Ga naar inhoud


Hulp gevraagd Dreambox 500C Ziggo1111


Gast Technolover

Aanbevolen berichten

Gast Technolover

Hoi,

 

Heb pas een Dreambox 500C met een PLI image. Ik woon in het Ziggo1111 gebied (Brabant/Limburg).

Heb Cables.xml erin gezet met DCC en toen heb ik zenders kunnen vinden. Dit is echter een puinhoop en niets staat in een Bouquet.

Weet zelfs niet of ik alle zenders heb.

Met Dreambox Edit krijg ik er geen zenders uit.

 

Wie kan mij helpen alle zenders netjes in een Boquet te krijgen?

 

Groet,

 

Rob

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Technolover
Hoi,

Heb pas een Dreambox 500C met een PLI image. Ik woon in het Ziggo1111 gebied (Brabant/Limburg).
Heb Cables.xml erin gezet met DCC en toen heb ik zenders kunnen vinden. Dit is echter een puinhoop en niets staat in een Bouquet.
Weet zelfs niet of ik alle zenders heb.
Met Dreambox Edit krijg ik er geen zenders uit.

Wie kan mij helpen alle zenders netjes in een Boquet te krijgen?

Groet,

Rob



Moet je dat niet zelf instellen, een soort favorieten??

Als je bijv 192.168.33.33 ingeeft kom je in de gui van je dreambox.
Ik neem aan dat je DB via dhcp een IP ad krijgt.
Superscan 3.0 kan je helpen om het IP ad tevinden, even goegelen.
Je kan kan beter een vast IP ad ingeven, pas evt ook je subnet mask aan, pas dan kan je de derde byte alle waarden geven tussen 1 en 255, is wel erg handig.

DUS.:

IP is 192.168.33.33
Subn.M 255.255.0.0

Dreamset is ook een gemakkelijk prgr, wel even alles goed instellen, werkt ook op kabel zenders.
Je kan daarmee de zenders dnld van je box naar PC, editten, en weer upld.
Bewaren doet die onder een naam als ""lamedb""

Ik denk dat je er het beste aandoet om de zenders zelf tezoeken, cq telaten scannen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je wel handmatig een boeket aanmaken op de box?

als je dat hebt kun je darna met allerlei programma's kijken wat je verder moet doen.

 

En zoals hierboven vermeld...handmatige scan.

Eigenlijk is een simpele check: zodra er achter een kanaal programma informatie staat zit je goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Technolover

Hoi Chelloanarchist en theboyck,

 

Bedankt voor jullie wel bedoelde antwoord. Maar in mijn Dreambox komen is geen probleem. (Ik schreef immers dat ik met DCC Cables.xml in mijn box had gezet. Zenders vind ik daarna ook, ze staan alleen niet in een bouquet en helemaal door elkaar. Aangezien je bij een Sateliet versie de zenderlijst en bouquetten gewoon kunt downloaden uit je box, bewerken of de lijst van iemand anders erin kunt zetten en weer uploaden, denk ik dat dit met de %00C toch ook moet kunnen? Alleen Hoe? En wie heeft een zenderlijst voor Ziggo1111 voor mij?

 

Groet,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Nou je kunt verplaatsen wat je wilt...Maar ik kreeg het met mijn DM600C niet voor elkaar..

 

Het schijnt dat de "luxe" niet functioneert in een Enigma1 ontvanger...met een Enigma2 ontvanger op de kabel geen problemen.

 

Ik hoop dat jij het voor elkaar krijgt en hier wilt vertellen hoe??

 

Voor mij was dit een rede om de DM600 eruit te doen...ik ergerde mij er groen en geel aan

 

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de 500 dark star geinstaleerd van Nablio.

Toen laten scannen en meeste gevonden. ook heb ik netwerk zoeken aangevinkt.

toen ontbrekende zenders handmatig opgezocht.

de frequenties staan op digitalekabeltelevisie.nl

met een Dreambox 600 en Gemini erop kan je zenders laten zoeken zoals ook in enigma 2.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Technolover

Met Dreamset Krijg ik wel de gevonden zenders er uit. Maar als ik een aangepaste lijst terug schrijf zijn alle zenders weg....

 

Iemand nog goede tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Technolover
Met Dreamset Krijg ik wel de gevonden zenders er uit. Maar als ik een aangepaste lijst terug schrijf zijn alle zenders weg....

Iemand nog goede tips?


Dit bedoel ik dus....Je kunt verplaatsen wat je wilt..op de één of andere manier als je de zenderlijst overzet is alles weer "origineel" en je eigen lijst mist??
Iemand heeft ooit geschreven dat er een image is waar dat wel in lukt??Misschien is dat inderdaad Nabilo zoals hierboven beschreven??

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Technolover

Hmm daar heb ik weinig zin in om er een ander image op te zetten. Als ik het overweeg waar kan ik dat image dan vinden? Belachelijk dat dit niet kan.

Ook handmatig lukt het me niet. Zoals in de handleiding staat zoals hierboven gesuggereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Technolover

Hi Tha Great Mac,

 

Nee helaas dat werkt ook niet. Knap waardeloos.... Dat zou toch moeten kunnen? Wie oh wie heeft de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hasjo,

 

Heb het ook wel eens gehad.

Zet ze erin als cable receiver en dan nog eens als sat receiver!

In mijn lijst staan zo goed als alle regio`s, dan herstart enigma en autom zoeken starten na de juiste regio gekozen te hebben!

 

Stuur me je mailadres dan stuur ik je de lijst toe!

 

 

Grtz,

 

Adje aka Beros

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...