Ga naar inhoud


Advies van de PRO's


Gast MrGarfield

Aanbevolen berichten

Gast MrGarfield

Hoi Allemaal,

 

Ik heb sinds kort een andere TV provider, welke ongecodeerd alle zenders die analoog zijn ook als DVB-C signaal op de Coax plakt.

 

Dit heb ik ondertussen al getest met wat oude DVB-C ontvangers van Ziggo etc. Werkt uitstekend.

 

Aangezien het DVB Signaal puur SD is en niet HD vind ik het zonde om een HDD recorder te kopen die HD geschikt is. Volgens de provider zullen ze naast deze dienst niets meer toevoegen aan het DVB signaal.

 

Nu ken ik enkele mensen die een DreamBox DM8000 hebben veel te goed voor wat ik wil ook qua prijs verhouding.

 

Wat ik graag zou willen is dat ik makkelijk dmv EPG een tv programma kan opnemen.

 

Maar iets wat ik ook heel graag wil is wat met de DM8000 ook kan via het Lan een mpeg2/ts stream openen in bijv. VLC Player.

 

met de cmd line : vlc http://localip/0000:9393:000..... etc.. stemt hij automatisch af op bijvoorbeeld Nederland 1.

 

Wanneer dit mogelijk zou zijn met een oudere type van DreamBox DVB-C zonder HDD record functie zou ik ook al te vreden zijn. Via mijn linux kan ik dan ook wel de programmering regelen wat er opgenomen moet worden.

 

Een TV kaart die DVB-C ondersteund zou ook een oplossing kunnen zijn maar voor mij is het belangrijk dat dit onder Linux (console mode) werkt.

 

Dus tips/trics van de kenner op dit gebied zijn absoluut welkom.

 

Ik ben ondertussen al beetje aan het orienteren geweest naar diverse oplossingen maar echt duidelijk iets wat na tevredenheid werkt heb ik nog niet gevonden.

 

Groetjes en bedankt al vast.

 

Rene (MrGarfield)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...