Gast djbosanac Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Hallo,, Aller eerst voordat ik een waarschuwing krijg: Ik weet niet waar je vragen over je dreambox of dergelijke kan plaatsen dus doe het in de dreambox topic. Informatie: Ik heb net een Dreambox 500S gekocht voor €78,- OF HET EEN CLONE IS JA OF NEE WEET IK NIET. Ik heb dit gekocht, omdat ik er nu geen geld voor heb om €400,- neer te leggen voor een 500HD. (Wel zou ik graag weten, hoe je kan zien of het een clone is ja of nee. Ik heb dit gekocht, i.v.m dat me neven, allemaal zeiden dat dit via Internet ook kan werken. Aangezien wij hier geen Schotel mogen (en niet leuk staat voor de buren) Willen we het dus via een internet toegang gaan doen. En na contact te leggen met dreambox-multimedia.tv etc, zou het mogelijk zijn. Mijn vraag: Nu wil ik dus graag weten wat je allemaal moet doen/weten voordat je begint aan zo iets. Wat heb je nodig, wat moet je doen etc. PS: ik heb de DB500S nog niet in huis, maar wil wel voorbereid zijn voor alles komen gaat. Alvast bedankt voor jullie hulp..
Catastrofus Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Dit riekt naar wan-sharing. Ook al mag dat niet dan heb je tenminste ook nog wel een schotel nodig. Origineel bericht van: djbosanac Ik heb dit gekocht, i.v.m dat me neven, allemaal zeiden dat dit via Internet ook kan werken. Aangezien wij hier geen Schotel mogen (en niet leuk staat voor de buren) Willen we het dus via een internet toegang gaan doen. En na contact te leggen met dreambox-multimedia.tv etc, zou het mogelijk zijn. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast djbosanac Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 Hoe is het mogelijk. Wij mogen geen schotel hier, dus het moet zonder schotel. En volgens dreambox-multimedia.tv zou het wel gewoon moeten. Ik snap er niks meer van, Please who can help me???
Catastrofus Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 http://www.dreambox-multimedia.tv of http://dreambox-multimedia.tv resolved niet bij mij. Was benieuwd wat daar geschreven was. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast djbosanac Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 verkeerde site: typefoutje Het moet zijn: http://www.dream-multimedia-tv.de/
M_Z Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Ten eerste: Zonder schotel geen satelliet ontvangst. Dus je kunt de Dreambox 500-S niet gebruiken zonder dat je een schotelantenne hebt. Het enige wat je dan kunt doen is hem als multimedia speler gebruiken, en daar is de Dreambox 500-s niet zo goed in, en had je beter een echte multimedia player gekocht. Ten tweede: Als je voor 78 euro een NIEUWE DM500S koopt, dan is dat zeker een clone en mag je verder niet meer hierover schrijven op Sat4all. Als het een tweedehandsje is, dan kan het natuurlijk wel een originele zijn. Dat blijkt nu nog niet uit je vraag, dus tot op dit moment ben je nog niet in overtreding met onze huisregels. Ten derde: Als je vraagt of iets over internet gaat, en je bedoelt toegang tot gecodeerde signalen waarvoor je de dreambox gaat gebruiken, dan is dat WAN-sharing en dit is ook ten strengste verboden op Sat4all. Het kan ook zijn dat je vraagt of je DM500s op internet aangesloten kan worden en of je beelden van je Dreambox kunt bekijken via je netwerk, al dan niet via internet: Ja dat kan met een Dreambox. Je begeeft je dus op glad ijs met je vragen, maar doet dit vooral uit onwetendheid. Hopelijk ben je al iets wijzer en let dus op met je verdere antwoorden en vragen over je nieuwe aankoop. M_Z
Beheerder Michel Geplaatst: 11 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 11 mei 2011 Origineel bericht van: djbosanac Hallo,, Aller eerst voordat ik een waarschuwing krijg: Ik weet niet waar je vragen over je dreambox of dergelijke kan plaatsen dus doe het in de dreambox topic. Informatie: Ik heb net een Dreambox 500S gekocht voor €78,- OF HET EEN CLONE IS JA OF NEE WEET IK NIET. Ik heb dit gekocht, omdat ik er nu geen geld voor heb om €400,- neer te leggen voor een 500HD. (Wel zou ik graag weten, hoe je kan zien of het een clone is ja of nee. Ik heb dit gekocht, i.v.m dat me neven, allemaal zeiden dat dit via Internet ook kan werken. Aangezien wij hier geen Schotel mogen (en niet leuk staat voor de buren) Willen we het dus via een internet toegang gaan doen. En na contact te leggen met dreambox-multimedia.tv etc, zou het mogelijk zijn. Mijn vraag: Nu wil ik dus graag weten wat je allemaal moet doen/weten voordat je begint aan zo iets. Wat heb je nodig, wat moet je doen etc. PS: ik heb de DB500S nog niet in huis, maar wil wel voorbereid zijn voor alles komen gaat. Alvast bedankt voor jullie hulp.. Loop je ons nu allemaal te foppen of hoe zit het?http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1918593/Welke_dreambox_nemen#Post1918593 - Je weet dat je niets kunt ontvangen zonder schotel. - Je bent gewaarschuwd voor clones - Je moet nu echt de regels gaan lezen, anders maak ik een einde aan je lidmaatschap. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast poktor Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Een DM500S (let op de "S") is voor SatellietSchotel Een DM500C (let op de "C") is voor de Kabel (C = Cable) Als je geen schotel mag plaatsen, heb je niets aan een DM500S. Ik denk dat je: 1: OF een DM500C wil, 2: OF iets heel anders wil, zoals internet-TV. Bij optie 2 ben je afhankelijk van wat je provider je biedt. check dat eerst, voordat je iets gaat kopen.
Catastrofus Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 TS heeft het toch over een 500S. Wat ie wil met internet kan ik wel verzinnen... Alleen dan moet ie wel een schotel hebben en dat mag hij dus niet blijkbaar. Origineel bericht van: poktor Een DM500S (let op de "S") is voor SatellietSchotel Een DM500C (let op de "C") is voor de Kabel (C = Cable) Als je geen schotel mag plaatsen, heb je niets aan een DM500S. Ik denk dat je: 1: OF een DM500C wil, 2: OF iets heel anders wil, zoals internet-TV. Bij optie 2 ben je afhankelijk van wat je provider je biedt. check dat eerst, voordat je iets gaat kopen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Sjattuh Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Weet je, ik heb dit probleem 100x hier in Turkije van mensen gehoord. 'Je kan toch via internet kijken met een Dreambox? Waarom heb ik dan een schotel nodig?' Klok en klepel of bewust dom... ik weet het niet. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: djbosanac Informatie: Ik heb net een Dreambox 500S gekocht voor €78,- OF HET EEN CLONE IS JA OF NEE WEET IK NIET. Ik heb dit gekocht, omdat ik er nu geen geld voor heb om €400,- neer te leggen voor een 500HD. (Wel zou ik graag weten, hoe je kan zien of het een clone is ja of nee. Misschien een overbodige opmerking: waarom heb je een SD-ontvanger gekocht terwijl CD al vergevorderd is met overschakelen naar HD? Afgezien daarvan is 78 euro een echte cloneprijs zoals aangeboden op de bekendste nederlandse tweedehands site
Gast Mimisiku Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Deel graag even mee in deze discussie. Ken al jaren 'Turkse' families die met schotel willen kijken omdat dat in Nederland toen de enige mogelijkheid was om hun programma's hier te kunnen volgen. Ik zou de 'Turken' zeker niet als 'dom' willen betitelen, maar ze zijn wel verschrikkelijk koppig (persoonlijke ervaring). Ze klitten graag bij elkaar en geloven eigenlijk alleen hun eigen lui. Je kunt ze alles vertellen over de schotel en diverse instellingen. Als je na een week bij ze terugkomt dan hebben ze door een Turkse kennis of buurman toch de boel laten aanpassen (en het dus niet meer werkt). Zo komt bovengenoemd fabeltje dus ook naar boven: Er is allang verteld dat zonder fysieke schotel niets gaat werken met een satellietontvanger, maar ze blijven stug doorgaan,ze moeten en zullen (liefst gratis) naar LigTV e.d. kijken... Het zou me niet verbazen als de TS dit ook via andere sites probeert te regelen.... Maar zoals gezegd: zonder schotel geen beeld en WAN sharing is hier verboden...
Gast djbosanac Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Ik moet een flink bedrag betalen om nu dus via 500S een schotel te mogen hebben. Plus ik mag hem niet aan de muur bevestigen en moet erg stevig in zijn schoenen staan. Nu is mijn vraaG: Wat heb je allemaal ervoor nodig 1, schotel *(wat voor eentje heb je nodig moet minimale afmeting weten) 2, electrische motor (aanwezig, eentje aangeschaft) 3, ontvanger (db500s) 4, lnb of zo? (wat voor een heb je nodig) Ik woon in het midden van me flat, is het mogelijk om dan een satelliet te nemen, of heb je iets extra's nodig?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Allereerst heb je zicht op het zuiden nodig vanaf je balkon.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen