Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een vreemd iets ontdekt op mijn dm 800 hd.

Als ik bij signaalsterkte kijk op de zender geeft hij 50% en 8 db aan (astra 19) met mijn Multytenne.

Als ik echter in signaalmeter van tuner kijk zie ik 76% en 12 db staan.

Waar ligt dit aan? Heb overigens wel goed beeld.

Geplaatst:

ik heb alles nu opnieuw afgesteld, kom tot de volgende waardes kan iemand mij vertellen of er nog verbetering te halen is metmijn dreambox 800 hd en multytenne singel

astra 19

11 db

68% snr

99 % agc

0 ber

hotbird 13

9 db

56% snr

99% agc

0 ber

astra 23

10,5 db

65% snr

99% agc

0 ber

astra 28

10 db

62% snr

99% agc

0 ber

mogelijk is de kabel die er ligt verouderd (25 meter) maar wil graag jullie mening horen voor ik een nieuwe ga leggen

Geplaatst:

alles boven de 8 à 9 dB is 'te doen', al je ber is 0 -het belangrijkste- dus het lijkt me wel aardig zo.

(op ned3 hd heb ik 19.7 dB met m'n triax, 8000 en 25 m kabel, zie onder)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Heb gisteren zelf een Multytenne geïnstalleerd en die geeft SNR's van pakweg 70 tot 80 op alle A1, A2 en A3 en rond de 65 op HB, alleen AGC zit rond de 50 als ik me niet vergis. BER wel 0. Die waardes had ik ook ten tijde van de rotor. Bij stevige regenwolk viel het beeld wel weg.

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Deze signaalsterktes zeggen eigenlijk helemaal niks. Op elke satelliet heb je sterke en zwakkere transponders. Zonder te vermelden over welke transponder het hier gaat qua signaal-sterkte is het wat mij betreft appels en peren vergelijken.

Nu je kabel, die hoef je echt niet te vervangen, nergens voor nodig.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen