje Stokvis

Gast Duolist
Geplaatst:

Begin heel simpel: na het installeren van het gewenste image (wat eenvoudig gaat door dat image op een USB-stick te plaatsen en vervolgens de spanning van de DUO in te schakelen. Volg de opdrachten op het VFD.

Als de box uiteindelijk is opgestart, volg je de eerste installatie wizard. Mocht deze niet komen, omdat de box al in gebrui is geweest, stel dan in het menu de A/V-instellingen in en configureer de tuner.

Installeer vervolgens (als het PLi is via Menu --> Applicaties --> groene knop alleen de gewenste settings en als softcam CCCam 2.2.1

Als je kaart nu (met de chip naar beneden) in de ingebouwde kaartlezer zit ben je klaar. Eventueel nog de HDD opnieuw initialiseren (via Menu --> Instellngen --> Systeem --> Harde schijf --> initialiseren). Let op: dat kan een langdurig proces zijn, dat op de achtergrond verloopt. Eventueel kan je via Blauw de voortgang volgen.

Klaar en genieten!

Als je met de box vertrouwd bent geraakt, is het tijd geworden eventueel andere plugins te installeren, eerder niet aan beginnen.

Geplaatst:

Hallo luitjes,

Ik mijn vu+ duo voorzien van een nieuwe pli sw en een nieuwe

settingslijst van henk sat.

Alle functie's werken zoals, epg,txt. maar ik heb alleen maar beeld op fta zenders.krijg van de rest wel zender info en andere info.Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan ???

alvast bedankt

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je hebt wel CCCam geladen, te vinden onder Menu->Applicaties->Groene knop->Softcams.

En niet te vergeten de kaart met de chip naar beneden in de kaartlezer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen