Ga naar inhoud

zoek vervanger voor topfield tf 5000ci receiver

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Mijn schoonouders hebben een schotel in de tuin en daarop aangesloten de topfield tf 5000ci receiver, er zit een canal digital kaarjte in. N

u zijn onlangs een aantal zenders verplaatst en ik krijg deze zenders niet opnieuw geprogrammeerd. Ik heb al een aantal keren geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken, maar elke keer blijven deze onlangs verplaatste zenders op zwart. Het enige wat ik via google terug kan vinden is terug naar fabrieksinstellingen en het allemaal weer opnieuw instellen, maar ik ben bang dat ik dan geen enkele zender meer gevonden krijg.

Ze kennen wel 'een mannetje' maar die vraagt al snel 100 euro om even langs te komen.

Om dit probleem op te lossen, en meteen wat HD zenders erbij te krijgen ben ik eigengelijk op zoek naar een goedkoop HD ontvangertje met hele simpele interface, wat zelfs ik als sattelliet leek dus nog snap zeg maar smile

Heeft iemand een tip voor een goedkope receiver die gewoon handig werkt, er hoeft verder alleen tv gekeken te worden, er hoeft geen PVR ofzo in te zitten..

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Geplaatst:

De oude zenders die niet meer werken moet je eerst verwijderen anders krijg je de nieuwe

zenders er niet in, maar kijk ook even wat van module er zit ,de module zit achter het klepje

kijk even wat van merk en type op de module staat, want daar kan het probleem ook zitten.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: denada
Mijn schoonouders hebben een schotel in de tuin

En zit daar al een DuoLNB op? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Mijn schoonouders hebben een schotel in de tuin

En zit daar al een DuoLNB op? confused

vGnp

Die zit er inderdaad op, misschien een hele domme vraag, maar er loopt wel maar 1 kabeltje vanaf die DuoLNB, terwijl er 2 aansluitingen opzitten, maar dat zou dan gewoon moeten werken neem ik aan?

Het zijn nu overigens 3 zenders die sinds kort niet meer werken omdat ze zijn verhuisd..
Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
De oude zenders die niet meer werken moet je eerst verwijderen anders krijg je de nieuwe
zenders er niet in, maar kijk ook even wat van module er zit ,de module zit achter het klepje
kijk even wat van merk en type op de module staat, want daar kan het probleem ook zitten.

Ik ga dit ook nog gewoon eens proberen, er zal vast een optie zijn om een zender weg te gooien, en ik heb de handleiding smile.. bedankt!
Geplaatst:
Die zit er inderdaad op, misschien een hele domme vraag, maar er loopt wel maar 1 kabeltje vanaf die DuoLNB, terwijl er 2 aansluitingen opzitten, maar dat zou dan gewoon moeten werken neem ik aan?

Dat is dus een twin DuoLNB, waar je twee ontvangers op aan kunt sluiten die onafhankelijk van
elkaar zenders kunnen kiezen, of waar je een twintuner ontvanger op aan kunt sluiten, zodat je
b.v. een zender op Astra 1 kunt kijken terwijl je op Astra 3 iets opneemt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hmm het lijkt erop dat er toch een nieuwe receiver moet gaan komen.

Wat is nu een goed instapmodel HD ontvanger die vooral in gebruik erg eenvoudig is. Er hoeft niet heel veel meer mee te kunnen dan door de zenders heen zappen..

Geplaatst:

alsjeblieft niet die cds philips/pace bakken.

niets dan doffe ellende, lees het satellietforum.com er maar eens over na.

echt, deze zijn af te raden, weinig in te stellen, veel bugs en veel storingen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

Ik heb er al eentje heel wat maanden zonder problemen lopen. Ik denk dat dat met die nieuwe generatie dozen heel hard mee valt..!

• 3 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jassy
Ik heb er al eentje heel wat maanden zonder problemen lopen. Ik denk dat dat met die nieuwe generatie dozen heel hard mee valt..!

Kan je ook de kanalen zelf op volgorde zetten zoals bij de topfield het gevalk is ???

niets dan extra moeilijkheden met de meeste CD goedgekeurde ontvangers!!!

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen