Gast djbosanac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 hoe kan je daar achter komen, als je geen kompas hebt? Als ik vanuit me balkon ga kijken naar andere mensen met een schotel (is nog 1 iemand alleen) Aan de andere kant van de flats, die hebben als ik op de balkon kijk de schotel (lnb) naar links.. Ik heb meteen een nieuwe kabel gekocht, dubbel sealed satelliet cable. Hopelijk voor een beter beeld. Daarnaast wat raden jullie me aan voor minimale afmetingen voor de schotel, en welke LNB is goed daarvoor? - En ik zie in ieders onderschrift allemaal dingen staan qua software, zit er niks op zo'n dreambox aan software, wat is nou goeie software, want ik moet dit allemaal alleen doen..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Zoek je flat eens op op de dishpointer site, kun je gelijk ook checken of je de gewenste satellieten kunt 'zien' en dus ontvangen.
Gast djbosanac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Heb ik al gedaan, alleen ik weet niet waar bosnische zenders onder vallen. Ik hoor me familie over ene hotbird, of astra enz praten god, ik weet niet waar ze het over hebben...
Gast djbosanac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 heb dit gekregen: Your Location Satellite Data Dish Setup Data View dish alignment line in Google Earth Latitude: 51.7991° Longitude: 4.6713° Name: 13E HOT BIRD 6 | HOT BIRD 8 | HOT BIRD 9 Distance: 38595km Motor Latitude: 51.8° Declination Angle: 7.5° Dish Elevation: ° Elevation: 30.2° Azimuth (true): 169.4° Azimuth (magn.): 169.3° LNB Skew [?]: -6.5° Turn counter-clockwise standing behind the dishTurn clockwise standing behind the dish Dish Skew [?]: 90.0° Turn counter-clockwise standing behind the dishTurn clockwise standing behind the dish
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Kun je hotbird en astra 1/2/3 allemaal zien vanaf je balkon?
Gast djbosanac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 1. 19.2E ASTRA 1H | ASTRA 1KR | ASTRA 1L | ASTRA 1M 2. 23.5E ASTRA 3A | ASTRA 3B 3. 28.2E ASTRA 2A | ASTRA 2B | ASTRA 2D 4. 13E HOT BIRD 6 | HOT BIRD 8 | HOT BIRD 9 Ik neem aan dat het die zijn. Hij geeft alle 4 lijnen groen aan op 1 plek gericht alleen hotbird wijkt een beetje naar links, maar is groen..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Groen zegt alleen maar iets over de haalbaarheid vanaf een bepaalde positie op deze aarde. Wat de vraag is, gaan die lijnen richting je balkon, of misschien naar de zij- of achterkant van je huis?
Gast djbosanac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Nee, maar is moeilijk te zien.. Maar het wijst niet naar de muur als het goed is. Hier een foto ervan.. Het is een flat, of moet je daar als flat zien, ik zie het niet echt als flat. Maar ja, hij wijst niet naar de muur als het goed is.. Waar de auto's staan is de kant niet van de balkon, dus aan de achterkant is de balkon...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Vanaf de achterkant lijkt het inderdaad wel te kunnen, al is de hoek wel redelijk scherp te noemen. Misschien moet je de schotel dus buiten het balkon monteren (aan de balkonrailing bv.).
Gast Bats Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 De Bosnische zenders heb je op 15.8 Oost en daarvoor moet je echt wel een grote schotel aanschaffen, iets van 110 cm.
Gast djbosanac Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Oke ongeveer 100CM dan, want moet minimaal hebben.. Daarnaast wat moet ik allemaal nog weten.? Welke schotel, welke LNB, welke software etc..
Gast djbosanac Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 heb je wat meer informatie voor me, ik keek net op google, en ik zag allemaal futuristische schotels etc..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Voor info omtrent de T90 wil ik je graag verwijzen naar het Schotelpark forum alhier. Ook kun je erg veel halen uit de galerij der ledeninstallaties.
Gast djbosanac Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Bedankt, ik ben eruit gekomen qua info en dat is: Als je een schotel met 1 LNB hebt, je een elektrische motor nodig hebt, heb je een schotel met 8 of meer LNB's dan heb je geen elektrische schotel nodig, maar wel een schotel van 100cm/120cm (merk triax) doet het goed hier zie ik.. Iemand enig idee, een winkel die het goedkoop verkoopt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen