Ga naar inhoud

[DM800HD] Hoe Koeler plaatsen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Heb en dreambox 800 hd nog de ouden versie die worden nogal belachelijk warm!

Nu heb ik all en koelblok op de prosesor geplakt dit help zo 5 graden.

nu heb ik geprobeerd om op de 4 pin header op pcb en 3 pin fan te plaatsen maar de fan doet niks, zit op de 4 pin header wel spanning op?

mijn vraag is: zijn er meer mensen wie succesvol en koeler op de 4 pin header geplaatst hebben...

De box wordt nu rond de 50 graden eerst 65 uitgelezen via laser tempuur apparaat.

heb er geen Harde schijf in hangen

groeten,

Jonny

Geplaatst:

Raar dat die van jouw zo heet wordt.

Ik heb zelf een dm800 met hd erin, die kan ook wel eens heet worden.

Maar dat heeft dan temaken als je veel plugins etc gebruikt.

Als je hem gewoon gebruikt voor tv kijken, en verder niet veel spul erin zet wordt die ook niet warm.

Heeft toch veel te maken dat een bepaalde services blijft door draaien op de achtergrond.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Beste Viper,

Een actieve fan is niet per se nodig. Wat je wel kunt doen is een heatspreader plaatsen. Heb ik zelf ook gedaan en dat werkt al erg goed moet ik zeggen. Je hand wordt niet meer warm.

Ik heb Zalman koelvinnetjes (kleine blauwe) gebruikt en dat pastte prima. Wat je ook kunt doen is zo'n northbridge/southbridge of 486 heatspreader gebruiken.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Ik heb zelf ook zo'n oud beessie, een 84-serie geloof ik...

Maar sinds ik de interne schijf eruit gelaten heb en 'm aan de NAS heb hangen draait ie perfect en is er echt geen enkel probleem meer.

Nooit meer heet ook.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Ik heb een 800 hd pvr een clone daar zit een blowertje op de processor die kun je uitschakelen aan de voorkant maar die maakt een hoop lawaai.

Ik heb de DM op een labtop koeling gezet en aangesloten op de usb poort van de DM werkt perfect.

Ik heb wel een schakelaartje in de voeding gezet want ook in standby mode blijft de koeling doordraaien.

Geplaatst:

Ik heb het ook zo opgelost , dubbele laptop koeler erop gelegd ( 4 cm erboven ) , die de warme lucht eruit zuigt . Voeding krijgt deze van de tv , als die uitgaat valt de koeler ook stil.

Nu blijft de temperatuur van die box constant .

Ben er eigenlijk zeker van dat niet de cpu maar de tuner grootste bron van hitte is .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Hoi,

Ook ik heb gekozen voor een laptopcooler, alleen zit hij bij mij er onder.

Makkelijk ingeplugd achterin de DB en draaien maar.

Ik weet dat er altijd een discussie is over de cooler boven of beneden, maar op deze manier blijft hij lekker koel, dus heb ik voor deze opstelling gekozen.

groeten Olypo

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)

Geplaatst:

Hallo,

Nee dat ga ik niet doen garantie kwijt en zo.

heb nu en xbox 360 Hana Chip Heatstink er op geplakt, die hand ik nog leggen, werk goed moet ik zeggen smile

toch bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Jonny

Geplaatst:

Je hoeft niks aan je box te wijzigen hoor. Volgens wat ik lees moet je enkel een ouwe scartkabel afisoleren en de juiste draden gebruiken die de spanning leveren voor de fan. Roger.

Geplaatst:

ik heb een usb 90mm laptopkoellertje zuigend op de dbox liggen en wat dikkere rubber voetjes onder de DM800 zodat het wat beter circuleerd. eigenlijk niet nodig.. maar had dat ding toch liggen smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Geplaatst:

Bij mij werd de box zo heet, dat hij vastliep... Ik heb zelf een kleine fan in het deksel ingebouwd. Voeding tap ik rechtstreeks af van de voedingsplug op de print. Omdat hij teveel lawaai maakte, heb ik een dikke weerstand van 220 ohm in serie met het fannetje gezet, nu draait hij heel stilletjes en koelt perfect. smile

Geplaatst:

er zijn koelers te koop voor onder je box te zetten , ik had die vroeger ook , werk goed en je hoort deze niet

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: SIMBAke
er zijn koelers te koop voor onder je box te zetten , ik had die vroeger ook , werk goed en je hoort deze niet

Heb je een idee waar deze te vinden zijn ? Heb het eens opgezocht maar kan het niet vinden. Mijn probleem is dat mijn rotor (antenne) niet meer draait wanneer de dm warm staat. Als ik die uitzet voor een half uurtje dan werkt het terug. Ligt niet aan de motor want heb er eens een andere ontvanger op aangesloten en dan werkt alles perfect.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:

ik had toen wel een andere in plexy met slechts 1 fan

gekocht toen op de bekende veilingsite , was speciaal voor de dm800 stond erbij ( maar of dat waar is ? )

op de foto staat een cooler van een laptop , daar zou je de exacte afmetingen van moeten hebben , kan zijn dat die te groot is uitgeklapt

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen